برخورد با بانک‌های متخلف در دریافت ضامن

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها ضمن تاکید بر بخشنامه‌های گذشته خواستار نظارت گسترده و ارائه گزارش بانک‌ها به بانک مرکزی در خصوص دریافت ضامن شد.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی نسبت به دریافت بیش از یک ضامن، چک، کسر از حقوق در تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تذکر کتبی داد.

بانک مرکزی نیز در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل کلیه بانک‌ها ضمن تاکید بر بخشنامه‌های گذشته خواستار نظارت گسترده و ارائه گزارش بانک‌ها به بانک مرکزی شد.

در نامه فرشاد محمدپور معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی آمده است: بازگشت به نامه شماره ۰۳/۴۹۹۷۰ مورخ ۰۳/۰۳/۰۳۰ موضوع درخواست بررسی و اعلام نظر در خصوص نماینده محترم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متضمن دریافت بیش از یک ضامن چک، کسر از حقوق و… توسط بانک‌ها به استحضار می‌رساند مراتب پیشتر طی بخشنامه تأکیدی شماره ۰۳/۱۱۲۴۸ مورخ ۰۳/۰۳/۰۱ به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ شده است.

علی ایحال، در صورتی که مصادیقی از تخطی از مفاد بخشنامه، موصوف در شبکه بانکی مشاهده شده، منوط به اعلام جزئیات و ارسال مستندات مربوط موضوع توسط اداره صیانت از مشتریان مؤسسات تحت نظارت بانک مرکزی به قید فوریت رسیدگی خواهد شد.

برخورد با بانک‌های متخلف در دریافت ضامن

برخورد با بانک‌های متخلف در دریافت ضامن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.