ابهام در نحوه دریافت کارت اعتباری خرید کالا/ پاسخ های مدیرکل فناوری بانک مرکزی

پس از اعلام طرح فروش اقساطی کالاها به کارمندان و بازنشستگان و زوجهای جوان، برخی ابهامات از سوی شهروندان مطرح شده که مسئولان بانک مرکزی درباره آن توضیح داده اند.

عصر بانک؛ پس از اعلام سیاستهای کوتاه مدت دولت برای خروج از رکود، برخی از شهروندان در خصوص سیاست اعطای تسهیلات خرید کالا سئوالاتی را مطرح کرده اند. 

 

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که خود را کسرا معرفی کرده در این باره نوشته است: با سلام ، ابهامی رو در مورد وام ازدواج و وام کالای و کارت اعتباری خرید را میخواستم مطرح کنم. هفته گذشته بانک مرکزی به نقل از مدیر کل فن اوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد که به متقاضیانی که تا تاریخ 8 دی ماه 94 تو سامانه وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اما وامشون را هنوز دریافت نکرده اند، علاوه بر 3 میلیون تومان نقد، یک کارت 5 میلیون تومانی اعتباری خرید کالای ایرانی هم پرداخت میشود، ولی متاسفانه بانکها در جریان این امر نبوده و شانه خالی میکنن، از طرفی متقاضی ای اگر ثبت نامی داشته ولی بدلایلی ویرایش نموده باشد، تاریخ ثبت نام ایشان بروز میشود و دیگر کارت اعتباری به ایشان تعلق نمیگیرد که باعث تضییع حقوق بسیاری از متقاضیان میشود. ممنون از خبرآنلاین بابت پیگیری و شفاف سازی

 

توضیحات مسئولان بانک مرکزی

توضیحات ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی را در این باره مرور می کنیم:

-گروه اول دریافت کارت وام خرید کالا، زوج‌های جوانی هستند که در سامانه دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌ و کد رهگیری دریافت کرده‌اند. زوج‌ها با همان کد می‌توانند درخواست خود را برای دریافت کارت اعتباری خرید کالا در سامانه ثبت کنند، البته این تسهیلات علاوه بر تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج است و اگر از این تسهیلات استفاده کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج آنها حذف نمی‌شود.

 

– گروه دوم کارمندان رسمی و پیمانی دولت و گروه سوم بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری که دریافتی آنها کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان (15 میلیون ریال) است، هستند.

 

– سامانه ثبت نام تسهیلات قرض‌السحنه ازدواج باز می‌شوند و زوج‌هایی کد رهگیری دارند، می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری در این سامانه ثبت نام کنند.

 

-درخصوص ثبت نام کارمندان و بازنشستگان، نیز فرم‌هایی از طرف دستگاه‌ها در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، همچنین فرم دیگری هم در هنگام ارائه کارت از طرف بانک‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد که بیشتر کاربرد احراز هویت دارد. دستگاه درخواست‌ها را دریافت و به همراه گواهی کسر حقوق به بانک ارسال می‌کند.

 

-برای هر کدام از زوجین هم سقف کارت اعتباری 5 میلیون تومان است که در مجموع یک زوج 10 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.هر زوجی که در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اما هنوز تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نکرده است، می‌تواند کارت اعتباری دریافت کند و محدودیتی برای آنها نیست.

 

– حدود 400 هزار نفر در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده‌اند که مشمول این طرح می‌شوند. همچنین حدود 600 تا 700 هزار نفر از کارمندان و بازنشستگان هم شرایط دریافت کارت اعتباری را دارند. بنابراین حدود یک میلیون (تا یک میلیون 100 هزار) کارت اعتباری توزیع خواهد شد.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.