کسبوکارتان را در رودررویی با حوادث آماده نگه دارید
عصر بانک؛آیا کسبوکار شما آمادگی رویارویی با حوادثی چون سیل، زلزله، قطعیهای آب، برق، گاز و تلفن و خساراتی بیش از اینها را دارد؟ به عقیده مرکز فعالیتهای شغلی نیوجرسی (BAC)، بیش از 40 درصد کسبوکارهای کوچک، به دنبال وقوع حوادث بزرگ پیشبینی نشده هرگز فعالیت خود را از سر نمیگیرند. دان نیومن، سرپرست حمایت از مشاغل کوچک در مرکز فعالیتهای شغلی نیوجرسی، پنج استراتژی مناسب برای پشتسر گذاشتن بحرانهای بزرگ در آینده را معرفی میکند.
1) فهرستی از تماسهای اضطراری را داشته باشید.
زمانی که خود را برای موقعیتهای اضطراری آماده میکنید، باید فهرستی از شماره تلفن همراه یا ایمیل کارمندان، مسوولان تدارک و مشتریان را در اختیار داشته باشید و آن را بین اعضا و کارکنان اصلی پخش کنید. کارفرمایان باید کلیدهای یدک و رمز هشدار را در اختیار یکی از دوستان یا کارمندان قابلاعتماد خود قرار دهند. از فوروارد کردن خط تلفن کاری به یک تلفن همراه قابلدسترس و همچنین دسترسی داشتن به ایمیلهای کاری اطمینان حاصل کنید. در نهایت آموزش و آمادهسازی یک نیروی کار کمکی که بتواند در مواقع نیاز جایگزین افرد گروهتان شود، بسیار مهم است.
2) از بیمه خود اطمینان حاصل کنید.
پوشش بیمهای خود و مخصوصا وضعیت وقفه بیمهای کسبوکارتان را با یک کارگزار یا مرکز بیمه، مورد بازبینی قرار دهید. زیرا این کار باعث میشود تا در صورت وقوع حادثه بتوانید پروندهای کامل از بیمه کسب وکارتان تشکیل دهید و ادعای درآمد از دسترفته با جزئیات تمام را کنید و اقدامات موردنیاز جهت از سرگیری کسبوکارتان را ارائه دهید. علاوهبر این، کارفرمایان باید یک کپی از تمام مدارک مهم؛ ازجمله اطلاعات مربوط به تماس با کارمندان و مسوولان تدارکات، فهرست مشتریان و یک فایل پشتیبان (backup) از فایلهای کامپیوترشان در خارج از محیط کارشان داشته باشند.
3) جعبهای از وسایل ضروری موردنیاز برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید.
پیش از اینکه در مورد میزان تاثیر یک حادثه روی کسبوکارتان فکر کنید، ساختمان یا ساختمانهای محل کارتان را مورد بررسی قرار دهید. جعبه وسایلی را مخصوص حادثه و دردسترس داشته باشید و درون آن یک رادیوی باتریای برای دسترسی به اطلاعات سرویس هواشناسی عمومی، یک شارژر باتریای برای شارژ وسایل برقی، یک جعبه کمکهای اولیه، یک کپسول آتشنشانی، چند عدد چراغ قوه، باتریهای یدکی و کیسههای پلاستیکی ضدآب قرار دهید.
4) صورتهای مالیتان را تنظیم کنید.
گزارشهای فروش، صورتجلسههای مربوط به سود و زیان و فرمهای مالیات بر درآمد را قبل از اینکه به آن نیاز داشته باشید، جمعآوری کنید و در کنار این موارد، گزارشی از هزینههای اضافی بهوجود آمده را برای اطلاع دادن به مامور بیمه ثبت کنید. بهعنوان یک احتیاط مبتکرانه، نسخههای دومی از مدارک مالی تهیه و در محیطی خارج از محل کار نگهداری کنید. پیش از آنکه به کارمندانتان بهعنوان ارزشمندترین سرمایههای کسبوکارتان اجازه برگشت دهید، از آماده بودن و امن بودن ساختمان محل کار مطمئن شوید. با کارگزار بیمه خود تماس بگیرید تا پیش از گشایش مجدد محل کارتان، ساختمان را مورد بازرسی قرار دهد و خسارات وارده بر آن را ارزیابی کند. پیش از ورود کارمندان و مشتریان به ساختمان، تجهیزات مورد نیاز، آب، برق، تلفن و اینترنت آن را مجددا راهاندازی کنید.
مترجم: بهناز پذیرایی
منبع: Small Business
/دنیای اقتصاد