آشنایی با ده نئوبانک برتر جهان در سال 2024

در این مقاله، ما نگاهی به ده نئوبانک برتر جهان می‌اندازیم که شامل نئوبانک‌هایی از آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا می‌شوند.

امروزه، نئوبانک‌ها با خدماتی دیجیتالی که تجربه‌ای یکپارچه و مشتری محور را ارائه می‌کنند، بازیگران قدیمی را با چالش روبرو کردند.
در این مطلب ما 10 نئوبانک برتر از سراسر جهان، که در آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین اروپا مستقر هستند را بررسی می کنیم.

ده نئوبانک برتر دنیا در سال 2024

10.  Dave

Dave یک بانک دیجیتال مستقر در ایالات متحده و متخصص در ارائه وام های کوتاه مدت است. Dave هیچ سود یا کارمزد اضافی دیگری دریافت نمی‌کند و به همین علت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نئوبانک محبوب برای مشتریان است. اپلیکیشن Dave بیش از 10 میلیون بار در iOS و بیش از 1 میلیون بار در دستگاه‌های اندرویدی دانلود شده است. در سال 2019، Dave با بیش از 4 میلیون کاربر به وضعیت یونیکورن رسید و در سال 2021 در NASDAQ عرضه شد.

ده نئوبانک برتر جهان

9.Atom

بانک Atom یک بانک دیجیتال بریتانیایی است که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است، این بانک اولین بانک در نوع خود بود که مجوز کامل رگولاتوری را در بریتانیا به دست آورد. بانک Atom که توسط یکی از بنیانگذاران بانک Metro، آنتونی تامسون و مدیرعامل سابق First Direct Mark Mullen تأسیس شده است، از زمان آغاز به کار خود بودجه قابل توجهی را جمع آوری کرده است. این نئوبانک توانسته است خدمات خود را متنوع کند و اکنون وام مسکن، حساب‌های پس انداز و وام‌های تضمین شده برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهد.

ده نئوبانک برتر جهان

8.Monzo

Monzo که دفتر مرکزی آن در بریتانیا قرار دارد، امروز در میان نئوبانک‌های خوب این کشور محسوب می‌شود . Monzo که در سال 2015، ابتدا به عنوان یک سرویس کارت تلفن همراه و پیش پرداخت، تأسیس شد، پس از حذف محدودیت‌های مجوز بانکی در بریتانیا، در سال 2017 برای ارائه حساب‌های جاری توسعه  یافت.Monzo   تا سال 2023، دارای بیش از 7.4 میلیون مشتری شد. این بانک مسیر رشد خود را در بریتانیا حفظ کرده و Monzo Flex را معرفی کرده است که یک نوع BNPL است و به وسیله آن به کاربران کمک می‌کند تا هزینه‌ها را مدیریت کنند.

 

ده نئوبانک برتر جهان

 

7. OakNorth

OakNorth   یک نئوبانک بریتانیایی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا دسترسی سریع به منابع مالی داشته باشند و از آنها برای مقیاس‌پذیری و در عین حال ارائه گزینه‌های پس‌انداز حمایت می‌کند. ارزش این نئوبانک حالا به 5 میلیارد دلار رسیده است.

 

ده نئوبانک برتر جهان

6.Upgrade

اگرچه Upgrade تنها حدود شش سال است که فعالیت می‌کند، اما با ارائه خطوط اعتباری، وام‌های شخصی، و حساب‌های پس‌انداز و جوایز برتر خود، بیش از 25 میلیارد دلار اعتبار به خانواده‌ها در سراسر ایالات متحده پرداخت کرده است. محصول شاخص این نئوبانک کارت Upgrade  است  که در حال تبدیل شدن به یکی از جدیدترین کارت های اعتباری آمریکا است. این فین‌تک به‌خاطر حمایت از زنان و کهنه‌سربازان شناخته شده است.

 

5.N26

N26 که در سال 2013 تأسیس شد، در حال حاضر بزرگترین نئوبانک آلمان است. N26 با هدف ساده سازی مدیریت پول برای میلیون ها آلمانی، تاکید زیادی بر امنیت و رضایت مشتری دارد و 100 میلیارد دلار تراکنش در سال دارد. این نئوبانک بیش از 8 میلیون مشتری در  24 بازار جذب کرده است که از زادگاهش برلین گرفته تا شهرهای پرجنب و جوشی مانند بارسلونا، مادرید، وین، میلان، سائوپائولو و پاریس را شامل می شود. N26که دارای مجوز بانکداری کامل اروپایی است، از فناوری برای حفظ شبکه بدون شعبه خود استفاده می کند و اپلیکیشن آن در  Android، iOS  و دسکتاپ موجود است.

ده نئوبانک برتر جهان

4.SoFi

نئوبانک SoFi در ایالات متحده  شروع به کار کرده است. این نئوبانک  از فناوری برای ارائه محصولات مالی استفاده می کند. Sofi به مشتریان در پس انداز، سرمایه گذاری و حفظ منابع مالی کمک می کند. SoFi در زمان تأسیس خود بر اساس یک مدل وام با بودجه فارغ التحصیلان کار می کرد و دانشجویان، فارغ التحصیلان و سرمایه گذاران را به هم متصل می کرد. اما هم  اکنون وام دادن به مشتریان عادی را نیز در اولویت قرار داده است. امروزه، SoFi خدمات خود را به پول نقد و همچنین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری که خدمات مشاور و  کارگزاری ارائه می‌دهند، گسترش داده است. این فین تک پس از ادغام در ابتدای سال 2021 به ارزش قابل توجه 9 میلیارد دلاری دست یافت.

ده نئوبانک برتر جهان

3.Chime

فین‌تک Chime در ایالات متحده  مستقر است و به‌عنوان یک نئوبانک که به مشتریان کمک می‌کند تا هزینه‌های اضافه برداشت خود را کاهش دهند، نامی برای خود دست و پا کرده است. این ارائه‌دهنده خدمات مالی از زمان تأسیس، 2.3 میلیارد دلار بودجه ایجاد کرده است و رشد خود را به استراتژی‌های عضو محور و همکاری با بانک‌های منطقه‌ای برای توسعه راه‌حل‌های مالی متمرکز بر مشتری نسبت می‌دهد. این رویکرد آن را قادر می سازد در یک بازار رقابتی پیشرفت کند و گزینه های مقرون به صرفه ای را برای آمریکایی ها ارائه دهد. Chimeبیش از 25.5 میلیارد دلار ارزش دارد و حامیان اصلی آن  عبارتند از Sequoia Capital Global Equities، SoftBank Vision Fund 2، General Atlantic و Tiger Global و غیره.

 

ده نئوبانک برتر جهان

2. Revolut

Revolut امروز پیشروترین نئوبانک بریتانیا است. این شرکت که در سال 2015 تأسیس شد، در نزدیک به 9 سال فعالیت خود به سرعت گسترش یافت و دارای بیش از 35 میلیون کاربر شخصی، 500000 کاربر تجاری و تقریباً 6000 نفر نیروی کار است. Revolut با یک ماموریت اصلی برای ساده‌سازی فرآیندهای مالی، طیف وسیعی از خدمات از جمله تبادل ارز، کارت‌های نقدی، کارت‌های مجازی، Apple Pay، معاملات سهام و ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند و تا ۲۵۰ میلیون تراکنش ماهانه را انجام می‌دهد. هدف کنونی Revolut که 33 میلیارد دلار ارزش دارد، ساخت یک ابر اپلیکیشن مالی جهانی است. دستیابی به این هدف با برنامه ریزی برای ارائه خدمات تلفن همراه در بریتانیا در حال انجام است.

 

ده نئوبانک برتر جهان

 

1.  Nubank

نئوبانک برزیلی  Nubank  در صدر فهرست ما، قرار دارد که ارزش آن از زمان تأسیس به طرز چشمگیری افزایش یافته است. Nubank که در سال 2013 تأسیس شد، بودجه قابل توجهی را جذب کرده و آن را در مسیری برای تغییر خدمات مالی در سراسر آمریکای لاتین سوق داده است.امروزه، Nubank  در سراسر برزیل، مکزیک و کلمبیا گسترده شده است و تعداد مشتریان آن بیش از 70 میلیون نفر است.در واقع، این نئوبانک به ساده‌سازی پیچیدگی مالی و توانمندسازی افراد برای مدیریت مؤثرتر امور مالی خود کمک کرده است.این نهاد فین‌تک با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و یادگیری ماشینی، پیشگام رویکردهای نوآورانه‌ی کسب‌وکار است و راه‌حل‌های مالی تازه‌ای را هم برای SMEها و هم برای افراد ایجاد می‌کند.

ده نئوبانک برتر جهان

 

منبع: فین‌تک مگزین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.