اختلال در اینترنت همواره به شرکت های پذیرنده اعلام می شود

در شرایطی که برخی کسب و کارها از احتمال قطع سرویس های مبتنی بر کارت در روزهای آینده خبر داده اند، معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال داخلی و خارجی به اطلاع شرکت‌ها برسد و این موضوع جدیدی مطرح نیست.

عصر بانک؛پیرو برخی اخبار منتشره منتسب به پرداخت الکترونیک سداد در خصوص اختلال در سرویسهای پرداختی برای پذیرندگان بواسطه قطعی اینترنت، روابط عمومی این شرکت ضمن نادرست و نادقیق خواندن این اخبار اظهار داشت؛ اختلال مورد اشاره صرفا مربوط به بهره برداری از سرویس پرداخت از طرف سایت هایی که سرورهای آنها در خارج از کشور قرار دارند بوده و ارتباطی با اتصال به اینترنت به صورت عمومی ندارد و با توجه به تغییرات انجام شده در زیرساخت های این شرکت نیز مسبوق به سابقه است.

 

 بر اساس توافق نامه سطح سرویس این شرکت با پذیرندگان درگاههای اینترنتی می بایست سرویسهای ارائه شده از سوی این شرکت و شبکه پرداخت، پایدار باشند و هر زمانی که اختلال در شبکه اعم از داخلی یا خارجی رخ می دهد می بایست به پذیرندگان درگاههای پرداخت اطلاع رسانی شود. لذا اخبار منتشره براساس روال اطلاع رسانی عادی این شرکت به پذیرندگان خود و به منظور حفظ پایداری در ارائه خدمات پرداخت به ایشان بوده است و امری کاملا معمول و در راستای ارائه خدمات بهتر به ایشان می باشد.

 

روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد افزود: این نخستین باری نیست که بروز اختلال در شبکه به اطلاع شرکت ها و کسب و کارها می رسد تا آمادگی لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نیز با توجه به تغییرات زیرساختی در حوزه شبکه ای این شرکت، این گونه اختلال ها به پذیرندگانی که تحت تاثیر این تغییرات قرار میگیرند اعلام شده است.

 

روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد درباره اینکه چرا توصیه شده شرکت ها سرورهای خود را به داخل کشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها یک بحث کلی و حاکمیتی است و ارتباطی به شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت ندارد بلکه صرفا به جهت حفظ پایداری در ارائه خدمات ایشان به مشتریانشان، به پذیرندگان توصیه می شود که با توجه به مصالح کشور و جلوگیری از تبعات احتمالی منفی ناشی از استقرار سرورهای مرتبط با خدمات پرداخت در خارج از کشور این موضوع را پیگیری کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.