برای خودتان انگیزه ایجاد کنید

چون هر زمانی ممکن است رئیس‌تان از شما گزارش کار بخواهد‌‌، پس ضمن آماده داشتن گزارش کار خود‌‌، از زیردستانتان نیز بخواهید به‌طور مرتب گزارش کارشان را به شما تحویل دهند تا شما همیشه چیزی برای ارائه دادن به مافوق خود داشته باشید چرا که «همیشه پیشگیری بهتر از درمان است».

عصر بانک؛تبدیل شدن اصول خودمدیریتی به بخشی از فرهنگ سازمانی می‌تواند تا حد زیادی از تعدد لایه‌های مدیریتی در سازمان بکاهد و فرآیند کنترل و نظارت بر کارکنان را ساده‌تر و سریع‌تر و دقیق‌تر سازد و در بلندمدت هر کدام از کارکنان چنین سازمان‌هایی را به مدیرانی زبده، حرفه‌ای و وظیفه‌شناس تبدیل کنند که هر کدامشان قادر خواهند بود در آینده شرکتی و سازمانی را مدیریت کنند. و اما توصیه‌های خودمدیریتی امروز:

 

• آخرین پروژه‌ای را که در هر روز کاری مشغول انجامش هستید به پایان برسانید سپس به خانه بروید، چرا که در صورت نیمه تمام رها کردن آن در روز بعد باید برای تکمیل آن انرژی بیشتری را صرف کنید‌. علاوه‌بر این‌‌، هنگامی که به خانه برمی‌گردید‌‌، دیگر دغدغه تکمیل آن کار را در روز بعد نخواهید داشت‌.

 

• «تخته انگیزه» خودتان را تهیه کرده و در محل کارتان نصب کنید و کارهایی را که باید انجامشان دهید روی آن یادداشت کنید. این کار بهترین راه برای قابل رویت ساختن چیزهایی است که می‌خواهید انجام دهید و به فعالیت‌های شما جهت و تحرک می‌بخشد‌.

 

• چون هر زمانی ممکن است رئیس‌تان از شما گزارش کار بخواهد‌‌، پس ضمن آماده داشتن گزارش کار خود‌‌، از زیردستانتان نیز بخواهید به‌طور مرتب گزارش کارشان را به شما تحویل دهند تا شما همیشه چیزی برای ارائه دادن به مافوق خود داشته باشید چرا که «همیشه پیشگیری بهتر از درمان است».

 

• اگر مدیر عالی‌رتبه‌ای هستید حتما یک دستیار برای خود استخدام کنید تا کارهای پیش پا افتاده و متفرقه را برای شما انجام دهد‌‌، حتی اگر نیاز شد از جیب خودتان به او دستمزد بدهید تا با رها شدن از انجام این کارها بر کارهای اساسی‌تر و حساس‌تر خود تمرکز کنید و به این وسیله بر بهره‌وری کاری‌تان بیفزایید‌.

 

• وقتی دارید کاری را برای کسی انجام می‌دهید به گونه‌ای عمل کنید که گویا آن کار را برای خود و عزیزانتان انجام می‌دهید. این گونه اندیشیدن باعث می‌شود تا هم کارها به بهترین شکل ممکن انجام شوند و هم اینکه برایتان لذت‌بخش و زیبا به نظر خواهند آمد‌.

 

• وقتی مسوولیت یک پروژه را بر عهده می‌گیرید‌‌، خود و همه اعضای تیم‌تان را به‌طور همه‌جانبه درگیر آن پروژه کنید و به دیگران بگویید که می‌خواهید چه بکنید و از آنها توقع انجام چه کارهایی را دارید. این کار شما باعث افزایش احساس تعهد و مفید بودن‌‌، هم در شما و هم در میان اعضای تیم‌تان می‌شود‌.

 

• با تمام کارکنان سازمانتان به‌صورت شبکه‌ای و مستمر در ارتباط باشید و به‌طور دقیق بدانید هر کسی کجا است، چه می‌کند‌‌، چه موقع سر کار حضور دارد و برای چه کسی کار می‌کند. با داشتن این اطلاعات می‌توانید از همه برای انجام بهتر کارتان کمک بگیرید‌.

 

• در سخت‌ترین مراحل انجام یک پروژه و در لحظاتی که به‌شدت خسته و درمانده شده‌اید کافی است به لذت و افتخاری که پس از پایان موفقیت‌آمیز آن پروژه انتظارتان را می‌کشد فکر کنید‌‌، خواهید دید که با انرژی و انگیزه مضاعفی به ادامه کارتان خواهید پرداخت‌.

 

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

منبع: Ask Manager.com

بخش چهارم

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.