چه آیندهای در انتظار بانکداری موبایلی است؟

عصر بانک؛استفاده مشتریان از برنامههای بانکداری موبایلی با سرعت زیادی رو به افزایش است. تقریباً یکسوم مردم آمریکا (31 درصد) از بانکداری موبایلی بیش از هر برنامه دیگری در تلفن هوشمند خود استفاده میکنند. تنها شبکه های اجتماعی با 55 درصد و بررسی وضعیت آبوهوا با 33 درصد، فعالیتهای موبایلی رایجتر از بانکداری موبایلی هستند.
بر اساس مطالعه بانکداری موبایلی بانک Citi ، نودویک درصد کاربران بانکداری موبایلی گفتند استفاده از برنامههای بانکداری موبایلی را به رفتن شعبه ترجیح میدهند درحالیکه 68 درصد افراد میانسال گفتند احساس میکنند تلفن هوشمند جای کیف پول را برای آنها پر کرده است.
آلیس میلیگان مدیرکل تجربه مشتری در بانک سیتی معتقد است: «بانکداری موبایلی روندی بهشدت صعودی دارد زیرا هر روز مشتریان بیشتری مزایای سهولت، سرعت و چشماندازهای متنوع تر مالی را از طریق قابلیتها و بهروزرسانیهای جدید بانکداری موبایلی تجربه میکنند.»
«همچنین ظرف یک سال گذشته شاهد افزایش تقریباً 25 درصدی استفاده از موبایل در ایالاتمتحده بودهایم و بهزودی شاهد افول این روند نخواهیم بود.»
این روند رشد هیجانانگیز منجر به بروز سؤالاتی غیرقابلاجتناب در مورد آینده بانکداری موبایلی شده است. کدام حوزههای نوآوری این جریان را شکل میدهند و چگونه بانکها میتوانند کاربران را درگیر و راضی نگهدارند؟
پیشنهاد ارائه خدمات جدید
مشتریان بهطور منظم وارد بانکداری موبایلی میشوند تا امور روزمره مانند بررسی موجودی، انتقال وجه بین حسابها و انجام پرداختهای P2P را انجام دهند. اما بهمنظور درگیر نگه داشتن مشتریان و افزایش وفاداری به برند، بانکها باید نشان دهند که محدوده خدمات موجود از طریق این کانال پیوسته رو به گسترش است، که این به معنای سهولت بیشتر برای کاربران است. افتتاح حساب درون برنامهای، درخواست صدور آنی کارت در مورد کارتهای گم شده یا به سرقت رفته و ارائه چشماندازهای مالی مبتنی بر تحلیلها برای کاربران در سالهای آینده متداولتر میشود.
امنیت بیشتر
در میان کسانی که هنوز از بانکداری موبایلی استقبال نکردهاند، فقدان اعتماد به امنیت اغلب یکی از عوامل کلیدی است. بنابراین ارائه دهندگان خدمات مالی باید نشان دهند برنامههای موبایلی بانکی نهتنها امن هستند، بلکه بهطور بالقوه امنترین گزینه برای تائید هویت مشتری هستند. توسعه فناوری تلفنهای هوشمند به توسعهدهندگان اپلیکیشنهای بانکداری اجازه داده است از ویژگیهای بیومتریک برای تائید هویت کاربران استفاده کنند.
شخصیسازی
اغلب مشتریان امروزی عادت کردهاند که هر برنامه و قابلیتی بر روی ابزار موبایلیشان با ترجیحات و نیازهای آنها سازگار باشد. راهحلهای بانکداری نباید متفاوت باشند. درواقع با در نظر گرفتن میزان اهمیت اغلب روندهای اساسی بانکداری و تصمیمات مالی، شخصیسازی در خدمات مالی نسبت به سایر ابعاد زندگی مشتریان ارزشمندتر است. استفاده از تحلیل داده برای کسب چشمانداز از تعاملات قبلی، انتخابها و عادات مشتری احتمالاً بخشی اساسی از شخصیسازی در کانال بانکداری موبایلی است. بانکهایی که قادرند این کار را با موفقیت انجام دهند، وفاداری مشتریان را به دست میآورند.
بیدردسر و سریعتر از همیشه
به گزارش عصربانک، ارائه خدمات سریع، سهل و بیدردسر نیاز اساسی بانکداری موبایل برای تمام مشتریان است. یکی از اولویتهای اساسی در سالهای آینده برای بانکها، باید یافتن راههای تازه برای افزایش سرعت، سادگی و سهولت استفاده از اپلیکیشن باشد. علت این امر میتواند بهکارگیری وسیعتر تائید هویت بیومتریک، قابلیتهای جستجوی درون برنامهای مؤثرتر و روندهای اساسی و جاری مانند بهروزرسانی پیوسته برای استفاده از قابلیتهای سیستمعامل جدید باشد. تداوم نوآوری از سوی توسعه دهندگان موجب افزایش بهکارگیری بانکداری موبایلی توسط مشتریان در سالهای آینده میشود. درنتیجه تا آن زمان که موبایل بهعنوان کانال نخستین تعامل مشتریان بانکی با بانکها شود، زمان زیادی باقی نمانده است.
mobilepaymentstoday