انجام پرداخت‌های موبایلی با ابزارهای پوشیدنی

نوآوری در اپلیکیشن‌ها، ابزارهای موبایل و خدمات موبایلی مدل‌های تجاری سنتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به‌خصوص در شیوه استفاده افراد از تکنولوژی‌های شخصی برای خلاقیت و تفریح..

عصر بانک؛ پرداخت‌های آنلاین به سرعت در کشورهای مختلف رواج پیدا کرده و در میان مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع افزایش تعداد ابزارهای هوشمند شخصی و تعداد کاربران آنها انجام فرآیندهای پرداخت به‌صورت آنلاین را راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب است که بررسی‌ها و تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تا سال 2018 نیمی از کاربران در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته از موبایل‌های هوشمند یا ابزارهای پوشیدنی خود برای انجام پرداخت‌های آنلاین استفاده خواهند کرد. با این اوصاف انتظار می‌رود رفتار کاربران همراه با تکنولوژی که هر لحظه در حال تغییر است، متحول می‌شود. در حقیقت پرداخت‌های موبایلی به سرعت در میان کاربران مناطقی مانند آمریکای شمالی، ژاپن و بعضی کشورها در منطقه اروپای غربی رایج و پذیرفته شده است.

 

کارشناسان و تحلیلگران موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد معتقدند که نیمی از کاربران در بازارهای پیشرفته تا سال 2018 می‌پذیرند که برای انجام پرداخت‌های موبایلی خود از موبایل‌های هوشمند یا ابزارهای پوشیدنی‌شان استفاده کنند. این تنها یکی از نوآوری‌هایی است که اولویت‌های کاربران در بازار تکنولوژی‌های شخصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

«آماندا سابیا» یکی از کارشناسان موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «نوآوری در اپلیکیشن‌ها، ابزارهای موبایل و خدمات موبایلی مدل‌های تجاری سنتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به‌خصوص در شیوه استفاده افراد از تکنولوژی‌های شخصی برای خلاقیت و تفریح. مدیران بخش محصولات باید به‌خوبی درک کنند که مشتریان این ابزارها و سرویس‌های جدید چه کسانی هستند و چطور این محصولات می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.» وقتی بحث پرداخت‌های موبایل به میان می‌آید، سه نوع پرداخت یا کیف پول موبایلی وجود دارد: موبایل‌های هوشمند یا ابزارهای پوشیدنی مجهز به سیستم پرداخت، کیف پول‌های موبایلی از بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان کارت‌های اعتباری و کیف پول‌های موبایلی از خرده‌فروشانی مانند کافی‌شاپ‌های استارباکس. اگرچه پرداخت‌های موبایلی مانند Apple Pay، Samsung Pay و Android Pay از تکنولوژی NFC بهره می‌برند، اما محدودیت‌هایی هم دارند که بیشتر به خاطر کمبود شراکت تجاری با خرده‌فروشی‌ها و سازمان‌های مالی هستند.

حالا بررسی‌ها و تحقیقات موسسه گارتنر در این مورد نشان می‌دهد که 75 درصد از محتوای برنامه‌های تلویزیونی در بازار کشورهای توسعه یافته و پیشرفته تا سال 2018 از طریق سرویس‌های مبتنی بر اپلیکیشن تماشا خواهند شد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2019 کمتر از 20 درصد کاربران در بازار کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مشترک ارتباطاتی که تنها از طریق اینترنت موبایل خواهد بود، بشوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.