رتبه‌ برتر شرکت‌های پرداخت ایرانی در منطقه با فاکتور گرفتن تراکنش‌های بین‌المللی

در حالی که ایران دارای بزرگترین بازار کارت و پرداخت در خاورمیانه و آفریقا است ولی در صنعت پرداخت ایران، ویزا و مستر کارت به دلایل تحریم‌های بین‌المللی صادر و پردازش نمی‌شود.

اخیراً نیلسون ریپورت  به عنوان یکی از معتبرترین مراجع تخصصی بررسی و رتبه‎بندی حوزه پرداخت گزارش جدید خود را منتشر کرده است. در این گزارش که مربوط به تراکنش‌های سال 2023 است مانند سال‌های گذشته چندین شرکت پرداخت ایرانی در بین برترین شرکت‌های پرداخت منطقه قرار دارند.

نکته قابل توجه این گزارش، رقابت نابرابر شرکت‌های پرداخت ایرانی با شرکت‌های پرداخت منطقه و دنیا به دلیل عدم پردازش تراکنش‌های بین‌المللی مثل ویزا و مستر است.

در گزارش اخیر نیلسون ریپورت، در بین 44 شرکت برتر پرداخت منطقه خاورمیانه و آفریقا و با در نظر گرفتن تراکنش‌های بین‌المللی مثل ویزا و مستر، شرکت‌های ایرانی رتبه 37 تا 44 را کسب کرده‌اند اما زمانیکه فقط تراکنش‌های شبکه‌های داخلی شرکت‌های پرداخت ایرانی و خارجی بررسی می‌شود، شرکت‌های ایرانی در صدر شرکت‌های پرداخت منطقه قرار می‌گیرند و شبکه پرداخت ایران، بزرگترین شبکه کارت و پرداخت منطقه محسوب می‌شود.

به طوریکه در همین گزارش نیلسون ریپورت و بر اساس نمودار زیر، 8 شرکت سپ، به پرداخت، تجارت الکترونیک پارسیان، امیدپی، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، آسان پرداخت، ایران کیش و پرداخت الکترونیک سداد در شبکه شاپرک در صدر شرکت‌های پرداخت منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار می‌گیرند و شرکت‌هایی از عربستان، پاکستان، کویت، نیجریه و … بخش کوچکی از کیک تراکنش‌های داخلی منطقه خاورمیانه و آفریقا را سهیم هستند.

رتبه‌ برتر شرکت‌ پرداخت ایرانی

بر اساس گزارش اخیر نیلسون ریپورت که مربوط به تراکنش‌های سال 2023 است، تعداد 1.02 میلیارد خرید از طریق تراکنش داخلی دبیت کارت به ارزش 45.16 میلیارد دلار و 56.5 میلیون خرید از طریق  کارت اعتباری داخلی به ارزش 2.48 میلیارد دلار ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.