بانک‌های برتر در حوزه بانکداری الکترونیک معرفی می شوند

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در دی ماه سال‌جاری خبرداد و گفت: در این همایش رتبه بندی بانک‌ها در زمینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک انجام خواهد شد و بانک‌ها برتر معرفی می‌شوند.

عصر بانک؛علی دیواندری امروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای 21 و 22 دی ماه سالجاری خبرداد و اظهار داشت: این همایش توسط پژوهشکده پولی و بانکی با حمایت و همکاری شرکت ملی انفورماتیک و بانک مرکزی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه آی تی افزود: بانکداری الکترونیک یک نظام حیاتی، زیربنایی و نیاز نظام بانکی است و با توجه به حوزه آی تی نیاز است که در کنار سایر موضوعات و همایش‌های مختلف که برگزار می‌شود، در حوزه آی تی و بانکداری الکترونیک هم این همایش برگزار شود.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، ادامه داد: برگزاری این همایش یک رخداد مورد اقبال ب نظام بانکی و سایر بازیگران این عرصه است، و این همایش فقط یک رویداد علمی یا حاکمیتی نیست بلکه علاوه بر جنبه علمی ، کاربردی و حاکمیتی دارد.

دیواندری با بیان اینکه برگزاری این همایش یک رخداد اقتصادی و تجاری در حوزه آی.تی است، بیان کرد: بانکداری الکترونیک موضوعی مهم در توسعه شرکت های دانش بنیان است و یکی از دستاوردهای آن جذب نخبگان حوزه آی تی و جلوگیری از مهاجرت مغز ها در این بخش و فعالیت های بانکداری الکترونیک است.

وی، برگزاری این همایش را فرصتی برای طرح دیدگاه ها و تبادل نظرها و ارائه پیشرفتی‌ها در حوزه بانکداری الکترونیک عنوان کرد و افزود: شرکت هایی که می توانند در پیشبرد اهداف بانکداری الکترونیکی نقشی ایفا کنند می توانند در این همایش دستاوردهای خود را بیان کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی "گسترش ارتباطات بین المللی؛ فرصت ها و چالش ها را محور اصلی پنجمین همایش بانکداری الکترونیک عنوان و بیان کرد: با اجرای شدن برجام فرصت های لازم برای تعاملات بین المللی فراهم خواهد شد که بانک های کشور باید روابط بین المللی خود را از سر بگیرند.

دیواندری با بیان اینکه امروز استانداردهای بانکی و بانکداری الکترونیک تغییر کرده است، گفت: برای تعاملات بین المللی باید استانداردهای روز دنیا را در فعالیت های بانکی خود رعایت کنیم و در همایش بانکداری الکترونیک فرصتی ایجاد می‌شود که اندیشمندان و مدیران اجرایی داخلی و خارجی الزامات جدید مطرح و نظام بانکی ایران در جریان آخرین تحولات بانکداری الکترونیک قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین شرکت‌های صاحب فناوری در حوزه آی تی نیز فرصتی پیدا خواهند کرد تا محصولات خود را به بازار ایران وارد کنند و این همایش می تواند نقطه آغازی برای این برقراری این تعاملات باشد.

دیواندری اظهار کرد: روندهای کلان بین المللی در حوزه بانکداری الکترونیک، ایجاد فضای مناسب برای سیاست گذاران و بانکداران داخل، معرفی نقشه راه نظام های پرداخت، بررسی قوانین و مقررات موجود در حوزه بانکداری الکترونیک و ارائه دستاوردهای ملی و بین المللی در حوزه بانکداری الکترونیک بررسی و از اهداف این همایش است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، نظام های پرداخت، صنعت بانکداری، زیر ساخت های بانکداری دیجیتال و هوش تجاری را محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و گفت: در حاشیه این همایش، نمایشگاه بانکداری الکترونیک و جشنواره مرحوم نوربخش برگزاری خواهد شد.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از رتبه بندی بانک‌های نوآور در حوزه بانکداری الکترنیک خبرداد و اظهار کرد: نوآورانه، کاربردی و اقتصادی بودن، معیارهای اصلی معرفی بانک‌های برتر است تا در ارتباط با آن، خدماتی بهتری ارائه دهند زیرا بانک‌ها با مردم ارتباط نزدیکی دارند. 

وی همچنین از برگزاری بخش جدیدی با عنوان مسابقه "سخن تازه" برای نخستین بار در این همایش خبرداد و گفت: هدف ما این است که خانواده بزرگ نظام بانکی درگیر این کار شود و در حوزه بانکداری الکترونیک پیشنهادهای خود را ارسال کنند و به ایده های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

دیواندری در مورد اجرای برجام و فاصله استاندارها در حوزه بانکداری اکترونیک ایران با دنیای بین الملل، گفت:  در زمینه ارائه خدمات پرداخت خرد، استانداردهای بین المللی در ایران اجرا می‌شود، اما در اتصال با خارج و سوییچ‌ها مشکل داریم.

وی افزود: در بخش تسویه کارت‌های قابل ارایه به مشتریان نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و تا زمانی که ارز تک نرخی نشود نمی توان این مشکل را رفع کرد؛ هر چند قابلیت اتصال به سوییچ برخی از کشورها وجود دارد اما نحوه تسویه در زمینه ارزی با مشکل مواجه است، زیرا در زمان حاضر نرخ ارز مسافرتی با بازار آزاد متفاوت است که با تک نرخی کردن ارز این مشکل رفع می شود.

 

پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت و نمایشگاه آن روزهای 21 و 22 دی ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.