توصیههای امنیتی فعالسازی سامانه همراه بانک ملت
ملاحظات امنیتی درخواست و فعالسازی سامانه همراه بانک
1-هنگام دریافت پاکت محتوی رمز ورود سامانه همراه بانک از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در صورت مخدوش بودن مسئول شعبه را مطلع نمایید.
2-نرمافزار سامانه همراه بانک ملت را صرفاً از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک ملت و یا مراجعه مستقیم به وبسایت بانک ملت دریافت نموده و هرگز از طریق روشهای غیرمعتبر نظیر بلوتوث (به غیر از سامانه بلوتوث شعب بانک)، ایمیل، وبسایتهای متفرقه، فروشگاههای اینترنتی و وبسایتهای ارائهدهنده نرمافزار، اقدام به دریافت و نصب ننمایید.
3-رمز ورود سامانه همراه بانک خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و بنا به ضرورت تغییر دهید.
4-رمز ورود سامانه همراه بانک ارائه شده توسط شعبه را پس از نصب کامل نرمافزار آن، در اولین فرصت تغییر دهید.
ملاحظات امنیتی استفاده از سامانه همراه بانک:
1-از انتخاب رمز ورود قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و… برای ورود به سامانه همراه بانک خود، اجتناب کنید.
2-توصیه میشود در صورت ارائه نسخه جدید نرمافزار سامانه همراه بانک، در اولین فرصت نرمافزار مزبور را بر روی گوشی تلفن همراه خود ارتقاء دهید.
3-از طریق مراجعه به وبسایت بانک ملت، میتوانید نسبت به غیرفعال سازی لیست حسابهای قابل مشاهده در سامانه همراه بانک اقدام نمایید.
ملاحظات امنیتی غیر فعالسازی سامانه همراه بانک:
1-در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، اقدامات ذیل را انجام دهید:
•اطلاع موضوع به مرکز ارتباط ملت و درخواست غیرفعالسازی سامانه همراه بانک
•مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک ملت و درخواست غیرفعالسازی سامانه همراه بانک
2-در صورت تغییر در شماره تلفن همراه و یا واگذاری سیم کارت فعلی، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه خود را در بانک بروزرسانی نمایید.
3-پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، نرمافزار سامانه همراه بانک را از روی آن حذف (Uninstall) نمایید.
ملاحظات عمومی:
1-به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:
•دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه
•باز نمودن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل مشکوک
•ورود به وبسایتهای متفرقه و بازنمودن لینکهای مربوطه
2-تلفن همراه خود را به نرمافزار ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.
3-از بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرمافزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.
4-گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN,Pattern, Password و …) قفل گردد.
5-بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامهای، کدملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و …) را از طریق تلفن، ایمیل یا پیامک درخواست نمیکند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواستهایی مراتب را سریعاً به بانک اطلاع دهید.
6-هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانههای بانکی، CVV2، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانههای ارتباطی نظیر تلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.
7-از انتخاب رمزهای مشابه برای کارتها و سامانههای بانکی خودداری نمایید.
8-از اعمال تغییرات و دستکاریهای منجر به کاهش سطح امنیت و قابلیت اعتماد سختافزار و نرمافزار تلفن همراه اجتناب نمایید.
9-در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه و یا نیاز به سرویس سختافزاری و نرمافزاری ، به نمایندگیهای معتبر مراجعه نمایید.
10-هرگز اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی خود را در شبکههای اجتماعی قرار ندهید.
11-سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرجع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.
ارتباط با مرکز ارتباط ملت:
مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نمیباشند، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1556(تهران) و یا 82488 -021 (شهرستان) مطلع نمایید.