پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای جهان کدام است؟
عصر بانک؛به نقل از وب سایت statista، تازهترین گزارشهای منتشر شده در ماه ژانویه سال جاری 2018 میلادی حاکی است که شبکههای اجتماعی فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ به ترتیب رتبههای نخست تا سوم فهرست پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی و پیامرسانها در جهان را به خود اختصاص دادهاند.
این فهرست که شامل 23 شبکه اجتماعی و پیامرسان محبوب در جهان از لحاظ تعداد کاربران میشود، به ترتیب به شرح زیر است:
1. فیس بوک ( facebook ) با 2 میلیارد و 167 میلیون کاربر فعال در ماه
2. یوتیوب ( youtube) با 1 میلیارد و 500 میلیون کاربر فعال در ماه
3. واتس اپ ( whatsapp ) با 1 میلیارد و 300 میلیون کاربر فعال در ماه
4. فیس بوک مسنجر ( facebook messenger ) با 1 میلیارد و 300 میلیون کاربر فعال در ماه
5. وی چت ( wechat ) با 980 میلیون کاربر فعال در ماه
6.کیو کیو ( QQ ) با 843 میلیون کاربر فعال در ماه
7. اینستاگرام ( instagram ) با 800 میلیون کاربر فعال در ماه
8. تامبلر ( tumblr ) با 794 میلیون کاربر فعال در ماه
9. کیو زون ( QZone ) با 568 میلیون کاربر فعال در ماه
10. سینا ویبو ( sina weibo) با 376 میلیون کاربر فعال در ماه
11. توییتر ( twitter ) با 330 میلیون کاربر فعال در ماه
12. بایدو تیبا ( baidu tieba) با 300 میلیون کاربر فعال در ماه
13. اسکایپ ( skype ) با 300 میلیون کاربر فعال در ماه
14. لینکدین ( linkedin) با 260 میلیون کاربر فعال در ماه
15. وایبر ( viber ) با 260 میلیون کاربر فعال در ماه
16 . اسنپ چت ( snapchat ) با 255 میلیون کاربر فعال در ماه
17. ردیت ( reddit ) با 250 میلیون کاربر فعال در ماه
18. لاین ( Line) با 203 میلیون کاربر فعال در ماه
19. پینترست ( Pinterest) با 200 میلیون کاربر فعال در ماه
20. وای وای ( YY ) با 117 میلیون کاربر فعال در ماه
21. تلگرام ( Telegram ) با 100 میلیون کاربر فعال در ماه
22. بی بی ام ( BBM ) با 63 میلیون کاربر فعال در ماه
23. کاکائو تاک ( kakao talk ) با 49 میلیون کاربر فعال در ماه
در این فهرست، شبکه اجتماعی پینترست از سایر شبکههای مشابه از لحاظ تعداد کاربران فعال خود در ماه سریعتر پیشرفت کرد، به گونهای که این رقم را در نخستین ماه از سال 2018 میلادی به 200 میلیون کاربر در ماه رساند.
از میان تمامی شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای حاضر در این فهرست، بیشتر آنها به ایالات متحده آمریکا و سپس به چین و کشورهای اروپایی اختصاص یافته است.
البته با توجه به رسوایی که اخیرا ( حدود یک ماه پیش ) فیس بوک مبنی بر افشاء و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران به بار آورد، ممکن است تعداد کاربران آن تحت تاثیر قرار گرفته باشد.
/تلگرام