خدمات ارزی قابل ارائه به مشتریان بانک مسکن

بانک مسکن با بهره گیری از روشهای پیشرفته و نوین بانکی و در چارچوب مقررات و دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام کلیه امور ارزی به شرح زیر اقدام می نماید:

1. خرید و فروش ارز:

خرید اسکناس به ارزهای دلار امریکا، یورو ، پوند انگلیس و درهم امارات به نرخ روزانه بر اساس مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا سقف 5000 دلار آمریکا و بیش از آن با رعایت مقررات مبارزه با پولشویی .

فروش ارز بابت واردات کالا، پس از تخصیص ارز از طریق اتاق مبادلات ارزی و تامین آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مشتری.

 

2. افتتاح حسابهای قرض الحسنه ارزی و حسابهای سپرده مدت دار :

افتتاح حساب به ارزهای دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و درهم امارات برای دوره های یک، سه، شش، نه، و دوازده ماهه و پرداخت سود ارزی به صورت ارز و در سررسید.

 

3. حواله های ارزی:

* صدور حواله های ارزی از محل حسابهای ارزی تا سقف تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

* واریز وجه حواله های ارزی به حسابهای ارزی اشخاص

* صدور حواله های ارزی به خارج از کشور از محل حواله های ارزی وارده

* پرداخت اسکناس از محل حواله های وارده ارزی به ذینفع در حد مقدورات بانک

* خرید حواله های ارزی وارده و تبدیل آن به ریال به نرخ روز

* تبدیل حواله های ارزی وارده به سایر ارزهای قابل قبول به درخواست مشتری

4. گشایش اعتبار اسنادی وارداتی

یکی از روشهای پرداخت در تجارت بین الملل است که بانک به درخواست خریدار/متقاضی، به منظور خرید یا سفارش کالا یا خدمات متعهد می شود تا در مقابل اسناد مقرر در متن اعتبار و در سررسید معین به ذینفع اعتبار پرداخت نماید.

 

گشایش اعتبار دیداری (نقدی) بابت واردات کالا

شرایط ، ضوابط و مراحل گشایش اعتباراسنادی:

* اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارتخانه های و مراجع ذیصلاح با توجه به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های اجرایی مربوطه

* انجام ثبت سفارش نزد وزارت صنعت ، معدن و تجارت

*فقدان هرگونه بدهی و عدم ایفای تعهد متقاضی (اعم از ارائه پروانه گمرکی کالا) نزد سیستم بانکی کشور

* گشایش اعتباراسنادی پس از طی مراحل تخصیص ارز از بانک مرکزی

* پرداخت کارمزد خدمات بانکی

 

5. واردات کالا از طریق ثبت سفارش بروات

این گونه واردات هنگامی انجام می شود که اعتماد کامل میان طرفین قرارداد وجود دارد.

در وصولی اسنادی، بانک به عنوان امین و واسطه میان خریدار و فروشنده قرار می گیرد. به دستور فروشنده اسناد مربوط به حمل کالا یا انجام خدمات را در مقابل دریافت مبلغ بدهی یا قبول برات به خریدار تحویل می دهد.

 

شرایط و ضوابط ثبت سفارش برات در بانک :

*اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارتخانه ها و مراجع ذیصلاح با توجه به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های اجرایی مربوطه

* انجام ثبت سفارش نزد وزارت صنعت و معدن و تجارت

* ارائه وثایق و تضمینات لازم در صورت نیاز

*پرداخت کارمزد خدمات بانکی

6. سوئیفت

*تعریف: انجمن ارتباط مالی بین بانکی است که مرکز آن در کشور بلژیک می باشد و موسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می نمایند.

*هدف: ارائه خدمات بهتر به مشتریان و تسهیل در امر مبادلات تجاری با سرعت و امکانات بیشتر و دسترسی مستقیم به سامانه های بانکی و کارگزاران مربوط را در سراسر جهان با سرعت بسیار بالا ممکن می سازد و امکان انجام عملیات حسابداری مربوط را به یاری پیامهای استاندارد با همان سرعت فراهم می آورد.

*مزایای سوئیفت:

سوئیفت با ارائه خدمات متنوع بانکی کلیه نیازهای موسسات مالی سراسر دنیا را در پرداختها، بازارهای مالی، اوراق بهادار و مبادلات مالی پشتیبانی می نماید.از جمله مزایای سوئیفت در مقایسه با دیگر وسایل ارتباطی راه دور (تلکس، فاکس) می توان به موارد زیر اشاره نمود.

– دسترسی جهانی و 24 ساعته

– طراحی بر اساس رویه های استاندارد

– سرعت

– امنیت

– صرفه جویی هزینه ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.