اهمیت کسب ۶ تندیس توسط بانک سامان از Stevie Awards ۲۰۲۵

جوایز بین‌المللی استیوی از سال ۲۰۰۲ با هدف قدردانی از دستاوردها و نقش‌آفرینی مثبت سازمان‌ها و متخصصان در سراسر جهان بنیان گذاشته شد و امروز به یکی از معتبرترین جوایز کسب‌وکار دنیا تبدیل شده است.

بانک سامان به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت‌های جهانی Stevie Awards ۲۰۲۵ موفق شد برای نخستین بار در طول تاریخ، ۶ تندیس ارزشمند را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. این افتخار بزرگ در حالی به نام بانک سامان و ایران به ثبت رسید که ۳۸۰۰ شرکت بین‌المللی از ۷۸ کشور دنیا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف در معرض قضاوت ۲۵۰ داور بین‌المللی قرار داده بودند.به همین بهانه ما به بررسی این جایزه مهم بین‌المللی پرداختیم که به عنوان “اسکار کسب و کار” شهرت دارد.

جوایز Stevie Awards یکی از برترین جوایز تجاری جهان است. این جوایز در سال ۲۰۰۲ با هدف قدردانی از دستاوردها و نقش‌آفرینی مثبت سازمان‌ها و متخصصان در سراسر جهان بنیان گذاشته شد و در مدت کوتاهی به یکی از ارزشمندترین جوایز کسب و کاری جهان تبدیل شده است.

اکنون ۹ دسته در جایزه Stevie Awards وجود دارد که هر کدام حوزه و برنامه زمانی خاص را پوشش می‌دهند. این جوایز روی هم رفته سالانه توسط بیش از ۱۲۰۰۰ نامزد دریافت می‌شوند.

از جمله این جوایز می‌توان به جوایز کسب و کاری قاره آمریکا، جوایز کسب و کار بین‌المللی، جوایز آسیا و اقیانوسیه، جوایز آلمان، جوایز خاورمیانه و شمال آفریقا، جوایز کارفرمایان، جوایز فروش و خدمات مشتری، جوایز تعالی فناوری و جوایز برای زنان در تجارت تقسیم می‌شود.

داوران جایزه Stevie Awards شامل بسیاری از مدیران، کارآفرینان، نوآوران و مربیان کسب و کار معتبر جهان هستند. بیش از ۱۰۰۰ متخصص در سراسر جهان هر ساله در فرآیند داوری جایزه استیوی شرکت می‌کنند. همه شرکت‌کنندگان این جایزه به نظرات همه داوران در مورد نامزدهای خود دسترسی دارند.

از جمله برندگان قبلی این جایزه می‌توان به Acer Inc.، Apple، BASF، BT، Ford Motor Company، ING، Procter & Gamble، Roche Group و Samsung و بسیاری دیگر اشاره کرد.

گفتنی است آکادمی کودکان بانک سامان در حوزه دستاورد در برتری ایمنی و سلامت توانست تندیس نقره‌ای این رقابت‌ها را کسب کند. همچنین رضایتمندی مشتریان در بانک سامان، رسیدگی به صدای مشتریان بانک سامان، سفرنامه سامان روایتی جدید از بانکداری به عنوان دستاورد در حوزه منابع انسانی، برنامه راهبردی مدیریت استعداد بانک سامان و درنهایت اپلیکیشن درون سازمانی همسا به ترتیب ۵ تندیس برنزی را از آن خود کردند.

این افتخار بزرگ در عرصه جهانی و ثبت، نام بانک سامان در میان برندهای برتر جهان در حالی است که این بانک سال گذشته نیز در رقابت‌های بخش خاورمیانه اسکار کسب و کار توانسته بود، ۷ تندیس طلایی و نقره‌ای را از آن خود کند.

بانک سامان، اولین سازمان ایرانی است که در سطح جهانی در این رقابت‌ها شرکت کرده و با استاندارد‌سازی شیوه‌ها و فرایندها در بخش‌های مختلف توانسته در کنار غول‌های تجاری جهان موفق به دریافت این جایزه معتبر بین‎المللی شود که این نشان دهنده استانداردهای بالای بانک سامان است.

کارشناسان معتقدند دریافت جوایز استیوی نه تنها نشان‌دهنده کیفیت خدمات و نوآوری‌های بانک سامان در حوزه‌های منابع انسانی، تجربه مشتری و تحول دیجیتال است، بلکه به ارتقای اعتبار بین‌المللی این بانک کمک می‌کند. قرار گرفتن نام بانک سامان در میان برندهای مطرح دنیا می‌تواند مسیر توسعه همکاری‌های بین‌المللی و افزایش رضایت مشتریان داخلی و خارجی را ایجاد کند.

این بانک در دو حوزه موفق به کسب جایزه شد، یکی در حوزه سرمایه انسانی بانک؛ در این مسیر، بانک با ارتقا و بهبود فضای کار قادر به جذب نخبه‌ها خواهد شد.
دوم دریافت جایزه در بخش رضایتمندی مشتریان و فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان بود که این جایزه نشان می‌دهد مدل کسب و کاری بانک سامان به گونه‌ای است که استانداردهای جلب رضایت مشتری و پاسخ به شکایتشان در سطح جهانی و در رقابت با بنگاه‌های بزرگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.