موفقیت انتقال خدمات بانک حکمت ایرانیان به مرکز داده پشتیبان اصفهان جهت مواقع بحران

عملیات مانور انتقال خدمات بانک حکمت ایرانیان (Switchover) به مرکز داده پشتیبان جهت مواقع بحران برای این بانک توسط متخصصین توسن در اصفهان با موفقیت به پایان رسید.

عصر بانک؛در انتهای هفته گذشته، با تلاش و همت مضاعف همکاران بانک حکمت ایرانیان و متخصصین توسن، پروژه Switchover و مانور سایت پشتیبان اصفهان بانک حکمت ایرانیان و اجرا و با موفقیت به پایان رسیدند.

 

با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر داشتن سایت پشتیبان خارج از شهر تهران، بسیاری از بانک ها اقدام به تاسیس سایت پشتیبان در شهر های دیگر مانند اصفهان نموده‌اند. انتخاب این شهر به دلیل زیر ساخت مناسب مخابراتی پس از تهران حائز اهمیت می‌باشد.

جهت اجرای این مانور از مدت‌ها قبل سایت مناسبی در اصفهان آماده و نسبت به انتقال و آماده سازی سخت افزار و شبکه و راه اندازی دیتابیس و نرم افزارهای بانکی معادل نسخ نصب شده در سایت تهران بانک اقدام گردید. در نهایت تست‌های متعدد توسط کارشناسان پشتیبانی و عملیات و همینطور کارشناسان فنی مختلف از سمت بانک در هفته‌های پیشین انجام شد و بنابر برنامه‌ریزی قبلی، از بامداد جمعه 20 بهمن ماه ارتباط کلیه سرویس‌ها و اطلاعات از سایت تهران قطع و به سایت اصفهان منتقل گردید. نهایتاً ضمن تست موفقیت آمیز کارکرد سرویس ها تا ظهر روز جمعه و با رضایت و موافقت بانک، نسبت به بازگشت به سایت تهران اقدام شد. در این مرحله نیز در کمترین زمان ممکن عملیات انتقال انجام و نرم افزارهای بانک شروع به سرویس‌دهی نموده و تحویل گردیدند.

با اجرا و پیاده سازی پروژه مانور سایت اصفهان، عملا بانک حکمت ایرانیان نیز به جرگه بانک‌های دارای سایت پشتیبان پیوست که از این نظر جایگاه این بانک را در شبکه بانکی و مشتریان در خصوص سرویس‌دهی در شرایط بحران ارتقا داده و متمایز مینماید.

 

tosansolutions@

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.