هفت مرحله‌ برای موفقیت کسب و کار آنلاین

یک شرکت فعال در حوزه وب فارسی به بررسی توالی هفت مرحله‌ای اثبات شده برای تضمین موفقیت کسب و کار آنلاین پرداخته است.

عصر بانک؛نوین‌هاست در یادداشتی مراحل اثبات شده برای تضمین موفقیت کسب و کار آنلاین را در هفت مرحله تحلیل کرده که در ادامه می‌خوانیم.

 

هفت مرحله‌ برای موفقیت کسب و کار آنلاین

 

یک نیاز، یک خلاء پیدا کرده و این خلاء را پر کنید.

پیشنهادی بدهید که قابل رد کردن نباشد.

یک وب‌سایت کارآمد بسازید.

از موتور های جست‌وجو برای هدایت ترافیک به وب‌سایتتان استفاده کنید.
برای خود اعتبار کسب کنید.

با کاربران و اعضای خود ارتباط برقرار کنید (ایمیل و شبکه‌های ارتباطی).

با تخفیف‌ها و آفرهای ویژه، درآمد و فروش خود را افزایش دهید.

یک نیاز، یک خلاء پیدا کرده و این خلاء را پر کنید

 

بسیاری از مردم بسیاری از مردم، به اشتباه اول دنبال محصول هستند و بعد به دنبال بازار آن.

 

اما دنیای بخت و اقبال، وقتی به روی شما باز می‌شود که از یافتن بازار شروع کنید، ترفند کار اینجاست که به دنبال افرادی باشید که جویای راه حل یک مشکل هستند، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، اینترنت، پیداکردن این منابع عظیم پول را آسان کرده است؛ برای موفقیت در این مرحله نکاتی که در ادامه آمده است را مورد توجه قرار دهید:

 

تالارهای گفتمان اینترنتی را بخوانید و ببینید مردم به دنبال چه هستند و چه سوالاتی می‌پرسند.

 

روی کلمات کلیدی تحقیق کنید و ببینید در هر زمینه‌ای مردم چه کلماتی را بیشتر جست‌وجو می‌کنند؛ کلماتی را پیدا کنید که بسیار جست‌وجو شده اما هنوز در بازار رقابتی برای ارائه آن شکل نگرفته است.

 

رقبای احتمالی خود را تحلیل کنید و از وب‌سایت آنها بازدید کنید، نیازهایی که قرار است آنها را رفع کنید مشخص کرده و یادداشت کنید، سپس می‌توانید از آنچه یاد گرفته‌اید یک محصول برای بازاری که از قبل وجود داشته بسازید.

 

پیشنهادی بدهید که قابل رد کردن نباشد

 

یک فرمول ارائه پیشنهاد اثبات شده وجود دارد که مراجعان شما را به سمت روند خرید و پرداخت هدایت می‌کند:

 

توجه و علاقه کاربر را با یک عنوان متقاعد کننده جلب کنید.

 

مشکلی که محصول شما قرار است آن را رفع کند توضیح دهید.

 

اعتبار خود را به عنوان حلال این مشکل نشان دهید.

 

متن و نقل قول افرادی را که از محصول شما استفاده کرده‌اند را به نمایش بگذارید.

 

درباره محصول و سود آن برای مشتری صحبت کنید.

 

یک آفر بسازید.

 

یک تضمین قوی ایجاد کنید.

 

یک ضرورت به وجود بیاورید.

 

محصول خود را عرضه کنید.

 

با توجه به پیشنهاد مطرح شده، لازم است روی محصول یا سرویسی که به طور منحصر به فردی قرار است مشکلات افراد را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند، تمرکز کنید. خودتان را جای مشتری‌ای بگذارید که می‌پرسد "در این محصول چه سودی برای من هست؟"

 

وب‌سایت خود را طراحی کنید

 

وقتی محصول و بازار را به‌دست آوردید و فرایند خرید و فروش را به حد اعلا رساندید، می‌توانید وب‌سایت کسب و کار کوچک خود را طراحی کنید، فراموش نکنید که سایتتان را ساده طراحی کنید، شما فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطب را به‌دست آورید، در غیر این صورت ممکن است مشتری خود را برای همیشه از دست بدهید.

 

در ابتدا می‌توانید با یک هاست ساده، وب‌سایت خود را میزبانی کنید، با افزایش بازدید، می‌توانید سایت خود را به سرور مجازی، یا سرور اختصاصی منتقل کنید، چیزهای مهمی که باید به یاد سپارید:

 

یک یا دو فونت ساده و رنگ زمینه سفید داشته باشید.

 

یک سیستم ناوبری و جابه‌جایی ساده داشته باشید که در هر صفحه تکرار شود.

 

تنها در صورتی از تصویر و صوت استفاده کنید که پیام شما را بهتر برساند.

 

یک پیشنهاد خوب قرار دهید تا مراجعان را راضی به ثبت ایمیل خود کند.

 

استفاده از هاست SSD یا سرور مجازی SSD به افزایش سرعت کمک شایانی می‌کند.

 

خرید را آسان کنید، نباید بیشتر از دو کلیک برای خرید و پرداخت فاصله باشد.

 

وب‌سایت شما، ویترین خرید شماست، آن را ساده و مشتری‌پسند کنید.

 

از موتور جست‌وجو برای هدایت خریداران به وب‌سایت خود استفاده کنید

 

تبلیغات کلیکی ساده‌ترین راه برای جذب ترافیک وب‌سایت است. تولید محتوا شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما، راه حل بلند مدت و موثرتری است. با سئو کردن وب‌سایت، به صفحات اول موتور جست‌وجو می‌رسید.

 

برای خود اعتبار کسب کنید

 

مردم برای کسب اطلاعات از اینترنت استفاده می‌کنند، اطلاعات را به طور رایگان در اختیار آنها قرار دهید و خواهید دید که مشتری‌ها و ترافیک بیشتری روی سایتتان خواهید داشت. راه بسیار مناسب این است که در متن خود لینک‌هایی به صفحات سایت اصلی خود ایجاد کنید.

 

محتوای حرفه‌ای و رایگان تولید کنید، مقاله بنویسید، فیلم و تصویر تولید کنید و روی سرور اختصاصی و هاست خود قرار دهید. این محتوا را در قالب سایت‌های مقالات و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

لینک اشتراک‌گذاری را در کنار مطالب سایت خود قرار دهید.

 

در وب‌سایت‌های تخصصی و شبکه‌های اجتماعی مربوطه خود را به عنوان یک منبع متخصص معرفی کنید.

 

بدین ترتیب شما خوانندگان جدید و بهتری خواهید داشت؛ هر وب‌سایتی که محتوای شما را منتشر کند، یک لینک به سمت سایت شما ایجاد می‌شود. حتی در صورت عدم وجود لینک، گوگل شما را به عنوان اولین منتشرکننده این محتوی می‌شناسد.

 

از ابزار های پیام‌رسان و ایمیل برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید

 

اطلاعات تماس کاربران و ایجاد کانال ارتباطی میان خود و بازدیدکنندگان، مهم‌ترین سرمایه شماست؛ وقتی بازدید کننده تصمیم گرفته یک کانال ارتباطی میان شما و خود ایجاد شود یعنی شما به آنها چیزی داده‌اید که می‌خواستند، شما رابطه‌ای دائمی با آنها ایجاد کرده‌اید و رضایت مشتری قابل اندازه‌گیری است.

 

با تخفیف‌ها و آفرهای ویژه، درآمد و فروش خود را افزایش دهید

 

یکی از استراتژی‌های موفق آنلاین، استفاده از ارزش طولانی‌مدت خریدار است، حداقل 36 درصد افرادی که یک‌بار بار از شما خرید رضایت بخش انجام دهند، در صورتی که دنبالشان بروید دوباره برای خرید نزد شما بر می‌گردند. فراموش نکنید که سخت‌ترین بخش کار فروش اول برای هر مشتری است، پس بخش‌های ساده‌تر را فراموش نکنید.

 

محصولاتی را پیشنهاد دهید که خرید اصلی آنها را تکمیل می‌کند.

 

کد های تخفیفی برای خریدهای بعدی در اختیار آنها قرار دهید.

 

در صفحه پس از خرید محصولات مرتبط را نمایش دهید.

 

فراموش نکنید که اینترنت با سرعتی باور نکردنی در حال تغییر است، هر سال دنیای واقعی برابر 5 سال در دنیای آنلاین است، پس خود را به روز نگه داشته و از جدیدترین تغییرات مطلع باشید و پتانسیل‌های جدید (مثل پیام‌رسان‌های جدید) را بشناسید؛ استفاده از هاست ابری، سرور مجازی ابری و کولوکیشن در دیتاسنترهای داخل کشور، سرعت لود سایت شما را افزایش می‌دهد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.