همه چیز درباره موبایل بانک سرمایه + دانلود

" موبایل بانک " یکی از خدمات بانکداری الکترونیک بانک سرمایه است که از طریق تلفن همراه به مشتریان محترم بانک ارائه می شود.

موبایل بانک، یکی از سرویس‌های بانکداری الکترونیکی بانک سرمایه است که از طریق تلفن همراه به مشتریان بانک ارائه می‌شود. مشتریان بانک می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و با استفاده از یک گوشی تلفن همراه، از مجموعه از خدمات بانکی استفاده نمایند.

معرفی مجموعه خدمات:

1. ارائه خدمات موبایل‌بانک برای سیستم عامل‌های جاوا، اندروید و IOS
2. ارائه خدمات در دو بستر SMS و GPRS برای سیستم ‌عامل‌ جاوا
3. ارائه خدمات در بستر GPRS برای سیستم ‌عامل‌های اندروید و IOS
4. مانده‌گیری از کارت نقدی، هدیه و سپرده متعلق به بانک سرمایه
5. صورت حساب کارت نقدی سرمایه
6. صورت حساب سپرده سرمایه
7. انتقال‌وجه عادی و مستمر به حساب‌های بانک سرمایه
8. انتقال‌وجه بین بانکی پایا
9. امکان استعلام شبای حساب مقصد در هنگام ثبت انتقال وجه بین بانکی پایا
10. انتقال‌وجه کارت به کارت
11. گزارش وضعیت چک
12. گزارش تسهیلات
13. پرداخت اقساط تسهیلات
14. دریافت شماره شبای متعلق به سپرده‌های مشتریان در بانک سرمایه
15. پرداخت قبض با کارت‌های بانک سرمایه
16. خرید شارژ تلفن همراه با کارت‌های بانک سرمایه(همراه اول، ایرانسل، رایتل)
17. انسداد کارت نقدی سرمایه
18. تغییر رمز دوم کارت سرمایه
19. امکان تغییر رمز اول و رمز دوم در تنظیمات برنامه
20. نقشه خودپردازها و شعب

شرایط استفاده:

داشتن یک گوشی تلفن همراه .
داشتن حساب بانکی نزد بانک سرمایه.
کد کاربری ، رمز عبور و رمز دوم سپرده که باید با مراجعه به شعبه دریافت گردد.
برنامه نرم‌افزاری “موبایل بانک”، که باید روی گوشی تلفن همراه نصب شود .

 

فعال‌سازی موبایل بانک و اینترنت بانک سرمایه بدون مراجعه به شعبه

 

* نحوه برخورداری از خدمات موبایل بانک سرمایه:

آن دسته از مشتریان محترم بانک که حداقل یک حساب در بانک سرمایه داشته باشند میتوانند با انجام موارد ذیل از این خدمات بهره مند شوند:

مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه برای فعال سازی موبایل بانک و دریافت پاکت رمز حاوی کد کاربری، رمز عبور اول و رمز عبور دوم
دریافت رمز دوم کارت(PIN2) از دستگاه خودپرداز سرمایه (از این رمز برای انجام تراکنشهای کارتی در بستر موبایل بانک استفاده می گردد.)
مراجعه به نشانی اینترنتی www.sbank.ir و دریافت و نصب نرم افزار مربوطه بر روی گوشی تلفن همراه

* روش های ارتباطی سیستم موبایل بانک

برقراری ارتباط برنامه با رایانه مرکزی بانک ازدوطریق SMS وGPRS امکان پذیر میباشد(در گوشی با سیستم عامل اندروید تنها از طریق GPRS امکان اتصال وجود دارد).در صورتی که بخواهید از بستر GPRS استفاده نمایید، باید اقدامات لازم برای فعال سازی GPRS پیشتر انجام شده باشد. با توجه به اینکه تراکنشهای ارسال شده از طریق اینترنت هم از جهت سرعت و هم از نظر هزینه مخابراتی بسیار به صرفه تر از تراکنشهای ارسال شده از طریق SMSمی باشند بنابراین توصیه می شود ابتدا نسبت به فعال سازی سرویس GPRS درگوشی خوداقدام نموده و در هنگام ورود به نرم افزار در قسمت روش ارتباط، گزینه GPRS را انتخاب نمایید. قابل ذکر است نحوه تنظیمات GPRS برای اپراتورهای مختلف و انواع گوشیها، متفاوت میباشد. بهترین روش بدست آوردن تنظیمات ، سایت اینترنتی اپراتور شماست.

نکته مهم: از آنجا که خدمات همراه بانک در بستر مخابرات قابل ارائه است، لذا در مواردی که بانک بنا به عللی از قبیل وجود مشکلات در شبکه مخابراتی ( خارج از کنترل بانک ) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

سوالات متداول

*کاربرد رمز اول و رمز دوم که از شعبه دریافت می گردد، چیست؟
از رمز اول برای ورود به نرم افزار و از رمز دوم در هنگام انتقال وجه سپرده استفاده نمایید. دقت کنید در خدمات کارت شامل مانده کارت، صورت حساب کارت ، پرداخت قبض و انتقال وجه کارتی منظور از رمز دوم، PIN2 می باشد که باید از ATM دریافت گردد.
*چرا در هنگام انجام خدمات کارت ،پیغام “کارت معتبر نیست” دریافت می شود؟
ممکن است به دلیل ورود اشتباه رمز دوم این خطا را مشاهده نمایید. منظور از رمز دوم کارت، PIN2 است که از ATM باید دریافت گردد. دقت کنید رمز دوم کارت را با رمز دومی که از شعبه دریافت کرده اید اشتباه نکنید.
*چرا فایل jar پس از انتقال به گوشی نصب نمی شود؟
فایل jar به دلایل زیر ممکن است پس از انتقال به گوشی نصب نشود.
  • گوشی قابلیت اجرای برنامه جاوا را ندارد.
  • گوشی حافظه کافی برای اجرای برنامه را ندارد.
  • در برخی از گوشی ها ( مانند تعدادی از گوشی های سامسونگ ) در صورت نیاز، پس از انتقال هر دو فایل jar و jad بر روی تلفن همراه به جای نصب با فایل jar با اجرای فایل jad نرم افزار را نصب نمایید.
*چگونه می توان از GPRS استفاده نمود؟
نحوه تنظیمات GPRS برای اپراتورهای مختلف و انواع گوشیها، متفاوت می باشد. بهترین روش بدست آوردن تنظیمات، سایت اینترنتی اپراتور شماست.
*چرا در بستر SMS، با ارسال درخواست پاسخی دریافت نمی گردد؟
از آنجا که خدمات همراه بانک در بستر مخابرات ارائه می گردد، لذا در مواردی که پاسخی دریافت نمی گردد مشکل مخابراتی است و در صورت وجود مشکلات در شبکه مخابراتی) خارج از کنترل بانک ) بانک قادر به ارائه خدمات نخواهد بود و در این صورت مسئولیتی متوجه بانک نمی باشد.

*چرا در بستر GPRS، پیغام ” خطا در برقراری ارتباط ” مشاهده می شود؟

چنانچه در بستر GPRS با این خطا مواجه شدید، مشکل در برقراری ارتباط از طریق GPRS می باشد. ممکن است در منطقه ای که قرار دارید، GPRS پشتیبانی نگردد و یا به صورت مقطعی قطع و وصل گردد.

*چرا در هنگام انتقال وجه، پیغام می دهد سقف انتقال وجه رعایت نشده است؟
در تنظیمات داخلی بانک، برای انتقال وجه روزانه و ماهانه از طریق موبایل سقفی در نظر گرفته شده است. شما می توانید در داخل نرم افزار از قسمت انتقال وجه سپرده از سقف تعیین شده آگاهی یابید.
*انتقال وجه پایا چیست؟
برای انتقال وجه بین بانکی از طریق موبایل می توانید از با داشتن شماره شبای حساب مقصد از گزینه انتقال وجه پایا استفاده نمایید.

دریافت نرم‌افزار و راهنمای آن

لطفا پیش از دریافت نرم افزار در صورتی که نسخه قبلی موبایل بانک سرمایه بر روی گوشی شما نصب شده است، این نسخه را از گوشی خود حذف(uninstall) نموده، و پس از مطالعه دقیق نکات اعلام شده در ذیل، نسخه جدید را دریافت و مجددا نصب نمایید. برای دریافت نسخه متناسب با نوع سیستم عامل گوشی خود بر روی گزینه دانلود کلیک و نرم افزار را دریافت نمایید.

دریافت نسخه اندروید

دریافت نسخه IOS

نکات قابل توجه در نصب نسخه IOS:

برای گوشی آیفون با سیستم عامل IOS 10 یا IOS 9 در قسمت

Setting –>General–>Profile &DeviceManagement

فایل مربوطه را انتخاب و بر روی گزینه Verify And Trust کلیک نمایید.

نکات قابل توجه در نصب نسخه اندروید:

در صورتی که در نصب نسخه اندروید از طریق browser گوشی با مشکل مواجه شدید، لطفا نسخه browserرا ارتقاء و مجددا برای نصب اقدام نمایید.

شایان ذکر است نسخه اندروید همراه بانک سرمایه از طریق سایت و اپلیکیشن کافه بازار قابل دریافت می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.