بخش‎بندی مشتریان بانکی و سوپر اپلیکیش‌های روزمره

تجربه‌ی دیجیتال مشتریان اغلب برابر با میزان استفاده از اپلیکیشن‌هایشان نیست. آن‌ها ممکن است اپلیکیشن‌های مختلفی را در موبایلشان داشته باشند، اما فقط از برخی از آن‌ها استفاده کنند.

عصر بانک؛هر روز صبح، 80درصد از مردم قبل از مسواک زدن تلفن‌های همراه خود را چک می‌کنند. اما آن‌ها به ندرت این کار را به دلایل مشابه انجام می‌دهند. بعضی موبایل‌هایشان را برای چک کردن اینستاگرام یا تلگرام برمی‌دارند، در حالی‌که برخی، یکی از اپلیکیشن‌های‌شان را برای چک کردن وضعیت هوا یا عناوین رسانه‌های خبری موردنظر باز می‌کنند. آن‌ها روزشان را با اپلیکیشن‌های مختلف می‌گذرانند. اما سوپر اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی در جهان وجود دارند که مشتریان می‌توانند برای امور بانکی و پرداخت تا خرید و بازی و سرگرمی، روی آن‌ها حساب کنند.

 

اخیراً پژوهشی توسط PYMNTS  در مورد چگونگی استفاده مشتریان از اپلیکیشن‌های موبایلی‌شان و هم‌چنین علاقه‌شان به استفاده از سوپر اپلیکیشن‌ها، انجام شده است.

 

این نوع از اپلیکیشن‌ها که اپلیکیشن روزمره نامیده می‌شوند، لزوما برای اجرای همه‌ی خدمات طراحی نشده‌اند، اگرچه قادر به انجامشان هستند، مانند وی چت پی. آن‌ها اپلیکیشن‌هایی هستند تا به مشتریان امکان دسترسی آسان‌تر و راحت‌تر به خدمات متنوع را می‌دهند.

 

علاقه‌ یکسانی به استفاده از اپلیکیشن‌های روزمره برای همه‌ی گروه‌های سنی وجود ندارد. نسل جدید بیش‌تر به استفاده از یک اپلیکیشن برای انجام همه‌ی کارها علاقه‌مند است.

 

نسلی دیگری که بین 30 تا 40 سال سن دارند و دارای ویژگی‌های فرهنگی هر دو نسل جدید و قدیم هستند، گروه منحصربفردی از مشتریان را تشکیل می‌دهند. این افراد، قدرت بیشتری برای گذراندن زمان به صورت دلخواه نسبت به جوان‌ترهایی دارند که به تازگی پا به دنیای حرفه‌ای گذاشته‌اند.

 

تجربه‌ی دیجیتال مشتریان اغلب برابر با میزان استفاده از اپلیکیشن‌هایشان نیست. آن‌ها ممکن است اپلیکیشن‌های مختلفی را در موبایلشان نگه دارند، اما از برخی از آن‌ها و معمولا اپلیکیشن‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای خرید، پرداخت و جستجو در اینترنت استفاده کنند. گوگل، آمازون، اپل، پی پل و فیس بوک چند مثال از این شرکت‌ها هستند که همه‌ی امکانات را ارائه می‌دهند و سهم بالایی از مشتریان به صورت روزانه با آن‌ها تعامل دارند.

 

به علاوه، به نظر می‌رسد مشتریان در طبقات درآمدی متفاوت، سنین و ارتباطات مختلف، دیدگاه‌های مشابهی به این برنامه‌ها دارند. این نشان می‌دهد که نگرانی عمومی مشتریان در مورد امنیت اطلاعاتشان بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش بیش‌تر این اپلیکیشن‌های روزمره است و شرکت‌ها اگر بخواهند خدمات بیش‌تری به مردم ارائه دهند، باید بر این موانع غلبه کنند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.