حامیان مالی؛ محورهای اصلی کسب‌وکار مدرن

وقتی شما افرادی را به عنوان حامیان مالی تصور می‌کنید، احتمالا تصاویری از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای یا رانندگان ماشین‌های مسابقه را با لباس‌های مزین به نام شرکت‌ها مجسم می‌کنید. اما نوع دیگری از حمایت‌ها وجود دارد که هر حرفه‌ای، نه فقط ورزشکاران مشهور می‌توانند به نفع خود از آنها استفاده کنند.

عصر بانک؛«سیلویا آنه هیولت» اقتصاددان در کتاب جدیدش با عنوان «مربی را فراموش کنید، یک اسپانسر بیابید» حامیان مالی را به‌عنوان محورهای حیاتی هر کسب‌وکار در دوران مدرن مورد تحسین قرار می‌دهد. هیولت می‌گوید: «حامیان مالی می‌توانند همچون مربیان به شما توصیه کنند و شما را راهنمایی کنند، اما نقش اصلی آنها، ارتقای شما به عنوان یک رهبر تجاری است». به این مفهوم که: یک مربی می‌تواند شما را به سمت دروازه‌های درست هدایت کند، اما یک اسپانسر مالی کمک می‌کند تا آن دروازه‌ها را باز کنید.  هیولت قطعا مزایای داشتن اسپانسر و حامی بزرگ را به‌خوبی می‌داند. او قبل از راه‌اندازی اتاق فکر بسیار موفقش که مرکز نوآوری و پرورش استعداد بود، گفته است: «مبحث حامی مالی در سیستم آموزش به من و در به‌دست آوردن مقام مورد درخواستم در دانشگاه کمبریج نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است».با توجه به تجارب مثبت هیولت در این زمینه، از او خواستیم در راستای نحوه جذب اسپانسرهای قانونی و یافتن راهکارهایی برای اصلاح اشتباهات کلیدی برای جلوگیری از قرار گرفتن در مسیر غلط، تجربیات خود را با مخاطبان ما به اشتراک بگذارد. گزیده‌ای از این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

   
شما ایده نوشتن این کتاب را از کجا گرفتید؟

من در دره فقیرنشین معدن ویلز بریتانیا بزرگ شده‌ام و از همان ابتدا می‌خواستم یک زندگی بهتر داشته باشم. یک زندگی بهتر از هر آنچه محیط اطراف به من داده است. با خوش شانسی، چند حامی مالی مهم یافتم که از تحصیلات و کارم حمایت کردند. من در اوایل زندگی آموختم که فقط شایسته‌سالاری و کار سخت، اهداف بزرگ را برای شما قابل دسترس می‌کند. حامیان مالی کسانی هستند که واقعا کشش لازم را برای شما ایجاد می‌کنند و کسب وکار  شما را به سطح بعدی انتقال می‌دهند.

چه تفاوتی بین یک اسپانسر و یک مربی وجود دارد؟

به‌طور خلاصه، مربیان توصیه و مشاوره می‌کنند، در حالی‌که حامیان مالی عمل می‌کنند. حامیان، شما را با معرفی به رهبران درون‌سازمانی و همچنین افراد بزرگی خارج از شرکت، مطرح می‌کنند. آنها شما را به فرصت‌های شغلی مرتبط می‌کنند و زمانی که با مشکل روبه‌رو می‌شوید شما را پوشش می‌دهند. یکی دیگر از مزیت‌های اسپانسر مالی آن است که پس از یک موفقیت، متوقف نشده و همچنان شما را تا رسیدن به آستانه قدرت یاری می‌دهند.

اسپانسرها برای اثرگذاری در روند کار شرکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

در هر بخش کسب‌وکار، گزینه‌های بزرگی برای اسپانسر شدن وجود دارد اما ممکن است آنها حامیان مالی موثری نباشند. شما باید بسیار استراتژیک عمل کنید و با درایت به دنبال یک حامی باشید که قدرت متحول ساختن کسب‌وکار شما را داشته باشد و به یک متحد استراتژیک، با آرمان‌ها و اهداف مشابه شما تبدیل شود. در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه اسپانسر را توسط یک سبک رهبری خاص، تحت فشار قرار ندهید. شما باید به حامی خود احترام بگذارید. در پایان، این قدرت نفوذ حامی است که کار شما را با سرعت به پیش می‌برد نه سبک کار او.

چگونه می توان یک حامی مالی بزرگ گرفت؟

حمایت چیزی نیست که شما بتوانید آن را درخواست کنید یا برنده شوید؛ شما باید راهی برای به‌دست آوردن آن بیابید. به‌خاطر داشته باشید که اعتبار شما برای جذب یک حامی بزرگ، جایگاه شما است. آنها نه تنها باید مطمئن شوند که شما می‌توانید کار را انجام دهید، بلکه باید اطمینان یابند که می‌توانند شما را در آن کار موفق کنند. بنابراین برای موفقیت در جذب یک اسپانسر بزرگ، شما باید ارزش خود را ثابت کنید. آنها باید به شما اعتماد کنند و توانایی شما را برای ارائه نتایج و عملکرد بسیار عالی ببینند.
 

مترجم: مصطفی خدایگان

منبع: learnvest

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.