بانک‌ها اشتباه خود در اعطای وام‌های بی‌حساب را قبول کنند

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی تبریز گفت: بانک‌ها اشتباه خود در اعطای وام‌های بی‌حساب گذشته را قبول کنند.

عصر بانک؛مسعود بنابیان ظهر امروز در هفدهمین جلسه شورا گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با بیان اینکه در وام‌های تعلق گرفته به واحدهای صنعتی گذشته اشتباهاتی صورت گرفته اظهار داشت: برخی وامها بدون در نظر گرفتن اهلیت و توجیه طرح و سفارشاتی از سوی نمایندگان و معرفی صنعت معدن تجارت داده شده و 90 درصد افرادی که دارای مشکل هستند به علل ناکارآمدی قبل از اعطای وام دچار مشکل شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در جریان سفرهای ریاست جمهوری سال‌های گذشته نامه‌هایی دریافت کرده‌اند و وام گرفته‌اند و امروز قادر به تسویه وام نیستند و حتی برخی از این افراد تصور می‌کردند که نیازی به بازگشت وام نیز ندارند.

 

عضو اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: مشکل کنونی وام گیرندگانی حل نمی‌شود و تنها استمهال صورت می‌گیرد و این افراد در آینده نیز ظرفیت عودت وام را ندارند و بانک‌ها و سیستم دولتی باید اشتباه خود را قبول کرده و برخی وام‌های اشتباه داده شده در گذشته را پاک کنند و ببخشند.

 

بنابیان یادآور شد: با فرصت‌دهی به وام گیرندگان آنان موفق نخواهند شد و تنها مشمول مرور زمان خواهد شد.

 

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی تبریز گفت: بانک‌ها اشتباه خود در اعطای وام‌های بی‌حساب گذشته را قبول کنند و وام‌هایی را که در گذشته به صورت غیرکارشناسی شده و بررسی نشده داده‌اند را ببخشند.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.