انقلاب بدون پول نقد در چین با کیف پول‌های دیجیتال وی‌چت پی و علی‌پی

امروزه قابلیت‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی کیف پول‌های دیجیتالی مانند وی‌چت پی و علی‌پی در چین به طور فزاینده باعث فاصله با دیگر اشکال پرداخت غیرتماسی مانند اپل‌پی و سامسونگ‌پی و کارت‌های غیرتماسی شده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛طی سال‌های اخیر پرداخت با موبایل و پرداخت الکترونیکی در چین رشد سریعی داشته و این کشور را در زمره کشورهایی قرار داده که طی سال‌های آینده در حوزه انقلاب پرداخت آنلاین جایگاه خوبی خواهند داشت.

 

رشد پرداخت موبایلی در ابعاد مختلفی جامعه چین را دچار تغییر کرده و موجب تحول دیجیتال جامعه شده است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که  خرید و فروش‌های  فراوانی بر پایه بستر تراکنش‌های دیجیتال انجام می‌شود و پرداخت دیجیتال اساس کسب‌وکارهای دیجیتال شده است.

 

کمپانی وی چت در ماه ژانویه اعلام کرد از کارت‌های اعتباری خارجی صادر شده در تراکنش‌های روزمره فروشندگان تائید شده محلی پشتیبانی می‌کند.

 

نکته قابل‌توجه این است که جامعه بدون پول نقد صرفاً برای 527 میلیون کاربر چینی پرداخت موبایلی مایه خوشحالی نیست، بلکه برای تمامی کسانی که اثرانگشت دیجیتال مشخصی دارند یک امتیاز است.

 

بر اساس مطالعه تازه ایپسوس بر روی عادات پرداخت موبایلی شهروندان چین، 26 درصد پاسخ‌دهندگان کمتر از 16 دلار پول نقد در جیب دارند و 14 درصد پاسخ‌دهندگان اصلاً با خود پول نقد حمل نمی‌کنند. موبایل کیف پول آن‌هاست. مشتریان همیشه آنلاین خرسند هستند که به سهولت نیازی به همراه داشتن پول نقد ندارند و با یک کلیک بر روی تلفن همراه خود بهای محصولات و خدمات را پرداخت می‌کنند و در عین حال به طور خودکار امتیاز وفاداری به دست می‌آورند.

 

مشتریان پس از پرداخت از طریق وی‌‎چت پی، پیامی از فروشنده دریافت می‌کنند که آنها را دعوت می‌کند برای کسب جایزه و برنامه وفاداری، ثبت‌نام و برای خرید بعدی یک بن دریافت کنند و یا تنها از آنها می‌خواهد حساب‌های کاربری فروشنده در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنند.

روندهای جدید که به واسطه کیف پول موبایلی رایج شده‌اند، به خرده‌فروشان کمک می‌کند با مسائلی مانند کارت‌های فیزیکی دوست نداشتنی، روندهای پیچیده ثبت‌نام برای عضویت و عدم وجود ابزارهای لازم برای ارتباط با مشتریان مقابله کنند.

 

 قابلیت‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی کیف پول‌های دیجیتالی مانند وی‌چت پی و علی‌پی در چین باعث ایجاد فاصله  فزاینده با دیگر اشکال پرداخت غیرتماسی مانند اپل‌پی و سامسونگ‌پی و کارت‌های غیرتماسی شده است.این دو بازیگر عمده می‌دانند که برای خُرده‌فروشان برقراری رابطه با مشتریان بسیار ارزشمندتر از تکمیل صرف روند پرداخت است.

 

امروزه پرداخت‌های موبایلی اولین گام برای انقلاب بدون پول نقد در سراسر جهان است. رونمایی رسمی از فروشگاه بدون صندوق و بدون پول نقد آمازون تحت نام آمازون گو، فناوری‌های جدید مانند تشخیص چهره، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده خرده‌فروشی را وارد سطح جدیدی می‌کند: آینده خرده‌فروشی بر داده و تجربه مشتری استوار است. فروش محصولات و خدمات فیزیکی می‌تواند با سناریوهای مختلفی انجام شود و راهبرد کانال همه‌کاره (OmniChannel ) خرده‌فروشان باید برای پاسخ به تقاضاهای متفاوتی از جمله خدمات بدون پول نقد تکامل یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.