زمان‌بندی نهایی ارائه پروتکل اثبات اندوخته نوبیتکس

کاربران نوبیتکس می‌توانند از تاریخ 11 شهریور 1403 با کمک افزونه اختصاصی SigmaB گزارش اثبات اندوخته اتریومی خود را مشاهده کنند.

این پروتکل مکانیزمی است که برای اولین بار در ایران با هدف ارائه گواهی اثبات اندوخته یا «پروف آف ریزرو» رونمایی شده و نکته متمایز آن با نمونه‌های جهانی، حفظ حریم خصوصی کاربران است. چندی پیش نوبیتکس به عنوان بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران، اعلام کرد در بازوی تحقیقاتی خود به نام «نوبیتکس لبز» موفق به ارائه این پروتکل شده و برای صحت‌سنجی آن از کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه رمزارز کمک گرفته است. بر اساس اعلام نوبیتکس گزارش ویدئویی اختصاصی از مراحل صحت‌سنجی این پروتکل توسط کارشناسان حوزه رمزارز به زودی منتشر خواهد شد. حالا روابط‌عمومی نوبیتکس جزئیات بیشتری در مورد رونمایی نهایی این محصول و اینکه از چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد، ارائه کرده است.

معرفی افزونه سیگما بی

مطابق آخرین به‌روزرسانی، نوبیتکس در ساعت ۲۳:۵۹:۵۹ روز دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳، اقدام به ثبت موجودی کیف پول‌های کاربران (ذخیره اسنپ‌شات از موجودی‌ها) می‌کند و بر اساس این موجودی، گزارش اثبات اندوخته دارایی‌ کاربران را ایجاد خواهد کرد. گزارش اثبات اندوخته برای تمامی کیف‌پول‌هایی که در زمان ذخیره اسنپ‌شات، بیش از ۰.۰۰۰۰۱ اتریوم موجودی داشته باشند ایجاد خواهد شد.

کاربران نوبیتکس می‌توانند از یک هفته پس از تاریخ فوق یعنی روز یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۳، گزارش اثبات اندوخته اتریوم خود نزد نوبیتکس را مشاهده کنند. مشاهده این گزارش با استفاده از افزونه اختصاصی اثبات اندوخته نوبیتکس با عنوان SigmaB بر روی مرورگر Chrome قابل مشاهده خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که در صورت تغییر شماره موبایل در حساب کاربری نوبیتکس پس از زمان ذخیره اسنپ‌شات، گزارش اثبات برای کیف‌پول متصل به این حساب کاربری قابل نمایش نخواهد بود.

اثبات اندوخته یا Proof of Reserves روشی برای حصول اطمینان از برابر بودن موجودی کیف‌پول‌های یک پلتفرم رمز ارزی با مجموع دارایی کاربران‌ است. با استفاده از این روش، کاربران می‌دانند که هر زمان اراده کنند می‌توانند دارایی رمز ارزی خود را از یک پلتفرم برداشت کنند و در واقع، دارایی ایشان نزد پلتفرم و در امنیت است.

از سوی دیگر، دغدغه همیشگی نوبیتکس حفظ امنیت اطلاعات آدرس‌های کیف‌پول‌ها بوده است. به همین دلیل، تیم تحقیق و توسعه نوبیتکس (نوبیتکس لبز) اقدام به پیاده‌سازی یک پروتکل اثبات اندوخته خصوصی کرده‌اند که با حفظ امنیت اطلاعات آدرس‌های کیف‌پول‌ها، می‌تواند گزارشی مبنی بر اثبات اندوخته ارائه دهد.

گزارش‌های این پروتکل که با نام پروتکل اثبات اندوخته اختصاصی نوبیتکس شناخته می‌شود، از تاریخ ۱۱ شهریور  ۱۴۰۳، در دسترس کاربران محترم نوبیتکس قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.