ایران کیش برنده تقدیرنامه 2 ستاره در جایزه ملی تعالی سازمان شد

عصر بانک؛تقدیرنامه 2 ستاره ایران کیش در تعالی سازمانی، طبق فرایندهای جایزه ملی در سال 95بررسی شده و پس از طی مراحل ارزیابی توسط ارزیابان، بررسی و صحه گذاری در کمیته علمی و داوری به این شرکت تعلق گرفت.
استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامههای بهبود و حضور فعال در فعالیتهای مربوط بهتعالی سازمانی از جمله عوامل دریافت این تقدیرنامه 2 ستاره اعلام شده است .
این دومین باری است که ایران کیش در جایزه ملی تعالی سازمانی حضور پیدا می کند.ایران کیش در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه تعالی سازمانی شده بود گواهی ای که به معنای تایید مسیراین شرکت در جهت تعالی و رشد شرکت بودهاست .
امسالاین شرکت، درسطح بالاتر- که سطح تقدیر نامه در جایزه ملی تعالی است حضور یافت وبا صعود دو پلهایموفق به دریافت تقدیرنامه 2 ستاره از چهاردهمین همایش تعالی سازمان شد .شرکت هایی که تقدیرنامه 2 ستاره دریافت می کنند شرکت هایی هستند که پس از ارزیابی توسط ارزیابان سازمانموفق به کسب امتیاز بین350 تا 300 براساس شاخصهای رتبهبندی تعالی سازمانی شدهاند .
ارزیابی در راستای تعلق جایزه تعالی سازمانی به ایران کیش توسط 5 ارزیاب و طی 4 روز ارزیابی در هفته آخر بهمن ماه سال 95صورت گرفت.
اقدامات
گفتنی است ایران کیش در سال جاری با تشکیل هفت کمیته که به جمع آوری اطلاعات سازمان می پرداخت ، سعی در عارضه یابی و تعریف پروژه هایی در صدد رفع مشکلات و فضاهای بهبود شناسایی شده سازمان داشت وتا زمان ممیزی جایزه ملی تعالی سازمانی ، بسیاری از این پروژه ها به ثمر نشسته و تعدادی نیز در دست اجرا میباشند.
برگزاری دو سمینارآموزشی، یکی برای سطوح معاونین و مدیران مستقل و دیگری تا لایه سرپرستان؛برگزاری دورههای آموزشی نظیر تدوین اظهارنامه،آشنایی با تعالی سازمانی وفرهنگ تعالی، تربیت ارزیاب و خود ارزیابی نیز ازجمله اقدامات فرهنگسازی تعالی سازمانی در راستای دریافت جایزه تعالی سازمانی در سال جاری بود .
تلاش برای یک هدف
لازم به ذکر است، یکی از مباحثی که بسیاری از سازمانها به دنبال آن هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می گذرد، اما همچنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزههای کیفی است.
معمولا سازمانها در کنار پیادهسازی سیستمهای مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده سازی مدلهای تعالی سازمانی دارند.
مدل EFQM مدلی است که توسط شرکت های برتراروپایی در زمان رکود اقتصادی در اروپا تهیه و تدوین شده و به صورت دورهای مورد بازنگری قرار میگیرد و آخرین بازنگری آن مربوط به سال 2013 می باشد، و در واقع قالبی است که در آن تمام قسمتهای مختلف سازمان رابا 9 معیارتحت پوشش قرارمی دهدکه 5 معیار مربوط به توانمند سازها و 4 معیار مربوط به نتایج میباشد. تعالی سازمانی، تضمین مسیررشد شرکت است و دراین چارچوب می توان فضاهای بهبود را تشخیص داد. به عنوان مثال پروژههای بهبود نرم افزار جامع ویکپارچه مالی یا پیادهسازی معماری سازمانی یا پروژه مشتریان VIPایران کیش از جمله پروژههایی هستند که در راستای فضاهای بهبود شناسایی شده،تعریف و اجرایی شدهاند.