سرانه بیمه 420 هزار تومان است/ اوراق ریسک را به زودی منتشر می‌کنیم

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه این نهاد سیاستگذار مبنی بر کاهش ریسک بیمه خبر داد و گفت: اوراق ریسک را به زودی منتشر می‌کنیم.

عصر بانک؛ غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با تاکید بر نقش صنعت بیمه گفت: رابطه صنعت بیمه با رشد اقتصادی رابطه دو سویه است و بررسی عملکرد صنعت بیمه نشان می‌دهد که در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است.

 

وی افزود: اگر به عملکرد بیمه در سال 96 نگاهی بیندازیم صورت‌های مالی نشان از عملکرد 34 هزار میلیارد تومانی دارد که نسبت به سال 95 بیست و یک درصد افزایش داشته است.

 

سلیمانی ادامه داد:  خسارت‌های پرداختی 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16.5 درصد رشد داشته که البته این رقم نسبت به ضریب خسارت متفاوت است.

 

وی گفت: تعداد بیمه‌های صادره نسبت به سال 95، به میزان 12 درصد رشد داشته که نسبت به بخش غیر دولتی به 68 درصد رسیده است.

 

وی ادامه داد: حق بیمه سرانه در سال 96 تقریباً 420 هزار تومان برای هر بیمه‌گذار است و شاخص نفوس در سال 96 حدود 2.3 درصد است که در برابر 7 درصد ژاپن و 10 درصد انگلستان رقم قابل قبولی نیست.

 

سلیمانی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت بیمه گفت: متاسفانه صنعت بیمه در ابتدای اعلام تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گرفت و پروژه‌های بزرگ از سوی شرکت‌های بزرگ بیمه تحریم شدند ولی بسیاری از آنها توسط بیمه‌های داخلی پوشش داده شدند.

 

وی گفت: یکی از این موارد، بیمه‌های اتکایی است که تلاش می‌کنیم از طریق اوراق بهادار و بازار سرمایه ریسک‌های بزرگ در بخش‌های پتروشیمی و هواپیمایی را پوشش دهیم و در این مورد مصوبات لازم اخذ و شورای فقهی آن را قبول کرده است.

 

وی ادامه داد: پیش از این برای پروژه‌های بزرگ کنسرسیومی از هشت شرکت فعال تشکیل می‌دادیم که حالا تعداد آنها را به 22 شرکت رسانده‌ایم که سهم ریسک‌های بزرگ تکمیل شود و با این اقدام 920 میلیارد تومان به ظرفیت‌های قبلی اضافه شده است که سهم نگهداری افزایش یابد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تنوع پوشش بیمه افزایش یافته است، گفت: یکی از این بیمه‌ها، بیمه زندگی است که به نوعی نماد رشد اقتصادی است و باید از بیمه زندگی برای تامین زندگی افراد قبل و بعد از بازنشستگی استفاده کنیم هرچند که ممکن است تورم همراه با بیمه زندگی اندکی در آن تاثیر بگذارد و ما سعی می‌کنیم در کنار آن مشوق‌هایی را ارائه دهیم.

 

سلیمانی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا چتر بیمه در کشور افزایش یابد و این که 10 میلیون نفر در بیمه تکمیلی هستند و یا 22 میلیون نفر بیمه شخص ثالث دارند رقم خوبی است اما باید سعی کنیم سهم بیمه اختیاری را افزایش دهیم و در این راستا تلاش می‌کنیم با حفظ کرامت انسانی مرزنشینان، روستایی‌ها و افراد تحت پوشش کمیته امداد را زیر چتر حمایتی بیمه ببریم.

 

وی متذکر شد: دولت باید کار خود در صنعت بیمه را کم کند و به کارهای حاکمیتی بپردازد و کارهای تصدی‌گری را به سندیکاهای این صنعت منتقل کند.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر نقش تکنولوژی و استارتاپ‌ها در صنعت بیمه گفت: ما برای توسعه صنعت بیمه کارهایی را در دست اقدام داریم که یکی از آنها استفاده از تکنولوژی و حضور استارتاپ‌ها است که موجب رشد این صنعت می‌شود در حال حاضر 10 شرکت بیمه از استارتاپ‌ها استفاده می‌کنند.

 

/ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.