توقف خدمات ۳۰۰ بانک هندی در پی حمله باج‌افزاری

در پی حمله باج‌افزاری به یک فراهم کننده خدمات فناوری، سیستم‌های پرداخت تقریبا ۳۰۰ بانک محلی کوچک در هند، موقتا تعطیل شد.

منابع آگاه به رویترز گفتند حمله باج‌افزاری به شرکت C-Edge Technologies که فراهم کننده سیستم‌های فناوری بانکی است، فعالیت بانک‌های کوچک در سراسر هند را مختل کرد.

شرکت ملی پرداخت هند  (NPCI)که بر سیستم‌های پرداخت نظارت دارد، در یک مشاوره عمومی که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد دسترسی این شرکت را به سیستم پرداخت‌های خرده‌فروشی که توسط NPCI اداره می‌شود، موقتا مسدود کرده است. در این مدت، مشتریان بانک‌های C-Edge Technologies که به آنها خدمات ارائه می‌کند، نمی‌توانند به سیستم‌های پرداخت دسترسی داشته باشند.

به گفته منابع آگاه، حدود ۳۰۰ بانک کوچک از شبکه پرداخت گسترده‌تر کشور، ایزوله شده‌اند تا از تاثیرات گسترده‌تر این واقعه سایبری جلوگیری شود.

یک منبع آگاه گفت: اکثر این بانک‌ها، کوچک هستند و تنها حدود ۰.۵ درصد از حجم سیستم پرداخت کشور با این مشکل روبرو شده است.

هند، حدود ۱۵۰۰ بانک تعاونی و منطقه ای دارد که عمدتا در خارج از شهرهای بزرگ فعالیت دارند. منابع آگاه گفتند: برخی از این بانک‌ها بر اثر حمله باج‌افزاری، دچار اختلال شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، منابع صنعت بانکی و منبع اول، اظهار کردند: بانک مرکزی و مقامات سایبری هند، در چند هفته گذشته، به بانک‌های این کشور درباره حملات سایبری احتمالی هشدار داده بودند.

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.