ورود صنعت کارت اعتباری به بانکداری الکترونیک کشور

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا گفت: خدمات کارت‌های اعتباری بانک ملی ایران با هدف ایجاد قدرت خرید بیشتر و سهولت دسترسی مشتریان به دریافت اعتبار، ارایه می‌شود.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، مجید شکوهی، مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا در نشست خبری این شرکت درباره اعطای کارت‌های اعتباری بانک ملی  گفت: از آنجا که تاکنون در این زمینه در کشور کار جدی انجام نشده، بانک ملی ایران تصمیم به اجرای آن گرفت و این شرکت از طرف بانک برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های فنی و عملیاتی تعیین شد.

 

این فعال اقتصادی با اشاره به اهمیت اعطای کارت‌های اعتباری اظهار کرد: این امکان به کاهش رکود بازار و رونق چرخه عرضه و تقاضا کمک می‌کند و امکان خرید در مواقع نیاز را برای مشتری فراهم می‌کند.

 

وی درباره توسعه بانکداری الکترونیک و امکان پرداخت الکترونیک بیان کرد: پرداخت‌های الکترونیک زیرشاخه بانکداری الکترونیک است و یکی از مهم‌ترین خدمات در بانکداری الکترونیک، صنعت کارت‌های اعتباری است.

 

شکوهی با اشاره به رونق این صنعت در کشورهای توسعه یافته، گفت: بیش از 30درصد تراکنش‌ها در کشورهای توسعه‌یافته در حوزه کارت‌های اعتبای است. این رقم در آمریکا بیش از 55درصد است اما در کشورمان تراکنش‌های بانکداری الکترونیک از نیم‌درصد نیز کمتر است. بنابراین صنعت کارت اعتباری بخش تعیین‌کننده‌ای در خدمات بانکی الکترونیک است.

 

این فعال اقتصادی درباره کارکرد صنعت کارت‌های اعتباری در اقتصاد کشور اظهار کرد: کشور ما در وضعیت رکود است و دلیل آن کاهش خرید و تقاضا است. کاهش تقاضا، چرخه تولید، اشتغال‌زایی و رونق بازار را متوقف می‌کند.  با وجود کارت‌های اعتباری، تحریک تقاضا و حرکت این چرخه در جهت مثبت را شاهد خواهیم بود. زیرا یکی از راه‌های تحریک تقاضا، اعطای اعتبارات بانکی است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا درباره سایر مزایای صنعت کارت‌های اعتباری بیان کرد: کارت اعتباری ابزاری برای اعطای مزایا و تسهیلات است. از طرفی گردش پول در جامعه در دست بانک‌ها است. اگر این گردش به درستی رخ دهد، تولید و بازار رونق می‌یابد و اگر به درستی برنامه‌ریزی نشود، منجر به ناتوانی بانک‌ها، فرار نقدینگی و ورود پول به بازارهای غیرمتشکل می‌شود.

 

وی درباره میزان ریسک در اعطای این نوع تسهیلات تصریح‌کرد: آمار مطالبات معوق بانک‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 10درصد معوقات مربوط به تسهیلات خرد است و بیش از 90درصد آن برای تسهیلات کلان است. این نشان می‌دهد که طیف متوسط کشور، مردمی متعهد هستند و اعطای این تسهیلات به آن‌ها، کم‌ریسک است.

 

شکوهی درباره تامین اعتبار کارت‌های اعتباری گفت: فعلا حداکثر اعتبار مجاز برای این کارت‌ها 50میلیون ریال تعیین شده و دارنده کارت، اعتبار مصرفی را در پایان ماه می‌پردازد. همچنین شخص می‌تواند اعتبار مصرفی را به صورت اقساطی در زمان 6 تا 24 ماه پرداخت کند که 20درصد سود به تسهیلات تعلق می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا با مقایسه این تسهیلات و دریافت وام از بانک‌ها، افزود: با ارایه این خدمات دیگر نیازی نیست که فرد برای دریافت هر تسهیلات به بانک مراجعه کند، تشکیل پرونده دهد و ضامن داشته باشد. تسهیلات بانکی با یک‌بار دریافت کارت، همیشه در اختیار اوست.

 

وی با اشاره به اعطای کارت اعتباری به 3000 تن از کارمندان وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای تامین اعتبار کارت‌ها، شعب می‌توانند از طریق منابع و جذب سرمایه، بخشی از آن را به عنوان تسهیلات خرد مصرف کنند.

 

شکوهی با اشاره به شرایط دریافت کارت اعتباری افزود: برای اعطای کارت یک چک با توجه به مبلغ تسهیلات از فرد دریافت می‌شود و نیاز به معرفی ضامن نیست. متقاضی دریافت کارت نباید چک برگشتی داشته باشد و حساب جاری او در شش ماه گذشته حداقل یک میلیون تومان در ماه گردش داشته باشد. همچنین کسانی که حساب قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت معرفی می‌کنند، یک میلیون تومان مانده حساب باید داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا درباره نحوه دریافت کارت اعتباری نیز تشریح کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سایت بانک ملی ثبت کنند یا به شعب مراجعه کنند. اعطای کارت به مدت سه تا 10 روز پس از تایید نهایی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.