کارمندان بانک همانند سایر کارمندان حق دریافت وام را دارند/ علیه کارمندان بانک فضاسازی رسانه‌ای نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره هجمه های اخیر علیه کارکنان بانک‌ها به بهانه دریافت وام‌ گفت: متأسفانه اخیراً در فضای مجازی مطالبی درباره بانک‌ها منتشر شده که اجازه نداده حقایق آنطور که باید مشخص شود و مردم از آن آگاه شوند.

مجید دوست علی افزود: کارمند بانک مطابق قانون و مصوبه شورای پول و اعتبار می‌تواند از وام برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در قضاوت ها باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم؛ در ایام کرونا کارمندان بانک به طور کامل سرکار بودند و یا روزهای پنجشنبه که اکثر ادارات تعطیل هستند کارمندان بانک به سر کار می‌روند و از سوی دیگر حقوق و مزایای کارمندان بانک برابر با دیگر ادارات و نهادهای دولتی و حتی شاید کمتر از آنها باشد؛ پس هیچ تفاوتی میان آنها با دیگر کارمندان وجود ندارد.

به گفته دوست علی، نباید در شرایط کنونی شانتاژ رسانه‌ای علیه کارمندان بانک اتفاق بیفتد و ذهنیت مردم را تغییر داد؛ کارمندان یک بانک از دیگر بانک‌ها نمی‌توانند وام دریافت کنند و امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برایشان فراهم نیست در صورتی که دیگر کارمندان از این محدودیت‌ها برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مطابق قانون و با رعایت ضوابط قانونی کارمندان بانک هم حق دریافت وام را دارند و نباید نسبت به آنها اجحاف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از رسانه‌ها می خواهم تا بیان حقایق را سرلوحه قرار دهند و این نباشد که به خاطر جلب نظر مخاطبان از چارچوب عدالت و اخلاق خارج شوند.

دوست علی خاطرنشان کرد: بنده هم قبول دارم در نظام بانکی کشور مشکلات بسیاری وجود دارد ولی این مشکلات ارتباطی به کارمندان ندارد بلکه مشکل از قانون و نظارت‌هاست.

/ایران اکونا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.