گپی‌نو؛ دورهمی‌های نوآورانه در اینوتکس

مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا به منظور ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری سلسله دورهمی‌ها و گفت‌گوهای نوآورانه را با عنوان «گپی‌نو» در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2024) برگزار کرد. در این دورهمی‌ ها در طی 6 نشست به بررسی موضوعات روز حوزه نوآوری و فناوری پرداخته شد.

این دورهمی‌ها و نشست‌های نوآورانه با عناوین «تجاری‌سازی ایده‌های کسب و کار»، «کاربردهای مدل‌های زبانی بزرگ»، «کارکردهای استارتاپ استودیو در سازمان‌ها»، « مگاترندها و ایده‌هایی برای کسب و کار»، «برنده بازی نوآوری» و «متاورس؛ سفری به فراتر از واقعیت» طی چهار روز در غرفه مرکز نوآوری این گروه در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

نخستین دورهمی با عنوان «تجاری‌سازی ایده‌های کسب و کار» با سخنرانی مصطفی ابراهیم‌زاده، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری بهسازان فردا برگزار شد. در این کارگاه که روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، پس از مراسم افتتاحیه اینوتکس برگزار شد؛ به بررسی و ارزیابی مدل کسب‌وکار شرکت‌ها و نحوه بهبود ایده‌ها و طرح‌های موجود پرداخته شد و در نهایت فرآیند‌های تجاری‌سازی از جمله توسعه طرح کسب‌وکار، توسعه محصول، جذب سرمایه و مدیریت ذینفعان مورد بحث قرار گرفت.

دومین دورهمی نوآورانه با سخنرانی محمد سجاد آقادادی، کارشناس مرکز نوآوری بهسازان فردا با عنوان «کاربردهای مدل‌های زبانی بزرگ»، در روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار شد. در این کارگاه مدلهای زبانی بزرگ و کاربرد آنها در هوش مصنوعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«کارکردهای استارتاپ استودیو در سازمان‌ها» به عنوان سومین نشست و دورهمی نوآورانه به سخنرانی سارا حلم‌زاده، مدیر استارتاپ استودیو مرکز نوآوری این گروه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به حوزه توسعه درون سازمانی در دومین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس، 19 اردیبهشت ماه در غرفه مرکز نوآوری بهسازان فردا برگزار شد. در این کارگاه ابتدا به ویژگی‌های استارتاپ‌ها و تفاوت آن‌ها با سازمان‌های بزرگ پرداخته شد. همچنین نحوه شکل‌گیری تعاملات در این نهادها متفاوت است. سپس عنوان شد، استارتاپ استودیوها واحدهای سازمانی‌ هستند که به سازمان‌های بزرگ کمک می‌کنند از چابکی و سرعت عمل استارتاپ‌ها برای به‌کارگیری فناوری و نوآوری جهت حل مشکلات درون خود، بهره‌مند شوند. لیکن این کار چالش‌هایی دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ساز و کارهای تمرین شده، میزان اثربخشی این واحد سازمانی را افزایش داد. در پایان کارگاه نیز در خصوص راهکارهای افزایش اثربخشی استارتاپ استودیوها با حضار بحث و گفتگو شد.

گپی‌نو

چهارمین دورهمی با عنوان «مگاترندها و ایده‌هایی برای کسب و کار» با سخنرانی محمد قاسم‌تبار، مشاور حوزه کسب و کارهای دیجیتال این مرکز در روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت در غرفه مرکز نوآوری بهسازان فردا برگزار شد. در این کارگاه ابتدا به رابطه و تاثیر مگاترندها یا کلان روندها در انتخاب و طراحی کسب و کار و بیزینس مدل‌های نو پرداخته و سپس کلان روندها تا سال ۲۰۵۰ معرفی شد و در نهایت مجموعه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و نوین کسب و کار که بر اساس مگاترندها برای آینده قابل تصور است را با مخاطبین به اشتراک گذاشته شد.

پنجمین نشست نوآورانه با عنوان «برنده بازی نوآوری» در حاشیه روز سوم برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، بیستم اردیبهشت ماه، با سخنرانی مجدد مصطفی ابراهیم‌زاده، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری با حضور مخاطبان حوزه مدیریت تکنولوژی و نوآوری برگزار شد. در این کارگاه با هدف توانمندسازی کارآفرینان و نوآفرینان به منظور بهره‌برداری حداکثری و نحوه محافظت از مالکیت فکری دارایی تولید شده در فرآیند نوآوری، به کنکاش و مباحثه در این خصوص پرداخته شد.

آخرین دورهمی نوآورانه با سخنرانی حیدر پرماه، مدیر شتابدهنده مرکز نوآوری بهسازان فردا و جعفر صفاری، کارشناس و مشاور حوزه متاورس در روز آخر نمایشگاه با استقبال و حضور شرکت کنندگان برگزار شد. در این دورهمی بیان شد که متاورس به عنوان یک فناوری نوظهور، با پتانسیل‌های متعدد و چالش‌هایی روبرو است و در سال‌های آینده، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. در این دورهمی که با عنوان «سفری به فراتر از واقعیت» برگزار شد به بررسی دنیای متاورس، تاریخچه متاورس، عوامل تاثیرگذار در ظهور متاورس، روند سرمایه‌گذاری شرکت‌های تاثیرگذار در حوزه متاورس، تاثیرات متاورس، تکنولوژی های متاورس و در نهایت چالش‌های متاورس پرداخته شد و در ادامه حاضرین تجربه استفاده از هدست کوئست پرو (Meta Quest Pro) محصول شرکت متا را آزمایش کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا از تاریخ در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2024) 18 الی 21 اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس حضور پررنگی داشت.

/روابط عمومی گروه بهسازان فردا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.