لازمه موفقیت نئوبانک‌ها، خلق ارزش است

بیستمین رویداد فیناپ با موضوع نئوبانک، بانک دیجیتال و سوپراپلیکیشن، روز پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان به رویکردهای نوین در اکوسیستم بانکی و فناوری‌های مالی برگزار شد.

در این رویداد حاضران و سخنرانان به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف فین‌تکی و ارائه تجربه در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت پرداخت، لندتک و مدل‌های نوین ارائه خدمات بانکی پرداختند.

مسعود وکیلی‌نیا مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا نیز به عنوان یکی از سخنرانان در پنل تخصصی نئوبانک‌ها حضور داشت.

وکیلی‌نیا در رویداد فیناپ با اشاره به آبانک به عنوان محصول نئوبانک مجموعه ارتباط فردا و بانک آینده، عنصر خلاقیت و خلق ارزش در ارائه خدمات جدید توسط نئوبانک‌ها را دارای اهمیت دانست و گفت: ارائه سرویس‌های شعب بانکی به صورت دیجیتال به دلیل بهبود کیفیت سرویس و دسترسی آسان‌تر، مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد ولی آن‌چه که اهمیت دارد، ایجاد ارزش جدید بر اساس سرویس‌های موجود بانکی است.

وی افزود: در دنیا نئوبانک‌ها به سمت ایجاد ارزش جدید و محصول جدید از طریق تلفیق سرویس‌ها رفته‌اند که نمونه‌های آن در حوزه بین بانکی، مدیریت ثروت، لندتک و اینشورتک فراوان است.

به گفته وکیلی‌نیا، نئوبانک‌های موجود در ایران در حال توسعه سرویس‌های خود و دیجیتال کردن سرویس‌های موجود در شعب هستند تا مشتریان به ویژه نسل Z را از مراجعه به شعب بانکی بی‌نیاز کنند. اصولاً خاصیت نسل z این است که تمایل دارد راحت‌تر، سریع‌تر و با هزینه کمتر نیازش را برطرف کند و بنابراین بانک‌ها باید به سراغ رفع نیاز آنان و ارائه خدمات بانکی متناسب با سبک زندگی نسل Z بروند و نئوبانک‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل ارتباط فردا در ادامه، با اشاره به رقابتی بودن فضا برای نئوبانک‌های ایرانی، گفت: نئوبانک‌ها در ایران تا کنون مسیر خوبی را طی کرده‌اند، اما بازار مقابل روی آنان محدود است و رقابت شدیدی هم در آن جریان دارد. شرط موفقیت نئوبانک‌ها رفتن به سمت خلاقیت و ایجاد ارزش‌های جدید برای مشتریان است.

وی در پایان افزود: با توجه به مسیر درستی که تا کنون طی شده است چشم‌انداز رشد نئوبانک‌ها را مثبت می‌بینم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.