امکان خریدوفروش مقادیر خُرد طلای آب‌شده در پلتفرم طلاین

محسن ابوالفتحی، مدیرعامل طلاین در مصاحبه با عصربانک گفت: طلاین به کاربران امکان می‌دهد سرمایه خود را به‌صورت کارآمد مدیریت کنند. اصلی‌ترین خدمت ارائه شده، فراهم‌ساختن امکان خریدوفروش طلای آب‌شده حتی در مقادیر بسیار اندک است.

در جریان جنگ ۱۲ روزه اخیر که محدودیت‌های گسترده اینترنت، اختلال‌های بانکی و حملات سایبری بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین را تحت‌تأثیر قرار داد، شرکت «طلاین» توانست پایداری عملیاتی خود را حفظ کند و خدمات خود را به‌صورت مستمر و بدون وقفه در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت بلافاصله اقدامات لازم را آغاز کرد، کمیته مدیریت بحران تشکیل داد و با اجرای سیاست‌های امنیتی و ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، دسترسی کاربران به سامانه را تضمین نمود. همچنین راهکارهای جایگزین برای درگاه‌های پرداخت فعال شد و تحویل فیزیکی طلا در شهر یزد علی‌رغم تعطیلی بازار به انجام رسید. این اقدامات موجب شد کاربران در شرایط اضطراری بتوانند به خریدوفروش طلا ادامه دهند و اطمینان و آرامش خاطر لازم را داشته باشند.

نتایج عملکرد «طلاین» در این دوره، نشان‌دهنده اثربخشی استراتژی‌های مدیریت بحران بود. تیم پشتیبانی شرکت نیز بدون وقفه در کنار کاربران حضور داشت و بیش از ۵ هزار تماس تلفنی و نزدیک به ۱۵ هزار چت را مدیریت نمود. علاوه بر این، «طلاین» توجه ویژه‌ای به کارکنان خود داشت؛ پرداخت حقوق‌ها پیش از موعد، اجرای دورکاری، برگزاری جلسات تیمی و ارائه خدمات مشاوره با هدف کاهش استرس و ارتقای روحیه کارکنان از جمله اقدامات انجام‌شده بود تا هم مشتریان و هم کارکنان شرکت در شرایط بحرانی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

«عصر بانک» در این گزارش با محسن ابوالفتحی، مدیرعامل طلاین، به گفت‌وگو پرداخته تا نگاهی عمیق‌تر به اتفاقات طلاین بیاندازد.

محسن ابوالفتحی، متولد شهریور ۱۳۷۲، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی رباتیک و هوش مصنوعی از دانشگاه سیرجان است. او از ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود به راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد فرصت‌های جدید علاقه‌مند بوده و پس از تجربه‌های مختلف، «طلاین» را راه‌اندازی کرد.

افزایش نیاز شهروندان به سرمایه‌گذاری در طلا

ابوالفتحی در ابتدا دررابطه‌با ایده شکل‌گیری طلاین گفت: پیش از تأسیس «طلاین»، کسب‌وکار دیگری داشتم که تحت‌تأثیر شرایط تورمی اقتصاد ایران قرار گرفت. در آن زمان مشاهده کردم که بسیاری از افراد با تبدیل سرمایه خود به طلای آب‌شده، علاوه بر حفظ ارزش دارایی‌ها، امکان نقدشوندگی سریع آن را نیز داشتند. این دسترسی آسان و قابلیت تبدیل فوری سرمایه، مرا به ایجاد کسب‌وکاری هدایت کرد که چنین خدماتی را به‌سادگی در اختیار همه افراد قرار دهد. باتوجه‌به تداوم کاهش ارزش پول ملی، نیاز شهروندان به تبدیل سرمایه‌های خود به طلا بیش‌ازپیش احساس می‌شد. در بازار سنتی، این فرایند عمدتاً برای مبالغ بالا امکان‌پذیر است، اما پلتفرم‌های آنلاین طلا امکان تبدیل سرمایه‌های کوچک را نیز فراهم می‌کنند و از کاهش ارزش دارایی‌ها جلوگیری می‌نمایند. شناسایی این نیازها و فرصت‌ها، مسیر شکل‌گیری «طلاین» را تعیین کرد.

امکان خریدوفروش طلای آب‌شده حتی در مقادیر بسیار اندک

او ادامه داد: طلاین به کاربران امکان می‌دهد سرمایه خود را به‌صورت کارآمد مدیریت کنند. اصلی‌ترین خدمت ارائه شده، فراهم‌ساختن امکان خریدوفروش طلای آب‌شده حتی در مقادیر بسیار اندک است. به‌این‌ترتیب، کاربران قادر خواهند بود با هر میزان سرمایه، اقدام به خرید طلای آب‌شده نمایند و هم‌زمان از نقدشوندگی سریع و دسترسی آسان به دارایی خود بهره‌مند شوند.

چالش فیلترینگ، رگولاتوری و مسدودی درگاه‌های پرداخت

ابوالفتحی دررابطه‌با چالش‌های این مجموعه گفت: چالش‌های ما را می‌توان در دودسته اصلی تقسیم‌بندی کرد. دسته اول مربوط به شکل‌گیری و توسعه ایده «طلاین» است که شامل مسائلی همچون تشکیل تیم، اخذ مجوزها، مهاجرت از یزد به تهران، راه‌اندازی شعبه تهران و نهایتاً ورود به بازار می‌شود. دسته دوم چالش‌ها پس از تثبیت کسب‌وکار و استقرار فرایندها ایجاد شد و عمدتاً شامل مسائل بیرونی، به‌ویژه موارد مرتبط با بخش رگولاتوری،بود. فیلتر پلتفرم، چالش‌های رگولاتوری، مسدودی درگاه‌های پرداخت توسط بانک مرکزی و حفظ اکوسیستم طلای آب‌شده آنلاین با همکاری رقبا، از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که در این سال‌ها با آن‌ها مواجه بوده‌ایم.

تصمیمات بانک مرکزی در زمان جنگ فرآیندها را پیچیده‌تر کرد

او با اشاره به چالش‌های مجموعه طلاین در زمان جنگ گفت: تقریباً تمامی چالش‌هایی که در طول ۱۲ روز جنگ و روزهای پس از آن تجربه کردیم، از خارج از مجموعه به ما تحمیل شد. موضوع جنگ، بار روانی قابل توجهی بر کاربران وارد کرده بود و فشار زیادی را نیز بر مجموعه تحمیل نمود. مهم‌تر از آن، تصمیمات بانک مرکزی، فرآیندها را پیچیده کرده و باعث نگرانی کاربران شد. در این دوره، دسترسی بسیاری از مشتریان به خرید طلا از طریق «طلاین» با محدودیت‌های جدی مواجه شد. همچنین به دلیل کاهش سرعت ورود نقدینگی، برخی کاربران به علت عدم دسترسی به پلتفرم برای خرید طلا با قیمت واقعی و منصفانه متضرر شدند و گروهی دیگر به سمت بازارهای غیرشفاف سوق پیدا کردند.

بدترین و بهترین خاطره «طلاین»

وی در آخر گفت: بدترین خاطره مجموعه «طلاین» در سال‌های اخیر، جدایی یکی از بنیان‌گذاران بود. در مقابل، بهترین خاطره مربوط به جوانه‌زدن و رشد اولیه «طلاین» پس از دو ماه فعالیت بود که تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای من به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.