مسئولین شعب بانک قرض الحسنه رسالت استان تهران در دانشگاه شریف گرد هم آمدند

جلسه مسئولین شعب استان تهران بانک قرض الحسنه رسالت در ساختمان جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف برگزار شد.

عصر بانک؛به گزارش واحد توسعه و تبلیغات بانک قرض‌الحسنه رسالت(استان تهران) جلسه مسئولین شعب استان تهران در ساختمان جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف برگزار شد. این جلسه با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش کلیپ سرود بانک آغاز شد. در ادامه مدیریت محترم استان تهران ضمن خیرمقدم به مسئولین شعب و تبریک ایام‌الله دهه فجر، همگان را مدیون امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به تحولات سیاسی و اقتصادی در ایران و منطقه، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اسفندماه را توصیه نمودند.

سرفصل مطالب ارائه‌شده در این جلسه به شرح ذیل بود:

Ø      توضیحاتی در مورد بانکداری اجتماعی:

v      اصول، اهداف و مفاهیم بانکداری اجتماعی

v      ساختار و سطوح بانکداری اجتماعی در بانک

v      سامانه‌های مورداستفاده در بانکداری اجتماعی

v      فرایندهای اجرایی بانکداری اجتماعی

v      اعتبار سنجی

Ø      تحلیل فرآیند محاسبه و پرداخت پاداش

Ø      تشکیل کارگروه‌های تخصصی درزمینهٔ جذب نیرو، جذب منابع، وصول مطالبات و …

Ø      کیفی سازی پرسنل و آموزش

Ø      مدیریت زمان – کار – پرسنل

Ø      تذکرات آئین‌نامه‌ای و بخش‌نامه‌ای

Ø      انرژی مثبت و حفظ اسرار بانک

Ø      پیگیری معوقات

Ø      اعتبارات و پرداخت تسهیلات

· محمدرضا موسی زاده: هدف غایی و خروجی جلسات مسئولین شعب، باید افزایش سطح رضایتمندی مشتری و درنهایت رضایت حق‌تعالی باشد.

موضوع مهم بخش اول جلسه، بانکداری اجتماعی بود که آقایان محمدرضا موسی زاده و آرش بیات توضیحاتی کامل در این زمینه ارائه نمودند. مدیریت محترم استان تهران بانکداری اجتماعی را این‌چنین تعریف نمودند:

ارائه خدمات بانک قرض‌الحسنه رسالت به مشتریان جمعی در بستر بانکداری بدون شعبه

ایشان بانکداری اجتماعی را دارای مزایایی همچون:

*کاهش حجم کاری شعبه * سرعت و تسهیل در فرآیند تشکیل پرونده تا واریز وام * مرتفع شدن مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی شعب * افزایش سقف وام * منطقی شدن اخذ وثایق و اسناد ضماتی * انعقاد قراردادهای معتبر و درنهایت افزایش رضایت مشتریان کل مجموعه بانک قرض‌الحسنه رسالت

در ادامه آقای بیات توضیحاتی تکمیلی درزمینهٔ بانکداری اجتماعی و سامانه‌های مورداستفاده آن بیان نمودند.

· سید رضا تهامی: با شکل‌گیری و توسعه هرچه بیشتر بانکداری اجتماعی در استان تهران، خود شعب از استقبال‌کنندگان آن خواهند بود.

·  آرش بیات: بانکداری اجتماعی نه در مقابل بلکه در کنار و همراه شعب خواهد بود.

موضوع بانکداری اجتماعی با سؤالات بی‌شمار مسئولین شعب و پاسخ‌های آقایان موسی زاده، تهامی و بیات پایان یافت.

موضوع مهم دیگری که موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، فرآیند محاسبه و پرداخت پاداش پرسنل بود.

·محمدرضا موسی زاد: مسئله پاداش، همان‌طور که در آیات و روایات نیز ذکرشده است، باید منجر به ایجاد انگیزش و افزایش سطح عملکرد پرسنل گردد.

در ادامه مسئله جذب نیرو مطرح شد که آقای موسی زاده، فرآیند جذب، از زمان اعلام نیاز تا مصاحبه‌ها و آزمون‌ها و درنهایت حضور نیروی جدید در شعبه را یک مسیر 15 مرحله‌ای دانستند و به مسئولین شعبه تأکید کردند که برای نیروهای تازه‌وارد و توجیه آن‌ها باید وقت گذاشته شود و موارد ذیل گوشزد شود:

 شرایط شغلی کار در بانک قرض‌الحسنه رسالت – فرهنگ‌سازمانی – ساعت کاری – حقوق و مزایا – امنیت شغلی و …

ایشان بیان کردند: شاید ورود هر شخص به سیستم به طرق مختلفی امکان‌پذیر باشد اما رشد و ماندگاری او بسته به موارد ذکرشده در مدل روبرو است:

·محمدرضا موسی زاده: مسئولین شعب، نکات اخلاقی و آموزشی را به همکاران بدون تعارف گوشزد کنند و لازم است برای اثربخشی سخنانشان ابتدا خود بدان عمل نمایند و هیچ‌گاه نباید به کرامت همکاران خدشه وارد شود.

مدیریت محترم استان تهران، سال 1395 را سال کیفی سازی مسئولین شعب و پرسنل نامیدند که در این راستا مسئله آموزش نیز از اولویت‌های مدیریت استان تهران خواهد بود. ایشان خاطرنشان کردند: هر چه دانش و مهارت‌های کارکنان با نیازهای جامعه، پیشرفت‌های علمی و تغییرات فن‌آوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، در جه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود. اساس بهسازی سازمانی که به نام‌های دیگری چون توسعه و بالندگی سازمانی نیز خوانده‌شده، بهسازی نیروی انسانی است که به‌صورت آموزش‌های ضمن خدمت در سازمان‌ها انجام می‌شود.

در ادامه جلسه آقای تهامی در سخنان خود از پرسنل و مسئولین شعب شهرری، شهران و افسریه برای مشارکت فعال در فرآیند اصلاح حساب‌ها و از شعبه پیروزی به دلیل گزارش‌های واصله از حسن خلق مسئول و پرسنل آن، تشکر نمودند. ایشان با ارائه مثال‌هایی از شرکت‌ها و بانک‌های موفق جهان، به تبیین مسئله حفظ اسرار و اطلاعات سازمان و مشتریان پرداختند.

· سید رضا تهامی: هنوز حسن خلق و مشتری مداری (مشتری نوازی) بهترین راه جذب و حفظ مشتری می‌باشد.

جلسه در نوبت اول و رأس ساعت مقرر پایان یافت و همکاران پس از اقامه نماز و صرف نهار، آماده شرکت در نوبت دوم جلسه شدند. در این بخش که به‌صورت یک جلسه هم‌اندیشی برگزار شد، درزمینهٔ وصول مطالبات، پیگیری معوقات و شرایط پرداخت تسهیلات، بحث و تبادل‌نظر شد. جلسه مسئولین شعب با زمزمه دعای فرج، رأس ساعت 16:30 پایان یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.