از پلتفرم فرانک چه میدانیم؟
علی رحیمیپور با بیان اینکه فرانک، بهصورت پلتفرمی عمل میکند و و نگاه اکوسیستمی بر آن حاکم است، گفت: «فرانک مخفف «فرا نظامهای کسبوکار» است و بدین معنا است که خدمات و سرویسهای بهسازان ملت صرفاً محدود به حوزه بانکی و خدمات مالی نیست، بلکه در قالب پلتفرم ارائهدهنده سرویس، دریافتکننده سرویس و واسط است.»
وی با اشاره به تغییر استراتژی شرکت بهسازان ملت که بازوی فناوری اطلاعات بانک ملت است گفت: «در سالهای گذشته مهمترین موضوع و رویکرد در شرکت بهسازان ملت، کوربنکینگ بوده تا نیازمندیهای بانک ملت در شعبهها به ازای خدمات جدیدی که به وجود میآید احصا شده و پاسخ داده شود. در عصر جدید و شرایط فعلی و با پیشرفتهای فناورانه، ارائه خدمات از فضای شعبه به فضای غیرحضوری نیز توسعه یافته است.»
رحیمیپور با تاکید بر اینکه بهسازان ملت وظیفه دارد برای بانک ملت خدمات بانکی را در قالب سرویسهایی ارائه دهد که خدمات غیرحضوری ارائه میکنند، اضافه کرد: «یکی از استراتژیها و خطمشیها بانک و بهسازان ملت، ارائه خدمات بانکداری باز است تا سرویسها را از یک مرکز و هسته بر روی یک سکو و پلتفرم منتقل کند و به مجموعههای ثالث ارائه کند. این موضوع برای بانک ملت ارزش افزوده ایجاد میکند.»
معاون توسعه کسبوکار شرکت بهسازان ملت، به هدفگذاریهای دیگر این شرکت هم اشاره کرد و گفت: «بهسازان ملت خود را پیشرو در فناوری اطلاعات میداند و استراتژی خود را فراتر از بانکداری باز (Open Banking) برده و در برنامهها و استراتژیهای خود بهدنبال ورود به فضای فایننس باز (Open Finance) و زیستبوم باز (Open Ecosystem) می باشد و بنا است خدماتی مثل خدمات مالی، بیمه و بازار سرمایه را در پلتفرم خود در کنار سرویسهای بانکی و در قالب پلتفرم فرانک ارائه کند. مضاف بر آن موضوعات دیگری مثل موضوعات سلامت، حملونقل و … را در کنار خدمات مالی و بانکی قرار داده است.»
بهگفته رحیمیپور پلتفرم فرانک در حال حاضر فعالیت خود را به عنوان ارائه دهنده سرویس به مشتریان بانک و شرکت های تابعه بانک انجام می دهد و در سال جاری بر اساس استراتژی های بانک امکان رونمایی رسمی خواهد شد و وارد فاز بالغ و عمومی میشود.