دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی توسط پلیس فتای زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کلاهبردارانی که در فضای مجازی اقدام به برداشت غیرمجاز ازحساب شهروندان درسراسر کشور می کردند، توسط پلیس زنجان دستگیر شدند.

عصر بانک؛به گزارش مهر، سرهنگ جعفر کردلو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل نیروی انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه متهمان بیش از دو میلیارد ریال وجه نقد از حساب افراد برداشت کرده‌اند، افزود: دو متهم 18 و 20  ساله در تهران با طراحی صفحه‌ای در فضای مجازی و هدایت قربانیان جهت فعال سازی نرم افزار، آن‌ها را به صفحه درگاه بانکی جعلی هدایت و در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه برای تشکیل پرونده متهمان به زنجان منتقل شده‌اند، گفت: پلیس زنجان در پی دریافت شکایت‌های متعدد مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت واین متهمان رد یابی و در تهران دستگیر شدند.

 

کردلو ادامه داد: طی تحقیقات صورت گرفته از شاکیان، مشخص شد که شخص یا اشخاص ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی، با طراحی ربات صیغه یاب شاکیان را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت شده و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبالغی از حساب شاکیان کسر می‌شود.

 

جانشین انتظامی استان زنجان در ادامه گفت: با اقدامات فنی پلیسی انجام شده تعداد 2 نفر در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اعزام اکیپ‌های عملیاتی به استان مذکور متهمین طی عملیات غافلگیرانه دستگیر، به پلیس فتااستان زنجان انتقال شدند.

 

کردلو ادامه داد: با توجه به حرفه‌ای بودن مجرمان، سعی داشتند با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشانند. ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شدند.

 

وی گفت: متهمین با طراحی ربات صیغه یاب، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌نمودند که در این راستا به اطلاعات بیش از 400 فقره کارت بانکی افراد در سراسر کشور دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت مبالغی از حساب آنها می‌نموده‌اند.

 

جانشین انتظامی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند، گفت: قبل از انجام هرگونه تراکنش اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی (https) اطمینان حاصل نمایند و اطلاعات مربوط به کارت بانکی را از طریق صفحه کلید مجازی وارد نمایند.

 

کردلو  افزود: به دلیل گسترده بودن کلاه‌برداری در سطح کشور پرونده فوق کماکان در پلیس فتا زنجان حال رسیدگی است، لذا از همشهریان و کاربران تقاضا داریم چنانچه پرونده‌ای با این موضوع دارند جهت پیگیری قضایی به پلیس فتا زنجان مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.