بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز ترکیه هک شد!

«امنیت» مهم‌ترین رکن یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است؛ چراکه ممکن است با یک نقض امنیتی میلیاردها دلار سرمایه کاربران به‌خطر بیفتد.

صرافی ارز دیجیتال ترکیه‌ای BTC Turk اخیرا مورد هدف حمله هکرها قرار گرفته است. این صرافی آنلاین از بیش از ۱۰۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند؛ اما ظاهرا تنها ده کیف پول گرم تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند. به دنبال این اتفاق در هفته گذشته، صرافی بی‌تی‌سی ترک به مشتریان خود اعلام کرد که دارایی‌های موجود در کیف پول‌های سرد در امان مانده‌اند و به آن‌ها اطمینان خاطر داد که برای پوشش ضررها، قدرت مالی کافی دارد. با این حال به منظور یک اقدام احتیاطی تمام واریز و برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان در این ماجرا یک بار دیگر حسن نیت خودش را نشان داد. ریچارد تنگ مدیرعامل بایننس در پستی توییتری اعلام کرد که بیش از ۵.۳ میلیون دلار از وجوه سرقت‌شده را فریز کرده است و بی‌تی‌سی ترک را در تکمیل تحقیقات همراهی خواهد کرد.

انتخاب یک صرافی امن

چنین حوادثی نشان می‌دهند که «امنیت» مهم‌ترین رکن یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است؛ چراکه ممکن است با یک نقض امنیتی میلیاردها دلار سرمایه کاربران به‌خطر بیفتد. به‌علاوه برای کاربران داخل کشور استفاده از صرافی‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران با چالش مسدود سازی حساب مواجه است. اگرچه در حال حاضر فعالیت در تعدادی از صرافی‌های خارجی بدون نیاز به احراز هویت امکان‌پذیر است؛ اما ترس از مسدود شدن دارایی همیشه وجود دارد. با این اوصاف بهترین پیشنهاد برای کاربران داخل کشور پیدا کردن یک صرافی ایرانی معتبر است. در میان صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی والکس انتخاب بهترین‌ها است.

معرفی صرافی ارز دیجیتال والکس

والکس یک صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که در سال 1397 به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران با نام شرکت خلق ثروت سرزمین پارسه (سهامی خاص) راه‌اندازی شده است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده را با نرخ پیشنهادی سایر کاربران معامله کنند. به‌علاوه امکان معاملات ریالی هم وجود دارد.کاربر می‌تواند از حساب بانکی خود به کیف پول ریالی والکس، مبلغ مورد نظر را واریز کند و معادل موجودی رمزارز بخرد. دسترسی به این صرافی ایرانی ارز دیجیتال بسیار آسان است و می‌توانید از طریق وبسایت والکس و اپلیکیشن‌های والکس در دو نسخه اندروید و IOS به دنیای رمزارزها وارد شوید.

ایجاد حساب کاربری در والکس علاوه بر اشخاص حقیقی و برای اشخاص حقوقی هم امکان‌پذیر است. هر شخص حقیقی با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند شماره شماره تماس ثابت، نشانی، کارت ملی با تصویر آن، شماره ملی و اطلاعات بانکی می‌تواند یک حساب کاربری در والکس ایجاد کند. اشخاص حقوقی هم می‌توانند با ارائه اسنادی مانند آگهی تاسیس شرکت، آگهی آخرین تغییرات ثبتی شرکت که مشخصات آخرین دارندگان امضای مجاز شرکت در آن قید شده است، معرفی‌نامه و موارد مشابه دارای حساب کاربری والکس شوند. در صورتی که هنگام ایجاد حساب کاربری یا سایر مراحل با مشکلی مواجه شدید، پشتیبانی والکس در کمترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

والکس یک انتخاب امن

استفاده از صرافی‌های بزرگی مانند بایننس برای ایرانیانی که همیشه سایه سنگین تحریم را به دوش می‌کشند، اهمیت انتخاب یک صرافی ایرانی معتبر را دوچندان می‌کند. والکس به دلیل ویژگی‌های مثبتی که دارد، این انتخاب را آسان کرده است:

  • امنیت بالا: والکس از پیشرفته‌ترین سپرهای امنیتی مانند پروتکل‌های SSL، ذخیره‌ داده‌های هویتی کاربران به شکل رمزنگاری، تایید هویت دو مرحله‌ای 2FA)) و سیستم‌های ضد نفوذ قوی استفاده می‌کند. همچنین این صرافی تمامی به‌روز رسانی‌های سامانه را به سرعت از طریق ایمیل و پیامک اطلاع‌رسانی می‌کند تا از هر گونه استفاده غیرمجاز از حساب‌های کاربری جلوگیری شود.
  • کیف پول والکس: تمام کاربران والکس کیف پول منحصر به خودشان را دارند. در هر ولت به ازای هر ارز دیجیتال یک آدرس به کاربر اختصاص داده می‌شود. به‌علاوه دارایی‌های کاربران به صورت آفلاین و سخت‌افزاری نگه‌داری می‌شوند تا هر گونه احتمال سرقت و از بین رفتن وجوه به صفر برسد.
  • پشتیبانی از ارزهای متنوع: در والکس کاربران می‌توانند به خرید و فروش طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال از رمزارزهای محبوب و پرطرفدار مانند بیت کوین و اتریوم گرفته تا ارزهای کمتر شناخته شده بپردازند.
  • دسترسی آسان: اپلیکیشن موبایل والکس، انجام معاملات در هر زمان و مکان را امکان‌پذیر کرده است.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب و امن

صرافی ارز دیجیتال والکس با هدف رفع مشکلات ایرانیان علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال پا به این عرصه گذاشته است. این صرافی در طول سال‌های فعالیت خود سعی کرده است جایگزین معتبری برای بازارهای خارجی باشد، سود ناعادلانه صرافی‌های داخلی را حذف کند و در مقابل کلاهبرداران داخلی پلتفرم امنی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد کند. استقبال روزافزون کاربران از این صرافی و افزایش حجم معاملات حاکی از آن است که والکس در مسیر درستی گام برمی‌دارد.

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.