تراکنش های بانکی بصورت متمرکز مورد رسیدگی قرار می گیرد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک، با موضوع سرکشی به حساب‌های بانکی و سپرده های مردم متفاوت است.

عصر بانک؛ تقوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر با تشکیل گروه های رسیدگی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، اطلاعات تراکنش های بانکی به صورت متمرکز به ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی ارسال و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که تراکنش‌های بانکی واصله می‌تواند نتیجه معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی باشد، بنابر مفاد دستورالعمل کشف معاملات و عملیات مشکوک، اعلام محرمانه گزارش به مراجع ذیربط حسب مورد الزامی است.

 

تقوی نژاد در ادامه عنوان کرد: سازمان مالیاتی صرفا مجاز است از اطلاعات بانکی در امر تشخیص مالیات بهره برداری کند و در صورت تخلف ار سوی افراد بررسی کننده ،مطابق قانون برخورد خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص مقابله با فرار مالیاتی مواد مهمی در قانون پیش بینی شده که ماده 274 در خصوص جرم مالیاتی، ماده 181 در خصوص واحد بازرسی مالیاتی و ماده 169 مکرر در خصوص صندوق فروش و تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی- عملکردی مودیان مالیاتی از جمله آنهاست که اجرای این موارد به صورت جدی دنبال خواهد شد.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه عنوان کرد: درحال حاضر 5.5 میلیون پرونده در پرتال سازمان مهندسی کشور وجود دارد.

 

به گفته تقوی نژاد، درآینده مالیات علی الراس حذف خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون اطلاعات شفاف از فعالان اقتصادی کشور نداریم. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.