12 توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانکها در مقابله با کرونا
شورای اطلاعرسانی و تبلیغات نظام بانکی به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:
1- تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانکها (اینترنت بانک و اپلیکیشنهای بانکی) استفاده کنید.
2- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.
3-هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمههای آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.
4- تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.
5- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.
6- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.
7- کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
8-در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.
9-در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانکها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.
10-با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد میشود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.
11-پس از مراجعت از بانکها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دستها با آب و صابون یا شویندههای بهداشتی اقدام کنید.
12-برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانکها تماس بگیرید.
ببینید: اینفوگرافیک / راههای مراقبت کارکنان شعب بانکی و مشتریان در مقابله با کرونا