توسعه فروش آنلاین از طریق مارکت‌پلیس در اقساط مارکت

حمیدرضا سلطانی، معاون کسب و کار اقساط مارکت در مصاحبه با عصربانک از تمرکز این مجموعه بر توسعه بازار آنلاین در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه اصلی ما در سال ۱۴۰۴ ورود تخصصی به فضای آنلاین است تا اقساط مارکت به‌عنوان قطب فروش اقساطی کشور شناخته شود.

تلاش موسسین اقساط مارکت با تکیه بر تجربه فروش اقساطی سنتی از دهه ۸۰ منجر به ایجاد یک شرکت مادر تخصصی تحت عنوان « تعاونی رفاه بازنشستگان میهن» در سال ۹۸ گردید. در سال‌های بعد با وجود اوج گرفتن مشکلات اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا این شرکت نمایندگی‌های خود را در سطح کشور بالاخص شهرهای غرب کشور گسترش داد.

این گستردگی و تنوع خدمت منجر به کسب عنوان تعاونی نمونه کشور در سال ۱۴۰۱ و همچنین استقبال دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها در برخی از شهرها شد و بعد از سال‌ها تلاش، این مجموعه موفق به عضویت در اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره‌ای گردید و افتخار ایستادن در کنار بزرگان خرده فروشی کشور با برند «اقساط مارکت» را بدست آوردند.

دفتر جدید اقساط مارکت، اخیراً در برج فناوری نشان بزرگمهر تجهیز و راه‌اندازی شده است. ما به این بهانه و برای آشنایی با آخرین تحولات شرکت با حمیدرضا سلطانی، معاون کسب و کار گفت‌وگو کردیم.

توسعه زیرساخت و هدف‌گذاری فروش سریع

حمیدرضا سلطانی، معاون کسب‌وکار اقساط مارکت درباره دلایل انتقال شرکت به محل جدید گفت: توسعه بخش آنلاین و رشد مجموعه در سال گذشته، ما را بر آن داشت که دفتر مجموعه را به مکان جدید منتقل کنیم. در همین راستا ساختمانی با امکانات به‌روز انتخاب کردیم تا پاسخگوی نیاز کاربران و پذیرندگان باشیم.

وی افزود: در محل جدید، با گسترش تیم‌ها از جمله آی‌تی، محصول، مارکتینگ و کال‌سنتر، تمرکز خود را بر توسعه فروش آنلاین از طریق مارکت‌پلیس قرار داده‌ایم. تجربه ۱۲ ساله فروش آفلاین با بیش از ۲۲۰۰ فروشگاه فعال، پشتوانه‌ای قوی برای این تحول است.

سلطانی همچنین با اشاره به رشد فروش شرکت گفت: در سال گذشته، فروش اقساط مارکت از ارقام تک‌رقمی به سه‌رقمی رسید و امسال هدف‌گذاری ما رشد سریع فروش است.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های این مجموعه افزود: تأمین مالی مهم‌ترین چالش ماست. تقاضا برای خرید اقساطی بسیار بیشتر از ظرفیت تأمین مالی ماست. اگر بانک‌ها وارد این حوزه شوند، هم منافع بیشتری برای آن‌ها ایجاد می‌کند و هم فرایند خرید برای مردم ساده‌تر خواهد شد.

رونمایی از پلتفرم فروش آنلاین

معاون توسعه کسب‌وکار اقساط مارکت، از تمرکز این مجموعه بر توسعه بازار آنلاین در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه اصلی ما در سال ۱۴۰۴ ورود تخصصی به فضای آنلاین است تا اقساط مارکت به‌عنوان قطب فروش اقساطی کشور شناخته شود.

وی افزود: طی سه سال گذشته روی توسعه پلتفرم فروش آنلاین کار کرده‌ایم و در کمتر از یک ماه آینده، از سایت جدید خود رونمایی خواهیم کرد. همچنین با بهره‌گیری از ۲۲۰۰ انبار لجستیکی در سراسر کشور، می‌توانیم کالا را با سرعت بالا به دست مشتری برسانیم که این یکی از تفاوت‌های کلیدی ما با رقباست.

سلطانی با اشاره به ویژگی فروشگاه‌های حضوری مجموعه گفت: در کنار فروش آنلاین، مراکز فیزیکی ما فرصتی برای لمس و تجربه کالا فراهم می‌کند. این مزیت برای سازمان‌هایی که نیروهای گسترده‌ای در سراسر کشور دارند، بسیار جذاب است.

او با بیان اینکه اقساط مارکت تنها فروشگاه زنجیره‌ای با امکان فروش ناهمگن است، اظهار کرد: در سبد محصولات ما همه نوع کالا – از طلا و بیمه گرفته تا مرغ و لوازم خانگی – وجود دارد. همچنین با قراردادهایی که با تأمین‌کنندگان اصلی بسته‌ایم، قیمت‌های ما به حداقل نرخ بازار نزدیک شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ورود موفقی به بازار عمومی داشتیم و اکنون عموم مردم، بازنشستگان کشوری، نیروهای مسلح و کارمندان دولت می‌توانند از خدمات ما بهره‌مند شوند. امسال نیز هدف ما گسترش این پوشش و ارائه بهترین خدمات در بازار اقساطی کشور است.

مارکت‌ پلیس در اقساط مارکت

استقبال گسترده پذیرندگان

به گفته حمیدرضا سلطانی، معاون کسب‌وکار اقساط مارکت، سال گذشته به ویژه ماه‌های پایانی، سالی بسیار خاص و پرچالش برای کسب‌وکارشان بود، اما در عین حال با استقبال و همراهی گسترده پذیرندگان روبه‌رو شدند که این نشانه‌ای از تاثیر مثبت فعالیت‌های اقساط مارکت است.

سلطانی با اشاره به پیام‌های متعدد دریافتی از پذیرندگان سراسر کشور گفت: به یاد دارم یکی از پذیرندگان عزیز از استان فارس به ما پیام داد که آشنایی با اقساط مارکت کمک کرد تا کسب‌وکارش رونق بگیرد و حتی مراسم عروسی خود را زودتر برگزار کند. این نمونه‌ای از تاثیر مستقیم همکاری با اقساط مارکت بر زندگی و کسب‌وکار پذیرندگان است.

او افزود: ما به طور ویژه روی کسب‌وکارهای کوچک متمرکز شده‌ایم و تلاش کردیم با ایجاد شرایط مناسب، به آن‌ها کمک کنیم تا با وجود چالش‌های موجود، مسیر رشد و توسعه را طی کنند.

یکی از نکات قابل توجه، افزایش چشمگیر درخواست‌های همکاری از سوی فروشگاه‌های مختلف در سطح کشور بود. سطانی توضیح داد: بدون هیچ تبلیغ رسمی، روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درخواست همکاری از فروشگاه‌های متنوع به ما می‌رسد که این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری بالای خدمات ما است.

وی همچنین تاکید کرد که حتی فروشگاه‌های بزرگ با مساحت بیش از هزار متر نیز علاقه‌مند به همکاری با اقساط مارکت شده‌اند و تأمین‌کنندگان بزرگ نیز در سال جاری درخواست‌های همکاری گسترده‌ای مطرح کرده‌اند.

حمیدرضا سلطانی اشاره کرد که این روند مثبت و افزایش درخواست‌های همکاری، موقعیت اقساط مارکت را برای تحقق برنامه‌ها و پروژه‌های جدید در سال پیش رو بسیار امیدوارکننده کرده است.

نرخ نکول و فرصت‌های تامین مالی در اقساط مارکت

حمیدرضا سلطانی، معاون کسب‌وکار اقساط مارکت، درباره نرخ نکول و شرایط تامین مالی در سال گذشته توضیحاتی ارائه داد. او گفت: نرخ نکول در سال گذشته تقریباً صفر درصد بوده است که این یک نقطه قوت بسیار مهم برای ما به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از جذابیت‌های اصلی که در سال ۱۴۰۳ برای تامین‌کنندگان مالی ایجاد کردیم، همین نرخ نکول صفر درصد بود که امکان همکاری با هر تامین‌کننده مالی را برای ما فراهم کرده است.

سلطانی تاکید کرد که این شرایط ویژه، فرصت‌های همکاری گسترده‌تری را در حوزه تامین مالی برای اقساط مارکت رقم زده و به توسعه بهتر کسب‌وکار کمک کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.