گزارش دی‌ان‌ای یونیون از تاثیر جنگ ۱۲ روزه بر عادات رسانه‌ای کاربران

دی‌ان‌ای یونیون فعال حوزه بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در گزارشی به ارائه آماری از جنگ ۱۲ روزه و تاثیر آن بر کسب و کارها و رفتارهای مصرف کنندگان ایرانی پرداخته و تاکید کرده که جنگ بر عادات رسانه‌ای کاربران تاثیرگذار بوده است.

دی‌ان‌ای یونیون فعال حوزه بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در نشستی با عنوان «بحران و کسب‌وکارها؛ نقش کلیدی مارکتینگ در مدیریت شرایط بحرانی» به ارائه آماری از جنگ ۱۲ روزه و تاثیر آن بر کسب و کارهای ایرانی و عادات رسانه‌ای کاربران پرداخت.

بررسی‌های dnaunion نشان می‌دهد مرجع اصلی اخبار در جنگ ۱۲ روزه، شبکه‌های تلویزیونی بودند. شبکه‌های تلویزیونی «بی‌بی‌سی فارسی»، «شبکه خبر» و «ایران اینترنشنال» بیشتر از سایر شبکه‌ها دیده شدند. با این حال به‌نظر می‌رسد مخاطبان به هیچ‌کدام از این شبکه‌ها اعتماد کامل نداشتند.

در میان شبکه‌های خبری «بی‌بی‌سی فارسی» بیشتر از سایر شبکه‌ها مورد اعتماد مخاطبان واقع شده و کانال‌های تلگرامی از جمله «عصر ایران» و «خبر فوری» مورداعتماد بیشتری بوده است.

همچنین نتایج گزارش گروه dnaunion نشان می‌دهد رفتارهای برخی از برندها برای مردم خوشایند بوده است. همکاری بین بانک‌ها هنگام اختلال بانک سپه، فرصت دادن بلوبانک برای بازپرداخت وام و پیامک‌های اُکالا از جمله رفتارهای موردپسند مردم در این ایام بوده است.

ناصر پاشاپور نیکو، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه dnaunion، درباره درس‌هایی که جنگ ۱۲ روزه برای شرکت‌های مارکتینگ داشت گفت: «هر شرکتی باید برای خودش به‌صورت جداگانه برنامه بریزد و تاب‌آوری خود را بالا ببرد. علاوه بر این، شرکت‌ها باید ریسک تأمین محصول را کاهش بدهند.»

گزارش کامل دی‌ان‌ای یونیون را در اینجا بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.