همه چیز درباره بام بانک ملی
عصر بانک؛این سامانه براساس «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی گردیده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیام های ویژه خود می تواند بر اساس کاربردهای مورد نیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را با نظر خود انجام دهد.
امکانات سامانه
1- خلاصه حسابها
در این برنامک کاربر میتواند لیستی از حسابهای متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آنها را مشاهده نماید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شمارهحساب، ماندههای حساب و نوع حساب میباشد.
2-صورتحساب
در این برنامک کاربر میتواند تاریخچهای از لیست تراکنشها و جزییات هریک از آنها تا روز قبل را مشاهده نماید. همچنین امکان مشاهدهی تراکنشها با دسته بندی درآمد و مخارج در بازههای زمانی هفتگی، ماهیانه و به صورت نموداری را دارد. ضمناً امکان مشاهده تراکنش های روز جاری به صورت آنلاین نیز در این بخش فراهم می باشد.
3-محاسبه اقساط تسهیلات
در این برنامک کاربر میتواند به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخهای دلخواه یا نرخهای موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را میتوان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
4-محاسبه سود سپردهها
در این برنامک کاربر میتواند به محاسبه سود سپردهها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپردهگذاری و مبلغ سپرده، با نرخهای دلخواه یا نرخهای موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را میتوان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
5- داشبورد
با استفاده از امکانات این بخش، کاربر می تواند برنامک های پراستفاده قابل نمایش بر روی صفحهاصلی پرتال بانک راانتخاب نماید. خاطر نشان می سازد که به صورت پیش فرض تعدادی از برنامک ها جهت استفاده بر روی پرتال بانک ملی قرار داده شده اند و کاربران امکان تغییر و ویرایش این موارد را دارا می باشند.
6-مدیریت مالی شخصی
در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم شده است. تخصیص برچسب به تراکنشها، نمایش پای چارت (نمودار دایره ای ) مخارج براساس گروههای هزینهای و بودجه بندی از دیگر سرویسهای این برنامک میباشد.
7- تاریخچه انتقال پول
در این برنامک کاربر می تواند تاریخچه ای از انتقال پول های قبلی خودرا مشتمل بر تارخ انتقال، مبلغ، وضعیت پرداخت و… را مشاهده نماید.
8-مشخصات کاربر
در این برنامک اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامهای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده میشود و در صورتیکه نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، کاربر میتواند از این برنامک استفاده نماید. زبان پیش فرض، مانده پیش فرض و نام مورد نظر جهت نمایش در پرتال نیز در این برنامک تنظیم می گردد.
9-پرداخت قبض
در این برنامک کاربر میتواند قبوض را بصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به صورت دستهای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نماید. علاوه بر آن کاربر می تواند قبضها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آنها را توسط کارتهای بانک ملی خود پرداخت نماید.
10- انتقال پول کارت به کارت
از طریق این برنامک امکان انتقال پول کارت به کارت درون بانکی و شتابی برای مشتریان بانک فراهم می باشد. در عین حال در این برنامک جهت سهولت کار امکان انتخاب مقصد تراکنش از دفترچه تماس کاربر نیز فراهم می باشد.
11-انتقال پول
در این برنامک کاربر میتواند انتقال پول بین حسابهای ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت ، پایا ، ساتنا به صورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر را انجام دهد. نوع انتقال به صورت هوشمند توسط سامانه تعیین می-گردد. امکان ویرایش و حذف درخواست های ثبت شده در این بخش از طریق برنامک تأیید انتقال پول قابل انجام می باشد.
12- در این برنامک پیش فرض هایی جهت انتقال وجه در نظر گرفته شده است که مشتری می تواند سقف ها انتقال وجه فعلی خود را کاهش و یا افزایش دهد.
در مرحله کاهش سقف انتقال وجه فعلی کاربر با ویرایش مبلغ مورد نظر خود آن را تایید می کند.
در مرحله افزایش سقف انتقال وجه فعلی نیز گزینه مورد نظر خود را (بر اساس پیش فرض های موجود در جداول 1 و 2 ) ثبت کرده و در مرحله اول با مراجعه به شعبه و اعلام درخواست افزایش سقف انتقال وجه، تایید نهایی را از شعبه دریافت می کند .
توجه: مراحل بعدی تغییر سقف انتقال نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد داشت.
سقفهای پیش فرض انتقال پول در بانک ملی
نوع تراکنش | سقف روزانه بدون تایید(ریال) | سقف روزانه با تایید(ریال) |
انتقال پول حساب به حساب خود | 500،000،000 | – |
انتقال پول حساب به حساب سایرین(ملی به ملی) | 100،000،000 | 1،000،000،000 |
انتقال پول حساب به حساب سایرین(بین بانکی – پایا) | 30،000،000 | 150،000،000 |
انتقال پول کارت به کارت (درون بانکی) | 500،000،000 | – |
انتقال پول کارت به کارت (شتابی) | 30،000،000 | – |
سقف افزایش مبلغ به درخواست مشتری
نوع تراکنش | سقف روزانه بدون تایید(ریال) | سقف روزانه با تایید(ریال) |
انتقال پول حساب به حساب خود | 3،000،000،000 | 3،000،000،000 |
انتقال پول حساب به حساب سایرین(ملی به ملی) | 3،000،000،000 | 3،000،000،000 |
انتقال پول حساب به حساب سایرین(بین بانکی – پایا) | 500،000،000 | 500،000،000 |
انتقال پول کارت به کارت (درون بانکی) | 1،000،000،000 | – |
13- تعیین مبلغ و تاریخ چک
در این برنامک امکان تعیین مبلغ و تاریخ چک برای کاربر فراهم می باشد.
14- استعلام وضعیت چک
در این برنامک امکان استعلام وضعیت چک برای کاربر فراهم می باشد.
15- واحدهای بانک
در این برنامک امکاناتی همچون جستجوی واحدهای بانکی به تفکیک شعب، خودپرداز یا هردو ، نمایش موقعیت واحدهای بانک بر روی نقشه، نمایش لیست مشخصات واحدهای بانکی و ارائه ترکیبی از امکانات نمایش مشخصات و مسیریابی بر روی نقشه در اختیار کاربر قرار می گیرد.
16- دفترچه تلفن
در این برنامک کاربر امکانات مدیریت مخاطبان خود همچون ثبت و ویرایش مشخصات مخاطبین و انتقال پول به آنها را دارا می باشد.
17- بازخوردها
در راستای کمک به ارتقای سطح خدمات پرتال، در این برنامک کاربر امکان ثبت و ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قالب بازخورد دارد.
18- گزارش تسهیلات
در این برنامک کاربر امکان انتخاب هر یک از تسهیلات اعطا شده، مشاهده لیست اقساط پرداخت شده و مشاهده نمودار وضعیت باز پرداخت اقساط خود را دارد.
19- نرخ ارز
در این برنامک کاربر امکان جستجو و مشاهده نرخ خرید و فروش ارز ( دلار آمریکا/ یورو/ درهم امارات) و مشاهده نمودار رشد یا نزول نرخ را در بازه ده روز دارد.
شایان ذکر است برنامک های مختلف به مرور به این سامانه افزوده شده و اطلاعات مربوط به آنها در صفحه اول پورتال قابل مشاهده خواهد بود.
20- شارژ خودکار: با استفاده از این خدمت مشتریان عضو سامانه بام می توانند با تنظیم دستورپرداخت ویژه به سامانه اقدام به شارژ خودکار شماره های ایرانسلی مدنظر خود بکنند.
با استفاده از این بخش به محض پایان یافتن شارژ شماره ایرانسل تعریف شده ، بصورت خودکاره شماره مربوطه به اندازه مبلغ از قبل تعیین شده توسط کاربر شارژ می گردد.
شماره پشتیبانی سامانه : 83386-021 شماره واحد ارتباط مردمی : 64140-021
قابل توجه سازمان ها ، ادارات ، شرکت ها و مؤسسات :
در صورتی که سازمان و یا شرکتی برنامک های ویژه ای داشته باشد می تواند از طریق ارتباط با بخش بازاریابی بانک به شماره تلفن 60993761-021 هماهنگی لازم جهت افزودن برنامک خود به سامانه جهت مشاهده توسط کارکنان و یا مشتریان خود بعمل آورد.
فیلم آموزشی برنامک های مختلف سامانه
/سایت بانک ملی