ارائه‌ی کارت اعتباری بیومتریک در بانک نات وست انگلیس

نات وست در حال آزمایش کارت اعتباری بیومتریک بر مبنای اثر انگشت برای 150 مشتری است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ این طرح آزمایشی با مشارکت مسترکارت و جمالتو (Gemalto) انجام می‌شود و اولین کارت اعتباری بیومتریکی است که توسط یک بانک انگلیسی صادر شده است. 

 
بانک نات وست قبلاً  کارت دبیت بیومتریک را آزمایش کرده بود، اما این اولین بار است که چنین کارت‌های اعتباری صادر شده است. کارت‌های اعتباری بیومتریک امکان انجام پرداخت‌های بدون تماس برای تراکنش‌های بالای 100 پوند را با تایید اثر انگشت ارائه می‌دهند.
 
علاوه بر عملکرد بدون تماس، این کارت می‌تواند بصورت یکپارچه بعنوان یک کارت معمولی در ATMها و برای خرید آنلاین مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه برای پذیرش کارت‌های بیومتریک نیازی به هیچ تغییر سخت افزاری نیست و دارندگان کارت می‌توانند از کارت‌های موجود بدون تماس و پایانه‌های معمول Chip and PIN هم استفاده کنند. این کارت از طریق پایانه‌های کارت فعال است و زمانی که مشتری کارت را ارائه دهد، یک خط سبز در کارت نشان می‌دهد که اثر انگشت کاملا تطابق دارد. 
 
مشتریان می‌توانند از منازل‌شان برای دریافت این کارت‌ها ثبت‌نام کنند. زمانی که یک اثر انگشت دیجیتال برای کارت ثبت می‌شود، قابل تغییر نخواهد بود. داده‌های بیومتریک کاربر هرگز از کارت خارج نمی‌شود و هرگز در اختیار پذیرنده یا بانک قرار داده نمی‌شود و هیچ اثرانگشتی در فضای ابری ذخیره نخواهد شد. این باعث اطمینان از عدم دسترسی و یا سواستفاده از داده‌های کارت می‌شود. 
 
جورجینا بالکلی مدیر نوآوری در نات وست اعلام کرده که پس از آزمایش موفق کارت‌های اعتباری بیومتریک ما به دنبال آزمایش یک تکنولوژی بالاتر در کارت‌های اعتباری هستیم. 
 
این بزرگ‌ترین پیشرفت در تکنولوژی کارت‌ها در سال های اخیر است. البته به دلیل وارد نشدن رمز موجب افزایش امنیت نمی‌شود ولی فرایند پرداخت هزینه‌ی کالاها و خدمات را برای مشتریان تسهیل می‌کند. 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.