گزارش تصویری/ در خط تولید کارتخوان فناپ پرداخت چه می‌گذرد؟

در حال حاضر خط تولید کارخانه 60 پرسنل بومی دارد که این تعداد در صورت افزایش ظرفیت تولید سالانه بالاتر از 200 هزار دستگاه، به 100 نفر خواهد رسید.

عصر بانک؛ جمعی از اصحاب رسانه با همراهی برخی از مدیران منطقه آزاد اروند و مدیران فناپ پرداخت ، 30 مهرماه از کارخانه فناپ پرداخت( تولید کننده سخت افزارهای پرداخت و بانکی) در منطقه آزاد اروند بازدید کردند.

 

در ابتدای بازدید، مدیر کارخانه به ارائه توضیحاتی در خصوص خط تولید، فرایند تولید و بخش های فعالیتی کارخانه پرداخت.

 

 

سید حسین علوی مدیر کارخانه فناپ پرداخت با بیان اینکه فرآیند تولید فناپ پرداخت از سه بخش تشکیل شده است، گفت: پیش تولید، تولید و در نهایت تست و بسته بندی سه بخش تولید فناپ پرداخت است. در مرحله پیش تولید دستگاه ها به صورت قطعات هستند و بعد از اینکه قطعات در مرحله پیش تولید آماده شد وارد خط تولید و برای تولید دستگاه های کارتخوان آماده می شوند.

 

 

مدیر کارخانه فناپ پرداخت رعایت استانداردهای PCI و emv را یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه های تولیدی فناپ پرداخت دانست و افزود: دستگاه های تولید شده دراین خط تولید، همگی غیرقابل نفوذ هستند و اگر نفوذی بخواهد در دستگاه اتفاق بیفتد دستگاه هشدار می دهد و فرآیند انجام تراکنش متوقف می شود. و تمام تست هایی که در خط تولید انجام می شود منطبق با استانداردهای روز دنیا است.

 

 

او در پایان گفت: در حال حاضر خط تولید کارخانه 60 پرسنل بومی دارد که تیم هایی همچون تعمیرات و نگهداری، تحقیق و توسعه و انبار نیز در کنار آنها مشغول به فعالیت هستند. این تعداد در صورت افزایش ظرفیت تولید سالانه بالاتر از 200 هزار دستگاه، به 100 نفر خواهد رسید.

 

 

در ادامه این بازدید به منظور پاسخگویی به سوالات خبرنگاران حاضر و همچنین ارائه توضیحات بیشتر از کارخانه، جلسه ای با حضور معاونت تولید فناپ پرداخت برگزار شد. شاهین جوانمردی، معاونت تولید فناپ پرداخت در پاسخ به این سوال که چه اندازه تولیدات کارخانه مونتاژ هستند، گفت: قدم اول ما در فناپ پرداخت، تولید skd است اما یک تیم تحقیق وتوسعه قوی در کارخانه تشکیل داده ایم که با افتخار می گویم این تیم از افراد تحصیل کرده و نخبه بومی تشکیل شده است. در تلاش هستیم بتوانیم به هدف نهایی که همان تولید صد درصدی کارتخوان داخلی است دست پیدا کنیم.

 

جوانمردی در ادامه با بیان اینکه 60 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: اگر این مجموعه در منطقه آزاد اروند ایجاد نمی شد تصور می کنید چند نفر از همکاران ما که اینجا مشغول هستند می توانستند شغل مناسبی پیدا کنند؟ من هیچ ابایی ندارم از اینکه بگویم گام اول را به صورت skd شروع کردیم ولی این موضوع را با قاطعیت می گویم که ما به سمت کسب دانش بیشتر و طراحی داخلی پیش خواهیم رفت.

 

او با اشاره به محدودیت های پیش رو برای تولیدکنندگان گفت: ما محدودیت هایی داریم و تا زمانی که حمایت های بیشتری از ما صورت نگیرد فکر نمی کنم اتفاق خاصی بیفتد. کار تولیدی انجام دادن، در کشور همانطور که می دانید بسیار مشکل است و با سختی های بسیار زیادی کار را آغاز کردیم. به طور مثال،  قانون تمام مناطق آزاد کشور این است که کارخانه ها بتوانند با تعرفه صفر درصد قطعات را وارد کنند اما تا مدت ها ما از این امکانات برخوردار نبودیم و اجناس خود را از فرودگاه امام خمینی تهران به صورت قطعی ترخیص می کردیم و برای تولید، به منطقه آزاد اروند انتقال می دادیم.

 

 

جوانمردی ادامه داد: ما همچنان برای ترخیص بار با مشکلاتی همچون تعرفه نیم درصدی یا سه درصدی مواجه هستیم. این در صورتی است که قانون می گوید تعرفه باید صفر درصد باشد و برای ترخیص بار تعهد دادیم که اگر این مصوبه در کمیسون تصویب نشود تفاوت نیم درصد تا سه درصد را پرداخت کنیم. این موضوعی است که هیچ جای قانون به آن اشاره نشده است.

 

معاونت تولید فناپ پرداخت در پایان با بیان اینکه در حوزه کارتخوان بانکی حدودا سالیانه یک میلیون تقاضا در بازار وجود دارد، اظهار داشت: خیلی از کارتخوان های بانکی که در اصناف وجود دارند قدیمی شده اند و بعضی هم حتی استانداردهای مورد نیاز بانکی را ندارند و نیاز به تعویض دارند. در خصوص تقاضای بازار دو بحث مطرح می شود، یک فرصت های آتی که وجود دارد و دیگری هم تغییراتی است که در سیستم باید اتفاق بیفتد. ما در مجموعه فناپ پرداخت سعی میکنیم از هر دو فرصت استفاده کنیم.

 

کارخانه پژوهشی-تولیدی فناپ پرداخت از فروردین 1395 آغاز به کار کرده و ایجاد اشتغال و افزایش توان داخلی از طریق انتقال تکنولوژی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کارخانه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.