توسعه بازار توسن با ارائه خدمات به مشتری نهایی

توسن که به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی حوزه فناوری اطلاعات پیش از این با راهکارهای مختلف در بانکها و سازمانهای دولتی شناخته میشد، حالا در استراتژی جدید خود به فکر فعالیت در حوزه انرژی افتاده است.
به همین بهانه ما برای آشنایی بیشتر با وضعیت توسن با کاوه رعدی گفتوگویی انجام دادیم.
کاوه رعدی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه شیخ بهایی و کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران دارد. او در سال ۱۳۹۲ در شرکت توسن فعالیت میکرد و حالا بعد از سالها دوباره به توسن برگشته است.
کاوه رعدی، که پیش از این به عنوان مدیرعامل همراه کارت مشغول به فعالیت بود، با بازگشت دوباره به توسن، از سال گذشته معاونت توسعه بازار و امور مشتریان توسن را بر عهده دارد.
تمرکز بر تحول دیجیتال و گسترش افقها در توسن
کاوه رعدی در نقش فعلی خود در توسن، مدیریت پروژههایی با رویکرد نوآورانه را دنبال میکند.
رعدی خاطر نشان کرد: «در سال گذشته، با همکاری مشترک، نئوبانک«فوربیکس» را برای کسبوکارهای کوچک و متوسط راهاندازی کردیم. همچنین سامانه هوشمند مدیریت انرژی مهان را در استان یزد پیادهسازی کردیم که دستاوردهای چشمگیری بههمراه داشت.»
او همچنین از عرضه محصول CoAX در حوزه بانکداری شرکتی خبر داد و افزود:« در خط کسب و کاری مشتریان بانکیمان هم علاوه بر محصولات مربوط به الزامات و انطباق جدید بانک مرکزی که در سال گذشته بیشتر ظرفیتمان را به آن تخصیص دادیم، امسال محصول CoAX را که میتواند کسب و کار مشتریانمان را در مدل بانکداری شرکتی متحول کند، ارائه خواهیم کرد. امسال همچنین اپلیکیشن «یک» را برای کاربران چندبانکی معرفی خواهیم کرد که مصداقی از بانکداری پلتفرمی است.»
شبکه گسترده مشتریان و همکاران تجاری
رعدی از بانکهای قرضالحسنه مهر ایران، شهر، پست بانک، سامان، اقتصاد نوین، صنعت و معدن، سینا، سرمایه، ایرانزمین، دی، ایرانونزوئلا و صندوق کارآفرینی بهعنوان مشتریان راهکار جامع توسن یاد کرد و افزود: «بانک مسکن نیز از راهکار ارزی ما استفاده میکند و در دولت الکترونیک نیز با نهادهایی چون وزارت اقتصاد، وزارت رفاه و سازمان فناوری اطلاعات همکاری داریم. افزون بر این، حدود ۵۰ شریک تجاری نیز با ما همراه هستند.»
توسعه بازار با رویکردی سهلایه
به گفته رعدی، استراتژی توسعه بازار توسن در سه سطح دنبال میشود:
1. افزایش عمق بازار در صنعت بانکداری با تمرکز بر ارائه سرویس به کاربران نهایی؛ نمونههایی مانند«فوربیکس» و «یک» در این دسته قرار میگیرند. در این بٌعد ما به دنبال تغییر در «نقش تقاضا» هستیم به بیان دیگر علاوه بر خدماتی که به بانکها به عنوان مشتریانمانمیدهیم، میخواهیم به مشتری نهایی هم خدمات بانکداری و مالی ارائه دهیم.
2. ورود به بازارهای مشابه در صنایع دیگر مثل دولت الکترونیک که با رفتار مشابه اما ساختار حقوقی متفاوت مشتریان مواجه است.
3. گسترش به صنایع جدید با ماهیت متفاوت مانند حوزه انرژی، که چالشهای عملیاتی، شناختی و کسبوکاری خاص خود را دارد.
آیندهای با محصولات هوشمند و همکاریهای پایدار
معاون توسعه بازار و امور مشتریان توسن میگوید:« امسال تمرکز ویژهای بر توسعه اپلیکیشن «یک»، گسترش پوشش مهان و طراحی باشگاه مشتریان اشتراکی خواهیم داشت. همچنین با تغییر رویکردمان از ارائه محصول به همکاری و تسهیم ارزش، افق تازهای در تعامل با بانکها باز خواهد شد. بهزودی محصول «نقدینه» را نیز در حوزه لندتک معرفی خواهیم کرد.»
داستانی که هنوز الهامبخش است
رعدی از یکی از لحظات افتخارآمیز دوران کاریاش یاد میکند: « بهترین خاطره من مربوط به جذب بانک صنعت و معدن در سال 94 است که توانستیم با ارائه توانمندیهایمان با وجود همه موانع در نهایت برنده مناقصهای پیچیده شویم.»
او در پایان میگوید: «بازگشت به توسن برایم یک انتخاب بود، نه یک اتفاق. بخش بزرگی از تجربه و توانم را مدیون این شرکت هستم و حالا با انگیزهای بیشتر برای آینده در کنار توسن هستم.»