راه اندازی نخستین تراموای خودران شهری جهان

نخستین تراموای خودران شهری جهان که بدون راننده قادر به حرکت است از هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده. این تراموا مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است.

عصر بانک؛به نقل از نیواطلس، نخستین تراموای خودران شهری جهان که بدون راننده قادر به حرکت است از هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده. این تراموا مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است. این تراموا که کومبینو نام دارد، توسط شرکت زیمنس تولید شده و یک مسیر 6 کیلومتری را به طور خودکار در شهر پستدام در شرق آلمان طی می کند.

 

تراموای یادشده مجهز به سیستم شناسایی موانع و ناوبری پیشرفته ای است که عابران پیاده و دیگر موانع احتمالی را با دقت شناسایی کرده و جلوی برخورد با آنها را می گیرد.

 

فناوری های مورد استفاده در این تراموا شباهت های زیادی با فناوری های مورد استفاده در خودروهای خودران دارد و از همان رادارها، دوربین ها و حسگرها در این تراموا استفاده شده است.

 

الگوریتم هوش مصنوعی تراموای یادشده پاسخگویی و واکنش به سیگنال های موجود در مسیر را ممکن می کند و در صورت وجود موانع به طور خودکار توقف می کند. همچنین یک سیستم توقف اضطراری نیز برای تراموای یادشده طراحی شده است.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.