همکاری ریتون و بیمه پاسارگاد در توسعه بیمه‌گری دیجیتال؛جذب ۲۰۰ هزار کاربر در سامانه «اینترنت‌بیمه» طی ۶ ماه

ریتون در ادامه مسیر توسعه راهکار بیمه‌گری دیجیتال خود، با همکاری بیمه پاسارگاد سامانه «اینترنت‌بیمه» را راه‌اندازی کرده است. این سامانه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار کاربر فعال جذب کرده و از منظر تعداد بالغ بر نیم میلیون تراکنش پرداخت اقساط حق بیمه و تسهیلات وام عمر از طریق آن انجام شده است.

سامانه «اینترنت‌بیمه» بخشی از زیرساخت بیمه‌گری دیجیتال ریتون است که با هدف توسعه فراگیری مالی و تسهیل دسترسی کاربران به خدمات بیمه‌ای طراحی شده است. در نسخه فعلی این محصول کاربران می‌توانند جزئیات بیمه‌نامه‌های عمر و درمان خود را مشاهده کنند، اقساط بیمه و وام عمر را بپردازند و بدون نیاز به مراجعه حضوری امور بیمه‌ای خود را انجام دهند.

حامد بهروز، معاون توسعه کسب‌وکار ریتون، هدف از راه‌اندازی این بسترها را ایجاد زیرساختی یکپارچه برای ارائه خدمات دیجیتال در صنعت بیمه بیان کرد و گفت: «ما از ابتدا مأموریت خود را توانمندسازی ذی‌نفعان صنعت بیمه با ابزارهای دیجیتال و بسترسازی برای وقوع تحول دیجیتال در زیست‌بوم بیمه کشور تعریف کرده‌ایم. امروز چند سرویس ما در حوزه بیمه‌گری دیجیتال فعال است که به شرکت‌های بیمه امکان ارائه خدمات سریع‌تر، امن‌تر و یکپارچه‌تر را می‌دهد.»

او ادامه داد: «توسعه این مجموعه زیرساخت‌ها، گامی مهم در مسیر تحول دیجیتال صنعت بیمه است و هدف ما فراهم‌کردن بستری مقیاس‌پذیر، پایدار و هوشمند برای ارائه خدمات بیمه‌ای در سراسر کشور است.»

صدور بیش از ۱۶۰ هزار بیمه‌نامه در بستر ویپاد

در کنار سامانه اینترنت‌بیمه، محصولات دیگر نیز در چارچوب زیرساخت بیمه‌گری دیجیتال ریتون توسعه یافته است. زیرساخت فروش الکترونیک که در بستر ویپاد (بانک دیجیتال پاسارگاد) تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار بیمه‌نامه در رشته‌های شخص ثالث، آتش‌سوزی، حادثه انفرادی، مسافرتی و مسئولیت آسانسور صادر کرده است.

همچنین «سامانه کارشناسی بازدید و خسارت»، فرآیندهای کارشناسی صدور بیمه بدنه خودرو را در بیش از ۶۴ واحد صدور بیمه پاسارگاد دیجیتالی کرده و امکان ثبت و پیگیری مکانیزه بازدیدها را فراهم آورده است. در کنار این دو، «سامانه جامع شبکه فروش» نیز محصول دیگری است که طراحی و تولید آن با هدف توانمندسازی نمایندگان آغاز شده و در تا پایان سال جاری اولین نسخه آن عملیاتی خواهد شد. این ابزار به شبکه فروش امکان می‌دهد ارتباطات خود با مشتریان را از طریق ابزارهای دیجیتال مدیریت و ساماندهی کنند.

گفتنی است توسعه این ابزارها و کانال‌های دیجیتال با رویکرد حداکثرسازی ارائه خدمات غیرحضوری در صنعت بیمه ادامه می‌یابد و به تدریج محصولات این حوزه با رویکرد هوشمندسازی و خودکارسازی فرایندها، کامل‌تر و کاربردی‌تر خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.