مراحل ثبت شکایت از بانک‌ها و موسسات در سامانه بانک مرکزی

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند.

سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد می‌توانند برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی‌های مکرر خود اعلام کرده است که مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند.

مراحل ثبت شکایت تخلفات بانکی در سامانه بانک مرکزی

– ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحد‌های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.

– در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.

– طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.

– نتیجه درخواست خود را می‌توانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.

– برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید: سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی.

از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:

هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری. (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید پرداخت شود)

دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات و یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.

درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.