​فرایند دریافت اعتباراسنادی در بانک صادرات چگونه است؟

آیا به اعتبار اسنادی بانک صادرات در پساتحریم احتیاج دارید؟

عصر بانک؛ اعتبار اسنادی​ ​نوعی شیوه پرداخت است که بانک به درخواست خریدار/ متقاضی ، به منظور خرید یا سفارش کالا یا خدمات متعهد می شود تا در مقابل اسناد مقرر در متن اعتبار و در سررسید معین مشروط بر رعایت شرایط اعتبار به ذینفع اعتبار پرداخت نماید . اعتبارات اسنادی مزبور می تواند به صورت نقد ( دیداری) یا مدت دار ( نسیه) انجام شود .

 

​هدف

​اطمینان دادن به طرفین معامله جهت انجام تعهدات و پرداخت ثمن به‌طور منظم و بر اساس اسناد موجود در معامله .

​شرایط و ضوابط

​اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارتخانه ها و مراجع ذیصلاح با توجه به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه
انجام ثبت سفارش نزد وزارت صنعت و معدن و تجارت

پرداخت کارمزد خدمات بانکی و تأمین مبلغ پیش‌‌دریافت به ارز یا ریال که توسط بانک تعیین می‌گردد

ارائه وثایق و تضمینات لازم

فقدان هرگونه بدهی و عدم ایفای تعهد متقاضی (اعم از ارائه پروانه گمرکی کالا) نزد سیستم بانکی کشور

در صورت پرداخت مبلغ اعتبار توسط بانک و تاخیر در تامین وجه اعتبار (وجه سیاهه)، اخذ سود و جریمه تاخیر از تاریخ پرداخت وجه به بانک کارگزار فروشنده/ ذینفع توسط بانک تا هنگام تسویه حساب و تحویل اسناد ، محاسبه و دریافت خواهد شد.

در صورت ارائه پیش پرداخت به فروشنده/ ذینفع، بانک کارگزار فروشنده/ ذینفع، می باید در صورت عدم حمل کالا یا ارائه خدمات و ابطال اعتبار، مبلغ پیش پرداخت را با سودی معادل سود ارائه تسهیلات به بخش خدمات، تضمین نماید.

​مدارک مورد نیاز ​

 

کارت بازرگانی معتبر

کد اقتصادی و شناسه ملی

اصل و تصویر شناسنامه

فرم ثبت سفارش که به تایید اداره کل مقررات صادرات و واردات – دفتر ثبت ‌سفارشات در استان تهران و سازمان بازرگانی استان در استانهای کشور رسیده و دارای اعتبار باشد. (در صورت واردات به مقصد سرزمین اصلی)

بیمه نامه و پیش فاکتور

​کارمزدها و هزینه ها ​

 

طبق آخرین بخشنامه ها و اطلاعیه های بانک

​فرایند ارائه سرویس ​

 

مراجعه مشتری به وزارتخانه ذیربط و ارائه پروفرما و دریافت مجوز ورودکالا

مراجعه مشتری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ مجوز ورود کالا

ارائه اوراق ثبت سفارش ممهورشده به مهر وزارت صنعت، معدن و تجارت ، پروفرما، بیمه نامه و درصورت نیاز، مجوز سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور به یکی از شعب ارزی بانک صادرات

تامین هزینه های افتتاح اعتباراسنادی توسط مشتری

افتتاح اعتبار اسنادی از طریق ارسال پیام سوئیفتی

حمل کالا و دریافت اسناد حمل از کارگزار

تأمین ما به التفاوت وجه مورد نیاز تا مبلغ پیش پرداخت اولیه توسط مشتری، ظهر نویسی و تحویل اسناد به مشتری جهت ترخیص کالا

​توضیحات تکمیلی

 

​٤ رکن اساسی را در یک اعتبار اسنادی می توان به صورت زیر تعریف نمود :

گشایش کننده اعتبار (خریدار) : شخصی است که قصد واردات کالا از کشور دیگری دارد و برای گشایش اعتبار اسنادی به بانک مراجعه می کند .

بانک عامل : بانکی است که به درخواست خریدار کالا اقدام به گشایش اعتبار اسنادی میکند .

بانک کارگزار : بانکی است که با بانک عامل در ارتباط بوده و از طرف خریدار و بانک عامل پرداخت وجه کالا به فروشنده را تعهد می کند .

ذینفع اعتبار اسنادی(فروشنده کالا) : شخصی است که پس از ارسال کالا و ارائه مدارک مورد توافق طبق شرایط اعتبار اسنادی وجه اعتبار را از بانک کارگزار دریافت می کند.

 

/سایت بانک صادرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.