نوآوری اساس کار شرکت فناپ‌تک است

ابوذر مشایخی، معاون فروش و بازاریابی شرکت فنا‍پ‌تک در مصاحبه با عصربانک مهم‌ترین ویژگی فناپ تک را ارتقاء سطح تولید عمق داخلی دانست و گفت: در زمینه تکنولوژی پیشرفت قابل‌توجهی کسب شده و با واردکردن دستگاه‌های SMT از یک کشور صاحب‌نام قدرت مانور چشمگیری در زمینه طراحی برد در لایه‌های متفاوت موبایل تا دستگاه‌های دیگر به دست آمده است.

فناپ‌تک (پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند) یکی از شرکت‌های تولید کننده در حوزه تجهیزات الکترونیکی و دیجیتال است. این شرکت که از سال ۱۳۹۴ با هدف کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی در خرمشهر اولین محصول تولیدی خود را در حوزه تولید پوز به بازار عرضه کرده، هم اکنون با ماموریت ارائه محصولات و راهکارهای نوآورانه مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری  در جهت توسعه زندگی هوشمند در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و راهکارهای بانکی و پرداختی، تولید قطعات دستگاه‌های کارتخوان، تعمیر و نوسازی کارتخوان‎های بانکی و تولید رول کاغذ حرارتی فعالیت داشته و حوزه کاری خود را به تولید باتری و UPS نیز گسترش داده است.

ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با محصولات و راهکارهای این شرکت با ابوذر مشایخی به گفتگو نشستیم. وی که دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک است، کارشناسی‌ارشد را در زمینه مدیریت مالی اخذ کرد. وی قبلا در حوزه‌های دیگری فعالیت داشته اما فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه IT و ICT از سال 1393 با مجموعه فن‌آوا آغاز کرده و از سال 1397 به گروه مالی پاسارگاد پیوست تا اینکه از اواسط سال 1402 به‌عنوان معاون فروش و بازاریابی شرکت فنا‍پ‌تک مشغول به کار شد.

فناپ‌تک در حوزه سبک زندگی دیجیتال صاحب ایده است

ابوذر مشایخی در ابتدا به معرفی شرکت فناپ‌تک پرداخت و گفت: فناپ‌تک از سال 1394 با تولید پوز در منطقه خرمشهر و تحت‌عنوان فناپ‌پرداخت آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۷، هلدینگ فناپ با بازطراحی ساختار کسب و کاری، بخشی از فعالیت‌های سرویس‌محور فناپ‌پرداخت را در شرکت «پرداخت الکترونیک پاسارگاد» ادغام کرد و شرکت فناپ‎‌پرداخت نیز به شرکت «فناپ‌تک» تغییر نام یافت و تمامی فعالیت‌های حوزه تولید سخت‌افزارها/راهکارهای بانکی و پرداختی در این شرکت متمرکز شد.

مشایخی ادامه داد: فناپ‌تک مجموعه‌ای از محصولات متفاوت در حوزه پرداخت، بانکی، زیرساخت، سبک زندگی دیجیتال و ذخیره‌سازهای انرژی و تولید باتری را ارائه می‌دهد و محصولات فقط محدود به سخت‌‌افزار نیست بلکه راهکارهای نرم‌افزاری را نیز دربرمی‌گیرد.

وی فناپ‌تک را صاحب ایده در حوزه سبک زندگی دیجیتال دانست و گفت: در حوزه نرم‌افزازی یک سوئیچ تهیه شده که از طریق آن همه سخت‌افزارهای بانکی الزاما نیازی به اتصال به کربنکینگ بانک را ندارند و با این سوئیچ به قسمت پرداخت بانکی متصل می‌شوند که این راهکار دریک بانک اجرایی شده و مذاکره و تایید در مورد دو بانک دیگر نیز صورت گرفته‌است.

معاون فروش و بازاریابی فنا‍پ‌تک خاطرنشان کرد: صنعت پرداخت وارد عصر جدیدی شده‌ و ترندها نشان می‌دهد که عمدتا مبتنی بر راهکارمحوری حرکت می‌کنند زیرا پذیرندگان و کاربران انتظارات متفاوتی از پوزها دارند و گذر از PSP به TSP و سولوشن‌های متفاوت‌تر از پرداخت به‌‌خوبی نمایان است.

نوآوری اساس کار شرکت فناپ‌ تک

«تاریانا» و «یوگا» دو محصول نوین فناپ‌تک هستند

مشایخی در مورد محصولات فناپ‌تک گفت: گرامیداشت جان‌فشانی‌های منطقه خرمشهر طی جنگ تحمیلی انگیزه‌ای شد تا نام محصولات فناپ‌تک از نام‌های باستانی این منطقه گرفته شود.

وی ادامه داد: «تاریانا» یکی از محصولات فناپ تک است که نام باستانی منطقه‌ای بین اهواز و خرمشهر روی آن گذاشته شده است و «یوگا» نیز نام محصول دیجیتالی است که نام روستای ویران‌شده اطراف خرمشهر در زمان جنگ برای آن انتخاب شده است. «یوگا سل» در حوزه باتری و «یوگا ویژن» در حوزه دوربین نیز از دیگر محصولات فناپ‌تک هستند.

معاون فروش و بازاریابی فنا‍پ‌تک اظهار داشت: در زمینه پرداخت بانکی، کش‌لس اندروید‌بیس که سرویس‌های بانکی و پرداختی قابلیت استفاده از آن را دارند با طراحی و مهندسی فناپ‌تک شکل گرفته و در حال تولید است که نمونه‌هایی از آن دربعضی از بانک‌ها نصب شده و مورداستقبال قرار گرفته‌است.

وی افزود: محصول دیگر در زمینه نوبت‌دهی بانکی با نگاه متفاوتی طراحی شده که پیش از مراجعه به شعب بانک می‌توان با دریافت شماره برای حضور در بانک برنامه‌ریزی کرد.

مشایخی در رابطه با دیگر خدمات گفت: راهکارهای دیگر در حوزه بانکداری دیجیتال شامل پرداخت خرد،QR کد با نگاه پرداخت خرد توسط فناپ‌تک عرضه شده که در بازار با برند AMP شناخته می‌شود و با OS لینوکسی 9200 به بعضی از PSP ها ارائه شده اما AMP 8200 به‌عنوان یک محصول متفاوت مطرح است که با سرویس‌هایی از جمله سرویس فاکتور الکترونیکی ادغام می‌شود.

در فناپ‌تک محصولات منحصربه‌فرد به بانک‌ها ارائه می‌شود

معاون فروش و بازاریابی فنا‍پ‌تک به برنامه‌های آتی شرکت اشاره کرد و توضیح داد: فناپ‌تک آماده همکاری و ارائه محصولات در زمینه راهکار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در صنعت پرداخت و بانکی را دارد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به‌شکل سلف‌سرویس و بدون نیاز به حضور متصدی بانک و صدور کارت دبیت از برنامه‌های پیش روی شرکت است که یکی از بانک‌ها استقبال خوبی در این زمینه داشته است. مجموعه فناپ‌تک آمادگی عملیاتی‌کردن ایده‌های شرکت‌ها و بانک‌ها را با توجه به زیرساخت ها و توان طراحی و مهندسی خود را دارد.

مشایخی مهم‌ترین ویژگی فناپ تک را ارتقاء سطح تولید عمق داخلی دانست و گفت: در زمینه تکنولوژی پیشرفت قابل‌توجهی کسب شده و با واردکردن دستگاه‌های SMT از یک کشور صاحب‌نام قدرت مانور چشمگیری در زمینه طراحی برد در لایه‌های متفاوت موبایل تا دستگاه‌های دیگر به دست آمده است.

قوانین و مشکلات تخصیص ارز از مهم‌ترین چالش‌ است

مشایخی چالش‌های فناپ‌تک را مشابه دیگر مجموعه‌های تولیدی دانست و گفت: قوانین و مشکلات تخصیص ارزی برای همه مجموعه‌های تولیدی وجود دارد. همچنین تغییر قوانین، تضمین تعهدات به مشتریان را با مشکل مواجه کرده‌است.

وی افزود: به‌رغم محدودیت منابع، سعی شده با عمق‌دهی به تولید داخلی، از طراحی گرفته تا مونتاژ در حوزه نرم‌افزار بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

معاون فروش و بازاریابی فنا‍پ‌تک چالش دیگر را در حوزه PSP ها دانست و گفت: با توجه به  کاهش توان خرید شرکت‌های پرداخت، نیاز است در حوزه پرداخت بانکی نگاه بانک‌ها به حوزه دیجیتال و بانکداری نوین تغییر یابد و فناپ‌تک آمادگی در این زمینه برای همکاری با بانک‌ها را دارد.

مشایخی در مورد برنامه‌های آتی نیز گفت: عمق‌بخشیدن به تولید داخل، طراحی داخلی‌تر و استفاده از ظرفیت‌های کشور با توجه به نگاه زیربنایی در مجموعه فناپ‌تک از برنامه‌های مدنظر است و سعی می‌شود محصولات جدید هر شش ماه ارائه شود.

وی نوآوری در این مجموعه را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر فناپ‌تک خالق محصولات جدید متناسب با ایده‌هاست و ترکیبی از ابزار و ارزش افزوده برای صنعت پرداخت و بانکداری به وجود می‌آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.