دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «پویا»

روز یکشنبه 26 اسفندماه 1403 دومین روز نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت پویا با نماد «رپویا» به عنوان شرکت دانش بنیان درج شده در تابلو دانش بنیان بازار نوآفرین در سازمان فرابورس ایران با حضور مدیران و سهامدار عمده شرکت پویا، مدیران کارگزاری فدک به عنوان کارگزار عرضه کننده و نماینده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان نماینده ارزش گذاری سهام و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مسعود مرتضوی، بنیان گذار و سهامدار عمده «رپویا » اظهار کرد: پایداری شرکت‌ها و توسعه فعالیت‌های آنان به پایداری اقتصاد کشور کمک می‌کند. شرکت‌های پایدار با برنامه ریزی دقیق و منطقی پیش می‌روند و شرکت پویا نیز طی 42 سال گذشته همین رویه را دنبال کرده است.

پایداری به معنای ایستایی نیست، بلکه در کنار پایداری، باید همواره خود را به روز نگه داریم و محصولات شرکت ما از لحاظ تکنولوژی و ساختار بسیار ارتقا یافته است، چرا که تحول را پذیرفته‌ایم. همین روحیه تحول پذیری دلیل ماندگاری ما به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌‎های دانش‌بنیان است.

عرضه اولیه سهام پویا

مرتضوی به عنوان سهامدار عمده «رپویا» در این نشست اظهار کرد: از زاویه بازار هدف نیز، بازار ما حوزه بانکداری است و همواره رضایت مشتریان برای ما اولویت داشته است. در کنار آن توسعه بازار از اهداف شرکت پویاست. ایشان همچنین به تمرکز شرکت بر سیستم‌های ارزی بانک‌ها اشاره کرد و افزود که به تازگی با برنده شدن در یک مناقصه مهم، یکی از پنج بانک بزرگ ایران به سیستم ارزی این مجموعه پیوست.

او از ورود شرکت به عرصه هوش مصنوعی به عنوان یکی از اهداف کلیدی آینده نام برد و تاکید کرد که متخصصان توانمندی در این حوزه جذب شده اند. علاوه بر این، توسعه خدمات در حوزه B2C نیز یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی شرکت محسوب می‌شود.

موسس شرکت افزود: پویا، با حفظ ثبات مالی، نوآوری مستمر و توسعه در حوزه‌های جدید، همچنان در مسیر پایداری و رشد نسل‌های آینده گام بر می‌دارد.

شرکت پویا، دارنده دارایی‌های نامشهود زیادی است که با رقم ثبتی، فاصله چشم‌گیری دارد و با ورود به بازار سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی‌ها محقق خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست، سید محمد صادق آل احمد، مدیرعامل کارگزاری فدک از احتمال عرضه سهام «رپویا» در روزهای ابتدایی سال آینده خبر داد و اعلام کرد در روز اول عرضه، 12 درصد از سهام شرکت به بازار ارائه خواهد شد که 4 درصد از این سهم در مرحله اول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می یابد و 8 درصد باقیمانده با همان قیمت کشف شده به عموم عرضه می شود. ایشان اظهار داشت: شرکتی با این کیفیت سودآوری به ندرت یافت می‌شود و به آینده آن اطمینان دارم.

وی افزود: کارگزاری فدک چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از یک سال و نیم در مسیر توسعه قرار داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.