ارتقای عملکرد ارزی بانک پارسیان پس از برجام
عصر بانک؛تفضلی معاون بینالملل بانک پارسیان با اعلام این مطلب در همایش توسعه فعالیتهای ارزی که با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و معاونان ارزی شعب ارزی این بانک برگزار شد، گفت: قبول عاملیت پرداخت سپردههای سپردهگذاران تعاونی اعتبار ثامنالحجج که زمان زیادی از وقت و توان کارکنان شعب را به خود اختصاص داد یکی از اتفاقات مهمی است که خوشبختانه تعداد زیادی از سپردهگذاران موفق شدند سپرده خود را دریافت و یا در بانک سپردهگذاری کنند.
وی افزود: راهاندازی و پیادهسازی لوتوس در پایان سال 94 دومین اتفاق مهمی است که بیشترین زمان شعب را به خود اختصاص داده و درعینحال بر بهبود روشهای داخلی اثرگذار بوده است.
معاون بینالملل بانک پارسیان از اجرایی شدن برجام بهعنوان سومین اتفاق مهم یاد کرد و گفت: برجام در بخش بانکی تأثیرات زیادی داشته و دارد و اثر آن بخصوص در بخش ارزی بسیار مثبت بوده است. بر این اساس، ما باید بیشترین بهره -برداری را در راستای سودآوری خدمات و فعالیتهای بانک پارسیان در بخش ارزی داشته باشیم
تفضلی افزود: راهاندازی گستردهترین شبکه کارگزاری خارج از کشور در بین بانکهای کشور، توسط بانک پارسیان یکی از تأثیرات عمده و مطلوب برجام است که میتواند فرصت و ظرفیتی قابلتوجه برای فعالیتهای بانک پارسیان محسوب شود.
معاون بینالملل بانک پارسیان افزود : امکان گشایش اعتبار اسنادی و صدور حوالجات مستقیم برای کشورهای هدف در اروپا ماند سوییس، اتریش، آلمان،ایتالیا،اسپانیا، بلژیک، سوئد، دانمارک، چکسلواکی و چند کشور دیگر فراهمشده است. درحالیکه درگذشته این پرداختها و کارها از طریق کارگزاریها و شر کت صرافی انجام میشد.
تفضلی بابیان اینکه شاهد فراهم شدن تدریجی خطوط اعتباری از طریق بانکهای خارجی هستیم و برخی از قرارداد -های فاینانس در حال نهایی شدن است افزود : برخی از این قراردادها بعضاً با مشکلاتی همراه بود که بانک مرکزی هم کاملاً موافق آن نبوده اما اکنون شاهد موفقیت در امضای پیماننامههای تأمین مالی هستیم و بهتازگی هم دو قرارداد با کره جنوبی و هند بستهشده و انتظار داریم که قراردادهای بیشتری درراه باشد.
وی در خصوص افزایش سرمایهگذاری خارجی گفت: ما هر هفته شاهد سفر هیئتهای خارجی به اتاق بارزگانی و بانکها هستیم که نشان میدهد این علاقهمندی برای سرمایهگذاری خارجی وجود دارد و لازم است که در این زمینه، بیشترین بهرهبرداری برای جذب مشتری به بانک را داشته باشیم.