دومین دوره آموزشی «توسعه رهبران آینده فناپ» آغاز شد

دومین دوره آموزشی توسعه رهبران آینده اقتصاد دیجیتال،‌ با هدف شناسایی شایستگی‌های جوانان علاقه‌مند به راهبری در این حوزه، توسط فناپ شروع شد؛ دور نخست این بوت‌کمپ آموزشی از بهار ۱۴۰۳ آغاز شده است.

فناپ‌کمپس با هدف ایجاد فرصت‌های برابر برای توسعه مهارت‌های رهبری در حوزه اقتصاد دیجیتال و گسترش ظرفیت‌های لیدرشیپ همراستا با استراتژی‌ها و همسو با پروژه‌های هلدینگ فناپ، بوت‌کمپ آموزشی «توسعه رهبران آینده فناپ» را برگزار می‌کند.

مراسم افتتاحیه دومین دوره این بوت‌کمپ آموزشی با حضور مدیران هلدینگ فناپ و ۱۵ نفر از برگزیدگان فراخوان فناپ‌کمپس در ساختمان فناپ‌زیرساخت برگزار شد.

اشکان بنکدار مدیر امور سرمایه‌های انسانی فناپ در این مراسم به استراتژی بلندمدت فناپ در آموزش رهبران آینده اقتصاد دیجیتال و تمرکز جدی بر موضوع آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، تربیت و توسعه نسل بعدی مدیران حوزه اقتصاد دیجیتال است و فناپ امیدوار است که تا دو سال آینده بتواند ۳۰۰ نفر از داوطلبان را در این مسیر آموزش دهد.

او گفت: در فرآیند انتخاب داوطلبان این دوره آموزشی، ۸۶۵ رزومه دریافت شد که ۶۰۰ نفر از این تعداد در آزمون شرکت کردند. ۵۷ نفر از شرکت‌کنندگان موفق به دریافت امتیاز مدنظر شدند و به مرحله مصاحبه راه یافتند. از این تعداد و پس از طی مراحل مصاحبه، در نهایت ۱۵ نفر برای حضور در این دوره آموزشی انتخاب شدند.

مدیر امور سرمایه‌های انسانی فناپ، برگزاری جلسات تسهیل‌گری، توسعه فردی و ورک‌شاپ را از برنامه‌های مسیر تربیت نکست‌ژن فناپ عنوان کرد و گفت: داوطلبان با گذراندن دوره‌های آموزشی و کار در کنار تیم‌های پرانرژی،‌ روبه‌روشدن با پروژه‌های چالش‌برانگیز را برای پذیرش نقش‌های موثر در مسیر آماده‌سازی رهبران آینده تجربه می‌کنند.

در این مراسم افشین کریمی عضو هیات‌مدیره هلدینگ فناپ، با اشاره به تلاش هدف‌مند فناپ برای تربیت نسل بعد مدیران، با طرح سوالی درباره چشم‌اندازی که هر یک از پذیرفته‌شدگان برای ۱۲ سال آینده خود ترسیم کرده‌اند، خطاب به آنها گفت: افرادی که باعث ایجاد تغییراتی در دنیا شده و مسیر دنیا را عوض کرده‌اند، خارج از چارچوب ذهنی سایرین فکر کرده‌اند. شما هم باید نقش خود را انتخاب کرده و خارج از چارچوب ذهنی که برای شما ساخته شده فکر کنید. در این صورت از مسیر حرکت و یادگیری در این مسیر لذت خواهید برد.

او به دلایل ورود فناپ به حوزه تربیت Next Generation و توسعه مهارت‌های راهبری پرداخت و افزود:‌ فناپ، تربیت مدیران آینده کشور را یک مسئولیت اجتماعی می‌داند؛ دوره آموزشی توسعه رهبران آینده فناپ، نسل بعدی مدیران کشور را پرورش و آموزش می‌دهد تا افراد با ارتقای دانش و توسعه مهارت‌های نرم در کنار آموزش دانشگاهی، بدانند که چگونه از دانش خود استفاده کنند.

کریمی، پرورش نیرو برای رهبری آینده اقتصاد دیجیتال، تربیت متخصص به جای جذب متخصص و جانشین‌پروری را از جمله اهداف این طرح دانست و ادامه داد: ما در فناپ برای تغییر و مولد تغییربودن کاملا جدی هستیم و باید آماده تغییر در آینده باشیم. این یک نیاز جدی با توجه به سرعت تغییرات است و اگر با تغییرات، تغییر نکنیم قطعا حذف خواهیم شد.

عضو هیات‌مدیره هلدینگ فناپ تاکید کرد: ‌ما باید مدیرانی داشته باشیم که تغییر را بپذیرند. فناپ می‌خواهد نیروهایی داشته باشد که برای آینده فناپ، آینده بسازند نه اینکه منتظر آینده باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.